• lille Birger

Är det rätt att kastrera våldtäktskvinnor?

Anser du att det är rätt eller fel att döma våldtäktskvinnor till kastrering?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det rätt att kastrera våldtäktskvinnor?
  • Lampsken
    lille Birger skrev 2011-11-16 13:43:22 följande:
    Jag läste någonstans att äggstockarna har andra funktioner än bara för sexualdriften, att ta bort dem kan påverka kvinnans välbefinnande i allmänhet. Att kapa sädesledarna på män ger vad jag vet inte samma bieffekter. Alltså skulle våldtäktskvinnor få ett värre sfraff än våldtäktsmän om man införde en sån lagstiftning.
    men... problemet sitter ju inte där.

det är hypothalamus man ska angripa.. som är kopplad till hypofysen via det endokrina systemet..som är kopplad till sexualdriften då den styrs därigenom.

Inte kastrering, hjälper varken på män eller kvinnor mer än att bli steril.. men sterilitet i sig gör inte driften gällande våldtäktsmän/kvinnor mindre.    
    Så en sådan lagstiftning vore ju inget annat än befängt. 
  • 120126 A

enklast är väl att skära av snoppen och sy ihop slidan. Ingen risk för återfall då inte! ;)

• Nemi76
    120126 A skrev 2011-11-16 13:56:18 följande:
    enklast är väl att skära av snoppen och sy ihop slidan. Ingen risk för återfall då inte! ;)

Ja, om man nu bara kunde våldta med snopp och snippa
  • 120126 A
    Nemi76 skrev 2011-11-16 13:58:42 följande:
    Ja, om man nu bara kunde våldta med snopp och snippa
    Fan de va ju de också ja.. :P
  • Glimma76

Helt rätt om det hjälper. Fokus måste ligga på offren och hur man kan hindra fler från att falla offer. Kastrering på män borde ju fungera, då sexdriften ska försvinna och det borde ju fungera på kvinnor med.

Dock är ju problemet med våldtäktskvinnor försvinnande litet, men givetvis är det lika hemskt,

• Afrodisiac
    lille Birger skrev 2011-11-16 13:43:22 följande:
    Jag läste någonstans att äggstockarna har andra funktioner än bara för sexualdriften, att ta bort dem kan påverka kvinnans välbefinnande i allmänhet. Att kapa sädesledarna på män ger vad jag vet inte samma bieffekter. Alltså skulle våldtäktskvinnor få ett värre sfraff än våldtäktsmän om man införde en sån lagstiftning.
    Alltså, en kvinna skulle väl fortfarande kunna våldta trots att äggstockarna tas bort...Hon behöver inte ens vara kåt för att våldta, då våldtäktskvinnor likt män vill markera sin makt. Så även om en kvinna blir av med sin sexlust så kan hennes sjuka maktsinne fortfarande finnas kvar, vilket skulle få henne att fortsätta att våldta.
  • Afrodisiac

Fast i och för sig hamnar en hel del situationer i kategorin våldtäkt, det kan ju vara sex med minderårig t.ex. I vissa tillfällen är det ren sexuell lust som gör att man inte tänker sig för och därmed begår, i lagens mening, en våldtäkt. Medan det i många andra fall handlar om ett sjukt sinne, som att utöva makt.

• yodi
    Afrodisiac skrev 2011-12-02 12:58:30 följande:
    Alltså, en kvinna skulle väl fortfarande kunna våldta trots att äggstockarna tas bort...Hon behöver inte ens vara kåt för att våldta, då våldtäktskvinnor likt män vill markera sin makt. Så även om en kvinna blir av med sin sexlust så kan hennes sjuka maktsinne fortfarande finnas kvar, vilket skulle få henne att fortsätta att våldta.
  • LizaLönn

Det är inte rätt att kastrera någon oavsett kön. Det är oetiskt. Däremot tycker jag att personer som upprepade gånger begår sexbrott ska få livstids fängelse. 

• Postaldude

Klart att våldtäktskvinnor ska kastreras ifall män ska göra det. Kvinnor får ju har sex med minderåriga och det är ju helt sjukt.

Svar på tråden Är det rätt att kastrera våldtäktskvinnor?