• plugghästen

Hemma både mamma och pappa samtidigt med första barnet? Era erfarenheter?

Jag väntas få min bebis i december. Både min man och jag pluggar fortfarande men vi har bara 2 terminer kvar att läsa. Vi kommer att ha lätt att få jobb efter utbildningen och har ärvt pengar, så det kommer inte att gå någon ekonomisk nöd på oss den närmsta tiden.

Jag skulle vilja att vi var hemma båda två en termin (efter jul) då jag tycker att det verkar så himla jobbigt att vara hemma själv med ett nyfött barn och dessutom väldigt trevligt att vara två. Men jag har inte hört någon annan som gjort så. Varför inte? Ok, jag förstår att alla inte har råd, men många får säkert in betydligt mer pengar än mig och min man men väljer ändå inte att göra så. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hemma både mamma och pappa samtidigt med första barnet? Era erfarenheter?
  • Amy27

Har ni råd så tycker jag att ni absolut ska göra så.
    Vad underbart för den lille att ha båda föräldrarna hemma. :)
    Och det är guld värt att kunna hjälpas åt utan att behöva tänka: h*n ska upp å jobba imorgon och behöver sin sömn.

Önskar vi kunde gjort så...

Lycka till med bebben. :)

• plugghästen

Tack, vilket gulligt svar =)

Min man är lite osäker över att vara hemma eftersom han gärna vill bli färdig med skolan så snart som möjligt och att det känns tråkigt att leva på sparade pengar. Men det är ju bara under en begränsad tid! 

• As mamma