• Jania

10 dagar kvar

Den femtonde November ska pappren vara inskickade till Skatteverket...
    Jag har alltid svårt när det finns mycket att välja på. Det här med namn är inget undantag och varje gång jag tycker att jag bestämt mig blir jag orolig att jag valt "fel". Då börjar jag prova alla namn på nytt. Inte bra Rynkar på näsan

Nu vill jag veta vilket namn andra föredrar.
    Flickan har nu mörkt hår och kommer troligen ha mörkt, lockigt hår med koppargläns. Ögonfärgen är inte klar, troligen kommer den bli åt det blå eller grönmelerade hållet. Hon är pigg och glad men väldigt lugn och snäll.
    Väldigt svårt att ge en bild av hennes personlighet, men det var ju i alla fall några ord Glad

Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 10 dagar kvar
  • Jania
    SannaMac skrev 2011-11-09 15:43:32 följande:
    Röstade på Tuva, men tycker att även Ellen, Klara och Hillevi kan passa.

När vi valde namn till vår son som är två månader bara tog vi det namnet som vi gillade bäst, även om jag inte från första början tyckte att han "såg ut" som en Adrian (som han heter). Men nu heter han ju det, och därför ser han ut som en sån
    Hmmmm...problemet här är även att jag o sambon inte riktigt gillar samma. Några av dessa är hans förslag och några mina. Men han påstår att jag har sista ordet. Inte säker på att det är riktigt så lätt för honom att ge med sig Tungan ute
  • SannaM
    Jania skrev 2011-11-09 21:50:02 följande:
    Hmmmm...problemet här är även att jag o sambon inte riktigt gillar samma. Några av dessa är hans förslag och några mina. Men han påstår att jag har sista ordet. Inte säker på att det är riktigt så lätt för honom att ge med sig Tungan ute
    Knivigt! Men snart är det dags att bestämma, ni får helt enkelt lotta Vad lutar det mest åt?
  • Jania
    SannaMac skrev 2011-11-10 08:52:26 följande:
    Knivigt! Men snart är det dags att bestämma, ni får helt enkelt lotta Vad lutar det mest åt?
    Har med funderat på att lotta....
    Lutar mest åt olika, beroende på vem man frågar....
  • SannaM
    Jania skrev 2011-11-10 21:09:11 följande:
    Har med funderat på att lotta....
    Lutar mest åt olika, beroende på vem man frågar....
    Haha, okej! Ni får satsa på dubbelnamn! Tuva-Klara, Ellen-Thilde... Men hmm nu borde det vara dags... vad har det blivit??
  • Jania

Hehe! Nu är ni bra nyfikna, va?
    Jag vill ju så gärna berätta vad vi skrivit på blanketten.....MEEEEN!
    Min sambo tyckte det skulle vara såååååå roligt att hålla släkt o vänner på halster några dagar, helst till dopet (i december - omöjligt tror jag) så jag får inte berätta namnet..........

Svårt att stå emot. Vi får se om ni orkar hålla till tåls tills jag får avslöja för min lilla man.....

• johlinn

men Jania! Jag som var säker på att jag skulle få veta idag
    Känns det som ett bra namn?  

• Jania

Hehehe...jag har fått tillstånd att släppa namnet

Hon ska heta Siri.

Känns nojigt, är ju rädd att jag ska ångra mig o nu är det oåterkalleligt när blanketten är skickad :-P
    Men Siri var mitt förslag o jag tycker mycket om namnet. Jag tror det kommer passa henne

• johlinn

Fint! Jag tror inte du kommer ångra dig, man växer in i sitt namn oftast!

• SannaM

Siri är superfint! Det passar henne toppen! Och även om ni ibland kommer säga fel i början (ja, det gjorde iaf jag, har kallat min Adrian för både Fabian, Elliot, Vera och Gustav...) så kommer hon växa in i det. Bra val

• Jania
    Rosenöga skrev 2011-11-14 23:42:53 följande:
    Inte ångrar ni det.

Varför tog du inte med Siri i omröstningen?
    Siri var ett namn som jag föreslog för flera veckor sedan, jag kom med jättemånga namn (eftersom min sambo inte är så glad i att bolla idéer så kom jag med massa förslag som han oftast knappt lyssnade på). Jag har för mig att sambon med tog upp namnet lite flyktigt vid nå't tillfälle men på nåt sätt så försvann det väl lite bland alla andra namn just då.
    I söndags sa jag ju att vi absolut måste komma på nå't. Han stod på sig om Hillevi o Thilde och jag om Tuva. Ingen ville riktigt ge med sig utan hade fastnat för dessa som favoriter. Då, plötsligt, dök Siri upp i mitt huvud igen och jag föreslog det.
    Det var inte så att han rakt av sa 'JA!, Det tar vi!', men han tyckte ju att det är ett helt okay namn. Vi spikade det mer elle rmindre.
    Måndag morgon lät han lite tveksam men sa sedan att jag skulle skicka in det. Jag fick honom att fylla i blanketten för jag ville känna att han verkligen menade att det var ett bra namn

Så bidde det nå't helt annat än vad vi trodde. Och det känns helskumt att kalla henne Siri, ibland kan jag tänka att hon borde fått heta Tuva...men det går snabbt över
  • semlan1999

tycker signe hade varit sött på henne men röstade på tuva

evelina hade vi bland våra förslag men det blev en lillie 

• Jania
    semlan1999 skrev 2011-11-17 18:01:07 följande:
    tycker signe hade varit sött på henne men röstade på tuva

evelina hade vi bland våra förslag men det blev en lillie 
    Vi pratade lite om Signe eftersom nå'n mormor eller nå't på sambons sida hette det, men så bidde det Siri istället. Signe är med jättefint
Svar på tråden 10 dagar kvar