• Zandra f

Navelstumpen, hur tidigt kan den trilla av?

Dottern blir 1 vecka på tisdag, trots 3:e barnet minns jag ej det här med naveln.

Men den blöder lite då & då. sen verkar det som den redan börjar trilla av emn är ganska kletigt under stumpen.

normalt?

• Svar på tråden Navelstumpen, hur tidigt kan den trilla av?
  • SilverLadyG

Fick du din bebis till slut???Skrattande GRATTISSolig!!!! Hur gick förlossningen?Skrattande

• SilverLadyG

Min väns dotters navelstumpen ramlade av då hon var 1 vecka gammalSkrattande Tydligen är det normalt!

• Sacre

MIn dotters stump trillade av när hon var 5 dagar gammal, sonen tog det lite längre tid med.

• cosinus

Den kan ramla tidigt. På två av mina har den ramlat redan efter 2 dagar.

• Birka

Båda mina barn tappade stumpen vid precis 1 veckas ålder.

• Zandra f

Jo på bf+2 kom hon. tisdags morgon. Men vi hann bara va på förlossningen i 45 min. och värkar hemma i kanske en timme. men när jag stod upp kom värk efter värk. i bilen tryckte det på som fan.  fick först komma in å bli undersökt utav samma bm som inte ville sätta igång mig förra gången vi va inne :( bara öppen 5 cm. Och hade sååå jävla ont.  har ej varit så innan. fick ligga med ctg snabbt tror ja. Men kom nytt folk så skulle jag få ligga på förlossningsrum istället sa det. mkt bekvämare. Fick byta om satte ctg men svårt att regristera hjärtljuden. Så de skulle sätta skalp och ta hinnorna. fortfarande bara 5 cm. De tog vattnet, satte skalp sen gjorde det SKIT ont. hjärtljuden gick ner till 30 och de skulle kolla om den vekrligen satt som den skulle. fick flänga fårn höger ocg väntster sida å det gjorde sååå ont hade bara lustgas. Men då sa hon jag måste krysta NU, va ju bara öppen 5 cm. Fatta inte riktigt. Tog i allt jag kunde, bm med sina fingrar i mig när jag krysta å det va ju värst. Blev skit arg på henne men hon sa bara jag fölrstår det gör ont men vi måste. 3 krystninagr så va hon ute. Allt gick jätte snabbt, panikartad och jävligt chockad blev man. Mannen satt bredvid å ingen av oss fatta riktigt va som hänt, eller jo mannen han blev mest rädd att det skulle gå fel.  Men sprack inget å vi mår jätte bra nu.

• SilverLadyG
    Zandra f skrev 2011-11-06 21:14:18 följande:
    Jo på bf+2 kom hon. tisdags morgon. Men vi hann bara va på förlossningen i 45 min. och värkar hemma i kanske en timme. men när jag stod upp kom värk efter värk. i bilen tryckte det på som fan.  fick först komma in å bli undersökt utav samma bm som inte ville sätta igång mig förra gången vi va inne :( bara öppen 5 cm. Och hade sååå jävla ont.  har ej varit så innan. fick ligga med ctg snabbt tror ja. Men kom nytt folk så skulle jag få ligga på förlossningsrum istället sa det. mkt bekvämare. Fick byta om satte ctg men svårt att regristera hjärtljuden. Så de skulle sätta skalp och ta hinnorna. fortfarande bara 5 cm. De tog vattnet, satte skalp sen gjorde det SKIT ont. hjärtljuden gick ner till 30 och de skulle kolla om den vekrligen satt som den skulle. fick flänga fårn höger ocg väntster sida å det gjorde sååå ont hade bara lustgas. Men då sa hon jag måste krysta NU, va ju bara öppen 5 cm. Fatta inte riktigt. Tog i allt jag kunde, bm med sina fingrar i mig när jag krysta å det va ju värst. Blev skit arg på henne men hon sa bara jag fölrstår det gör ont men vi måste. 3 krystninagr så va hon ute. Allt gick jätte snabbt, panikartad och jävligt chockad blev man. Mannen satt bredvid å ingen av oss fatta riktigt va som hänt, eller jo mannen han blev mest rädd att det skulle gå fel.  Men sprack inget å vi mår jätte bra nu.
    Vad bra!! Roligt att höra att allt gick snabbt och att du hann inte riktigt med tankarna, då blev det helt plötsligt vilket är bättre än lida på sjukhuset i dagar. Men ändå tog det för dig lång tid att få ut henne även då du var hemma! Grattis ännu en gång {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Zandra f

hängde inte riktigt med på sista meningen att få ut henne även då jag var hemma??

• SilverLadyG
    Zandra f skrev 2011-11-06 21:24:22 följande:
    hängde inte riktigt med på sista meningen att få ut henne även då jag var hemma??
    du var jo öppen flera cm och fick vänta hemma...det jag menarSkrattande
  • flickan85

runt 5 dagar tror jag att stumpen lossnade

• Zandra f

Qlady G: Nu hänger jag med!

Jo den trilla av inatt och ser bra och fint ut. så nu vet jag.

• Muslimska mamman

Kan vara en idé att använda alsolsprit ett par dagar på naveln bara, fick jag rådet av BVC.

• Zandra f

den är ju hur fin å ren som helst. inget blod eller något sånt alls ju.

Svar på tråden Navelstumpen, hur tidigt kan den trilla av?