• Sanna1982

Presentkort till 15-åring - från vilken butik?

Hej! 

Mina kusiner fyller år i veckan som kommer. En kille som fyller 12 och gillar sportspel på PS har jag redan bestämt mig för att köpa ett presentkort på GameStop till. Hans storasyster fyller 15 och är som femtonåringar är mest. Har precis börjat sminka sig, bloggar lite och tar "modefoton" tillsammans med sina vänner.

Jag känner dem inte jätteväl personligen, vi ses 3-4 gånger om året vid födelsedagar och högtider så jag vill inte riskera att det blir fel genom att köpa saker. Har köpt presentkort på bio förut och det har uppskattats.

Min fråga är egentligen, vilken butik ska jag köpa presentkort från till 15-åringen? Listade de alternativ som jag kommer på på rak arm från min galleria. Jag gissar redan nu att KappAhl och Lindex kanske inte kommer få speciellt många röster, men jag vill vara fördomsfri också!

Så, tonårsföräldrar, vart handlar era tjejer? Vilket presentkort skulle vara ett välkommet tillskott i modekontot? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Presentkort till 15-åring - från vilken butik?
  • Hanniz84

jag skulle nog köpa ett presentkort som funkar "överallt".. nu vet jag inte vart dom bor, men ex här i Sthlm kan man köpa presentkort som funkar i hela centrumet man valt, o man kan ju då välja själv vad man vill handla..

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • Anna Paulita

Jag tror på Kicks, jag tänker att kläder måste man ha ändå men på Kicks kan man unna sig den extra lilla lyxen som en 15 åring inte kan unna sig annars.

• vikarien

Body shop älskade jag i den där åldern! :P Var och shoppade med min kusin på 14 härromdan, hon handlade bara på MQ den dagen. Men hon är förmodligen rätt ensam om att göra det som 14åring. Är ju ganska dyrt där!

• Sanna1982
    Anna Paulita skrev 2011-11-07 12:59:56 följande:
    Jag tror på Kicks, jag tänker att kläder måste man ha ändå men på Kicks kan man unna sig den extra lilla lyxen som en 15 åring inte kan unna sig annars.
    Bra tänkt! Och den åldern kanske man inte hunnit skaffa sig en speciellt stor uppsättning olika saker heller. Minns själv när jag i nian hade ett puder, ett läppstift, en läppenna och en mascara - allt från Isadora - som jag använde mig av när jag skulle sminka mig. 
  • Anna Paulita
    Sanna1982 skrev 2011-11-07 13:13:09 följande:
    Bra tänkt! Och den åldern kanske man inte hunnit skaffa sig en speciellt stor uppsättning olika saker heller. Minns själv när jag i nian hade ett puder, ett läppstift, en läppenna och en mascara - allt från Isadora - som jag använde mig av när jag skulle sminka mig. 
    Precis min tanke. :)
  • Lufsan

Nelly.se är bättre, finns snyggare och "modeplagg" det blir hon nog gladare för. 

En dag i sänder.
  • Lufsan

röstar på hm då det också skulle funka men känns lite trist. 

En dag i sänder.
  • Egendomligt

Röstade på Cubus. Min syster är 18, hon vill helst ha presentkort på antingen Cubus eller H&M, men Cubus känns ju lite mindre "vanligt".

• JasonDamian

Varför har du inte förslaget SF? Det kommer ALLTID till användning :) + korten håller i 10 år haha

• Sanna1982
    JasonDamian skrev 2011-11-07 21:07:00 följande:
    Varför har du inte förslaget SF? Det kommer ALLTID till användning :) + korten håller i 10 år haha
    Om du menar bio så fick de det förra året. Sedan så håller SFs presentkort i 2 år - jag har jobbat på bio :)
  • Sanna1982

Tack för all input! Efter ett par bra inlägg om kläder vs smink så kommer jag nog köpa ett presentkort på Kicks trots allt! Kan vara kul att kunna köpa mer än bara en sak också - hade tänkt 2-300 kr på kortet, och det får man ju bara ett plagg för, om ens det, men däremot kan man köpa flera olika sminkprylar för samma summa!

• TessLi

Jag hade tagit HM, där finns det ju både smink, hårvårdsprodukter och kläder.. :)

• Gabzan

Om hon har kontantkort kan även det uppskattas mkt men kanske inte så roligt att ge bort

• JasonDamian
    Sanna1982 skrev 2011-11-07 23:48:24 följande:
    Om du menar bio så fick de det förra året. Sedan så håller SFs presentkort i 2 år - jag har jobbat på bio :)
    Jaha okej. Jag trodde det var 10 år, så var det när jag var yngre i alla fall.
Svar på tråden Presentkort till 15-åring - från vilken butik?