• Sanna1982

Presentkort till 15-åring - från vilken butik?

Hej! 

Mina kusiner fyller år i veckan som kommer. En kille som fyller 12 och gillar sportspel på PS har jag redan bestämt mig för att köpa ett presentkort på GameStop till. Hans storasyster fyller 15 och är som femtonåringar är mest. Har precis börjat sminka sig, bloggar lite och tar "modefoton" tillsammans med sina vänner.

Jag känner dem inte jätteväl personligen, vi ses 3-4 gånger om året vid födelsedagar och högtider så jag vill inte riskera att det blir fel genom att köpa saker. Har köpt presentkort på bio förut och det har uppskattats.

Min fråga är egentligen, vilken butik ska jag köpa presentkort från till 15-åringen? Listade de alternativ som jag kommer på på rak arm från min galleria. Jag gissar redan nu att KappAhl och Lindex kanske inte kommer få speciellt många röster, men jag vill vara fördomsfri också!

Så, tonårsföräldrar, vart handlar era tjejer? Vilket presentkort skulle vara ett välkommet tillskott i modekontot? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Presentkort till 15-åring - från vilken butik?
  • Moyo

Köp ett "SpendOn" och ladda med den summa du tänkt ge - det funkar som ett Mastercard och funkar så gott som överallt!

• Lillann

H&M känns väl som det säkraste kortet, eller kanske Åhléns, där det ju finns mer än kläder. Annars är det kanske roligare att få en fin necessär eller presentförpackning från Body Shop? Eller presentkort i nån fotoaffär? Kan du inte fråga hennes föräldrar om tips?

• Sanna1982
    Lillann skrev 2011-11-07 10:55:25 följande:
    H&M känns väl som det säkraste kortet, eller kanske Åhléns, där det ju finns mer än kläder. Annars är det kanske roligare att få en fin necessär eller presentförpackning från Body Shop? Eller presentkort i nån fotoaffär? Kan du inte fråga hennes föräldrar om tips?
    Bra förslag med fotoaffär! Åhléns finns dock inte varesig där hon eller jag bor.

Frågade hennes mamma förra helgen när min pappa fyllde år, men hon trodde att jag visste bättre än henne, hehe.

Jag tror nog nästan att alla alternativen skulle vara uppskattade, men det vore kul att komma med precis "rätt" kort. När jag var yngre fick jag ganska ofta kläder som passade givaren bättre än mig av äldre släktingar. Presentkort var grymt då eftersom man fick välja helt själv. Själv handlade jag mest på H&M när jag var yngre, men då fanns ju inte Cubus och Gina Tricot t ex.
  • tahira

Det beror på hur mycket pengar du vill ge.

Sisters eller MQ hade jag valt om det var en lite högre summa, annars H&M, Lindex eller Gina.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira

Mina sysslingar som är 14 och 15 handlar mycket på Lindex. De är säger att Gina Tricot är lite "fjortisvarning". Hur man nu skall tolka det.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Sanna1982
    tahira skrev 2011-11-07 12:20:51 följande:
    Mina sysslingar som är 14 och 15 handlar mycket på Lindex. De är säger att Gina Tricot är lite "fjortisvarning". Hur man nu skall tolka det.
    Haha! Men jag kallade också andra 14-åringar för fjortisar när jag själv var 14. 

Förresten, du som bor i London... Jäkla synd att det finns typ 3 Topshop-butiker i hela Sverige, annars skulle nog det varit ett givet val! Saknar själv Topshop från när jag bodde i Norwich. 
Svar på tråden Presentkort till 15-åring - från vilken butik?