• Bollen2

Var förvarar ni barnvagnen när den inte används??

Har en fråga om barnvagn. Vi bor i hus. Vi tar alltid in barnvagnen nattetid, oftast dagtid också så den inte är kall när bebisen ska i, ev. att den kan stå ute ibland.

Då vagnen inte får plats i hallen måste vi köra in den i vardagsrummet, och det drar in så mkt löv och grus. Bebisen kryper ju runt och inte så roligt att skura golvet efter varje promenad.. Och jag vill inte att han ska äta löv.

Vi har vagnskydd man kan sätta på, men de funkar ju inte super och kommer väl funka ännu sämre när det blir snö och slask.

Nån som har nått bra tips? Hur gör ni?  

• Svar på tråden Var förvarar ni barnvagnen när den inte används??
  • cicci85

Vi hade vår i hallen tills den torkat sen stod den i extrarummet som inte användes till nåt speciellt.

• Momalicious

Vi har ett privat förråd utanför vår dörr där vagnen står. Fast vi bor ju i lägenhet.

• yes79

Vi bor i lägenhet och har 2 vagnar i hallen, innan vi fick barn tyckte vi att hallen var onödigt stor, men nu är det ju bara bra att man har en massa döyta för vagnar, vi har en sådan där plastmatta från IKEA under för att slippa fläckar när det är blött. Vår trappuppgång är den enda i hela huset som inte har något vagnförråd av någon anledning.

• Thursday

Syskonvagnen ligger alltid i bagaget på bilen, alt. står i garaget (uppvärmt). Står den i garaget tar jag in liggkorgen till lillan. Enkelvagnen står ute under tak och så tar jag in liggkorgen, lillasyster sover i liggkorgen inne också.

I reject your reality and substitute my own.
  • Sola

Den står i vårat varmgarage, väldigt smidigt!

• Hanniz84

i hallen, där står både dubbelvagnen o enkelvagnen... längtar tills vi inte behöver dubbelvagnen längre eller tills vi inte behöver vagn alls...

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • miljarden

Vi har barnvagnsrum i porten. Där står den ena, den andra hamnar i hallen lite för ofta.

• emborg

Ett tips är denna golvmatta för barnvagn! :) 

www.google.se/aclk&ai=DChcSEwjjw4PY_JnxAhWRpLIKHSuECZoYABAFGgJscg&sig=AOD64_3DsjA37q-G5EtRYl4J4QmtnOnrSQ&ctype=5&q=&ved=0ahUKEwjH-v7X_JnxAhWxCRAIHdRoDIYQww8I2gE&adurl=

• Hyllemor

När det snöade stora mängder så tog vi in den. När det regnade hade vi regnskydd på. I övrigt utomhus. Vinter som sommar lade vi alltid i ett fårskinn, eftersom fårskinn tar bort kyla och stekhet sommarvärme. 

En konstig fröken på min sons dagis sade åt oss att vi inte kunde ha fårskinn i vagnen när det var 25 grader varmt. Jag bad henne att dra med fingrarna genom fårskinnet och efter det blev hon tyst. 

Kontentan: med fårskinn inomhus som man lägger i vagnen, så klarar sig vagnen med ganska mycket regn innan den blir för blöt och kall. Alltså kan man ha vagnen utomhus stora delar av året - eller hela - beroende på vart i landet man bor.

• Hyllemor
    Hyllemor skrev 2021-06-16 00:46:31 följande:

När det snöade stora mängder så tog vi in den. När det regnade hade vi regnskydd på. I övrigt utomhus. Vinter som sommar lade vi alltid i ett fårskinn, eftersom fårskinn tar bort kyla och stekhet sommarvärme. 

En konstig fröken på min sons dagis sade åt oss att vi inte kunde ha fårskinn i vagnen när det var 25 grader varmt. Jag bad henne att dra med fingrarna genom fårskinnet och efter det blev hon tyst. 

Kontentan: med fårskinn inomhus som man lägger i vagnen, så klarar sig vagnen med ganska mycket regn innan den blir för blöt och kall. Alltså kan man ha vagnen utomhus stora delar av året - eller hela - beroende på vart i landet man bor.

Alltså, fårskinnet förvarar man inomhus och bär med sig ut. Ulligt, krulligt, fårskinn gäller. Sådana där slätkammade som folk har som mattor vet jag inte hur de funkar.
Svar på tråden Var förvarar ni barnvagnen när den inte används??