• tillsammansblirvi3

Ovitrellespruta - ehöver pushning!!!

Jag ska nu på eftermiddagen ta min ovitrellespruta, den första jag tar och jag ska ta den på mig jsälv! Mår illa av nervositet och är alldeles svettig i handflatorna - JAG HATAR SPRUTOR!!! Och att ta den på mig själv till på köpet, åååh vad jobbit detta är!

Någon som känner igen sig och kan ge tips på hur man ska få bort detta och bara ta den? Är ju alldeles skakig på handen nu!

• Svar på tråden Ovitrellespruta - ehöver pushning!!!
  • viti

Jag gick dom när jag skulle bli gravid med barn nummer 2, oftast fick min man ge mig sprutan men ibland var jag tvungen att göra det själv.
    Det är nog bara att tänka på varför du gör det, vad som kan komma av det och sen bara göra det. Fokusera inte så mycket på att det är en spruta, tänk på nåt annat, men jag vet att det är jobbigt för det tyckte jag oxå!
    Har du ingen som kan hjälpa dig att ta sprutan, man, sambo, vän, granne???  

• tillsammansblirvi3

ja det är så jag måste tänka - varför jag gör det. Tyvärr finns det ingen annan som kan ta den på mig, jag måste göra det själv. Men nu är jag på gång här. Sitter med sprutan förför mig och laddar upp mentalt. Det är ju liksom över på 10 sekunder. Fick du några biverkningar av sprutan?

• tillsammansblirvi3

nu är den tagen! Jag är såååå stolt över mig själv! skakar som ett asplöv, men jag gjorde det! Nu hoppas jag att det ska bli ett mirakel av detta!Solig

• viti

Starkt jobbat!! Fan vad bra du e!! Kan inte komma ihåg att jag kände av några biverkningar, så de var i så fall inte så illa :P

• Carla82
    tillsammansblirvi3 skrev 2011-11-18 16:21:12 följande:
    nu är den tagen! Jag är såååå stolt över mig själv! skakar som ett asplöv, men jag gjorde det! Nu hoppas jag att det ska bli ett mirakel av detta!Solig
    Förstår precis hur du känner. Du ska vara stolt! De flesta sprutor tog min man men så kom dagen när han inte hann hem i tid. Trodde jag skulle smälla av när jag var tvungen att ta den första sprutan själv. Nöp ihop huden och siktade och så blundade jag...missade två gånger innan nålen gick in. Haha! Trodde jag skulle kräkas så nervös var jag. Jag var också väldigt stolt och följande sprutor gick rätt bra att ta...även om jag fortsatte att blunda. Men nu sitter jag här i v. 25 men en liten flicka i magen och det var sååååååå värt det och alla andra sprutor. Hade inte heller några direkta biverkningar förresten. Lite illamående och svullnadskänsla men det är normalt. 
  • Carla82
    tillsammansblirvi3 skrev 2011-11-22 19:46:40 följande:
    Tack till er båda!

Åh vad kul, Grattis Carla!!! Då är alla sprutor i världen värda det lilla miraklet! =)
    Absolut Håller tummarna för dig!
  • Carla82

Första blev till på naturlig väg...sen fick min man testikelcancer och pga komplikationer kan vi inte få fler barn utan hjälp så det blev icsi...detta var tektiskt vårt 3:e försök även om det första inte räknas för det gick inte till transfer. Har lätt att bli överstimulerad så vi har fått varsamt fram så inget till frysen...men det som behövs är ju det där enda speciella embryot och en himla massa tur!! Väntetiden här är 1,5 år (bor i Rom) så det tog ungefär 4 år sammanlagt att komma hit...men som sagt det är det värt när det väl lyckas. Gör du ivf eller någon annan behandling?

• tillsammansblirvi3

Oj, vilken resa!! Men det är det ju som sagt vär, bara man får ett litet underverk!
    Jag äter pergotime, har avslutat tredje försöket nu, då det är bara att hålla tummarna igen för ett plus i slutet på nästa vecka!

• Carla82
    tillsammansblirvi3 skrev 2011-11-22 20:10:49 följande:
    Oj, vilken resa!! Men det är det ju som sagt vär, bara man får ett litet underverk!
    Jag äter pergotime, har avslutat tredje försöket nu, då det är bara att hålla tummarna igen för ett plus i slutet på nästa vecka!
    Japp, då håller vi tummarna för det.
Svar på tråden Ovitrellespruta - ehöver pushning!!!