• Tina83

Bruna eller svarta skinnstövlar? Hjälp! (bilder)

Tänkte köpa ett par varma stövlar nu till vintern. Kan inte bestämma mig för svarta eller bruna.
    Dessa ska användas mycket, så de måste ju passa det mesta, både jeans, klänning mm. ( har mycket svarta kläder)

http://www.shoestyle.se/products/kavat-pia-ekologisk-i-skinn-med-ullfoder-36-41/066311/324481.aspx

http://www.shoestyle.se/products/kavat-pia-ekologisk-i-skinn-med-ullfoder-36-41/066311/324481.aspx

Jättetack för åsikter  

• Svar på tråden Bruna eller svarta skinnstövlar? Hjälp! (bilder)
  • sweetpea

Jag har ett par lägre skor från Kavat, ljusbruna. Använder dem till allt! Särskilt snygga till jeans förstås.

• Tina83
    sweetpea skrev 2011-11-20 10:19:31 följande:
    Jag har ett par lägre skor från Kavat, ljusbruna. Använder dem till allt! Särskilt snygga till jeans förstås.

dessa?  har du de till svarta byxor eller leggings?

• Tina83

de finns ju i denna variant också men de passar väl ännu mindre till svart?
  • Tina83
    sweetpea skrev 2011-11-20 10:22:17 följande:
    Just precis, och det har jag absolut!
    de är skitsnygga! funderar på att slå till på dessa senare. men du. hur är skorna i storlek?

På kavats hemsida står att man ska lägga till 1 cm i innermått på den höga stöveln. vad menas med det? 
  • Tokstolla
    Tina83 skrev 2011-11-20 10:19:12 följande:
    det verkar som att många tycker att det inte passar med bruna stövlar till just svart. själv har jag aldrig tänkt på det. 

Om det är så kan jag ju inte köpa bruna stövlar, då jag använder mycket svarta leggings mm. 
    Nä, oftast tycker inte jag heller att det passar bra men om din tröja, tunika eller vad du nu har för överdel också är brun så tycker jag att man (kanske- beroende på nyans) kan ha det till svarta leggins och därför även till bruna stövlar. 
  • Tina83

kanske man borde köra på de svarta ändå, som ett säkert kort? 

det häftiga är att skinnet är från min hemkommun  ( bor 60 mil från där jag kommer ifrån, så det är lite kul med nåt som är gjort lokalt)

• Tina83
    sweetpea skrev 2011-11-20 10:22:17 följande:
    Just precis, och det har jag absolut!
    nu har jag beställt de svarta stövlarna trots allt. 
    Nu tänkte jag nästan beställa ett par till, modell linda

hur är storlekarna? jag har 39-40, ofta 40. Vilken storlek tycker du att jag bör ta på dessa? de är ju ofodrade mm.

• Melle

De ljusbruna är snyggast! De bruna du länkade till gillade jag inte alls... men det är ju bara min åsikt ;)

• sweetpea
    Tina83 skrev 2011-11-20 11:21:39 följande:
    nu har jag beställt de svarta stövlarna trots allt. 
    Nu tänkte jag nästan beställa ett par till, modell linda

hur är storlekarna? jag har 39-40, ofta 40. Vilken storlek tycker du att jag bör ta på dessa? de är ju ofodrade mm.
    Hm...jag har 38/39, oftast 38, och har 38 i mina.
Svar på tråden Bruna eller svarta skinnstövlar? Hjälp! (bilder)