• Kattis

Vilket BF datum har vi?!

Jag har som sagt bf runt 22a. Är idag 5+1 och kan inte längta med till nyår då 11+0 :D

Hur mår alla?

• Svar på tråden Vilket BF datum har vi?!
  • Kattis

Välkommen! Jag är nu i v. 13 och bf ligger runt ca 16-17e juli :)

När har du tid för nästa KUB?! Då jag endast är 23 så slipper jag dessa extra tester.

Massa lycka till!!!

• ewans
    Kattis skrev 2012-01-05 15:29:59 följande:
    Välkommen! Jag är nu i v. 13 och bf ligger runt ca 16-17e juli :)

När har du tid för nästa KUB?! Då jag endast är 23 så slipper jag dessa extra tester.

Massa lycka till!!!
    Jag valde att betala ur egen ficka för att göra testet, är ju "bara" 30 ;)  Nästa test ska göras den 16:e då är jag v. 13+3.
  • Kattis
    ewans skrev 2012-01-06 14:35:15 följande:
    Jag valde att betala ur egen ficka för att göra testet, är ju "bara" 30 ;)  Nästa test ska göras den 16:e då är jag v. 13+3.
    Ok, ja men 30 är ingen ålder. Försöker intala min sambo det ^^ ;)

I torsdags morse när jag vaknade så hade jag "svällt", har med andra ord fått min mage nu eller början till den iaf. Jag insåg att jag är stooooor.... Pang sa det så kom den.
    Hade hoppats på att den skulle vänta lite till då jag sökt nytt jobb och får svar imorgon eller på tisdag... Får jag det måste jag ge dom en chans att tänka om... Jobbigt läge då det är mitt dröm  jobb.... men men en bebis är är lite större än vilket jobb i hela världen :)
  • Helvi

Hej och godmorgon!

Jag är i vecka 14 och har beräknad bf 12 Juli, men får förmodligen kejsarsnitt på grund av min svåra förlossning senast.

Jag har börjat längta jätte mycket till sommaren då våra bebisar kommer. Nu har jag kommit in i några spökveckor när illamåendet och tröttheten helt har försvunnit, vilket är skönt men vill ha några symtom så man slipper oroa sig för bebisen.

Ha de gott alla!

• Sunny K 76

God förmiddag och tack!

Går in i vecka 13 idag och livet känns bättre .... Illamåendet på morgonen, inkl hunger och tröttheten verkar ha börjat ge med sig lite. Men har konstigt nog känningar i svanskota och runt baken/bäckenet.. Magen putar ju inte särskilt än utan är mer "julrund" så det verkar som Ärtan breder ut sig inne i kroppen än så länge.
    Fler som har ont kring svanskotan?

Hmmm det där med kejsarsnitt och förlossning. Vad är nackdelarna med kejsarsnitt eg, förutom att de skär i kroppen? Har själv ett stort kejsarsnitt ärr sedan innan av den gamla varianten då jag operarats...  

• Nicolee
    Sunny K 76 skrev 2012-01-11 10:49:28 följande:
    God förmiddag och tack!

Går in i vecka 13 idag och livet känns bättre .... Illamåendet på morgonen, inkl hunger och tröttheten verkar ha börjat ge med sig lite. Men har konstigt nog känningar i svanskota och runt baken/bäckenet.. Magen putar ju inte särskilt än utan är mer "julrund" så det verkar som Ärtan breder ut sig inne i kroppen än så länge.
    Fler som har ont kring svanskotan?

Hmmm det där med kejsarsnitt och förlossning. Vad är nackdelarna med kejsarsnitt eg, förutom att de skär i kroppen? Har själv ett stort kejsarsnitt ärr sedan innan av den gamla varianten då jag operarats...  

Halloj! Jag har också känningar i rygg,och bäcken, haft rejält ont senaste veckan, jag gick in i V 14 igår. Så du är inte ensam :)
  • Nicolee
    Kattis skrev 2012-01-08 07:52:45 följande:
    Ok, ja men 30 är ingen ålder. Försöker intala min sambo det ^^ ;)

I torsdags morse när jag vaknade så hade jag "svällt", har med andra ord fått min mage nu eller början till den iaf. Jag insåg att jag är stooooor.... Pang sa det så kom den.
    Hade hoppats på att den skulle vänta lite till då jag sökt nytt jobb och får svar imorgon eller på tisdag... Får jag det måste jag ge dom en chans att tänka om... Jobbigt läge då det är mitt dröm  jobb.... men men en bebis är är lite större än vilket jobb i hela världen :)
    Åh har du också fått mage :) jag är förvånad över hur snabbt det har gått, jag är ganska nätt sen innan ca 55 kg och nu går jag omkring med världens kulmage. känns iofs rätt skönt att det det nu faktiskt syns att jag är gravid och inte bara är lite halv fet :P

Lycka till med jobbet!!  Jag började på ett nytt i början av januari och jag har valt att inte säga något än, vi får se vad chefen säger framöver.
  • Kattis
    Helvi skrev 2012-01-10 10:14:12 följande:
    Hej och godmorgon!

Jag är i vecka 14 och har beräknad bf 12 Juli, men får förmodligen kejsarsnitt på grund av min svåra förlossning senast.

Jag har börjat längta jätte mycket till sommaren då våra bebisar kommer. Nu har jag kommit in i några spökveckor när illamåendet och tröttheten helt har försvunnit, vilket är skönt men vill ha några symtom så man slipper oroa sig för bebisen.

Ha de gott alla!
    Jag har också kommit in i dom där fördömda veckorna... Uscha, det är nu man nästan önskar illamående och molvärk...
  • Linda26

Hej!

Vad roligt att hitta hit. Jag har BF den 17 juli och var och gjorde ett ultraljud i fredags (blev lite orolig när alla symptom försvann och kunde inte vänta på RUL). Vi blev väldigt förvånade och superglada att få reda på att vi inte bara väntar ett utan två barn :) Inte en tvilling i släkten på någons sida så tanken hade inte slagit oss, men det känns helt fantastiskt! Helt plötsligt får man tänka om vad gäller det mesta, bi, barnvagn etc. Bo kvar i vår tvåa kan vi nog glömma. Men vad gör det :)

• Lenita2012

åå skönt att höra att det gick bra för dig fast att symtomen är borta, för så är det för mig med.. Haft en jättejobbig graviditet tills nu.. allt borta i vecka 17... men så kanske det ska vara då.? men man blir ju orolig.. Har Ul den 2 och hoppas på ett bra svar.. Känner du barnets rörelse?

• idaaa91

Hallå på er!

Tänkte jag kunde hoppa i här då jag har Bf den 28 Juli Glad
    Ska bli kul att få höra hur ni andra mår osv.

Solig

• Ingela78

Jag skall ha den 1 Juli och mår mycket bra om man jämför med min förra graviditet då jag väntade mina tvillingtjejer. Jag är bar så j...a trött jämnt, nån annan som fortfarande är trött?

• Ingela78
    Linda26 skrev 2012-01-16 21:45:48 följande:
    Hej!

Vad roligt att hitta hit. Jag har BF den 17 juli och var och gjorde ett ultraljud i fredags (blev lite orolig när alla symptom försvann och kunde inte vänta på RUL). Vi blev väldigt förvånade och superglada att få reda på att vi inte bara väntar ett utan två barn :) Inte en tvilling i släkten på någons sida så tanken hade inte slagit oss, men det känns helt fantastiskt! Helt plötsligt får man tänka om vad gäller det mesta, bi, barnvagn etc. Bo kvar i vår tvåa kan vi nog glömma. Men vad gör det :)

Så kul för er, är det ert/ era första barn? Jag levde i en chock när jag i v.18+4 fick reda på att vi väntade tvillingar. Jag var 27 år när jag fick mina tjejer, vi har inte tvillingar på nåt ställe i vår släkt iheller, har släktforskat tom. Har du nån frågor och funderingar så svarar jag gärna, vet det mesta eftersom jag varit i samma situation som du nu är.
  • Sunny K 76

Hej!

Är i v. 17+1 och tok-tröttheten har gett med sig till förmån för mer matthet men pigghet. Dock kommer det tung huvudvärk krypande lite då och då. Men idag kände jag mig så toklycklig när jag vaknade. Ställde mig framför spegeln och inspekterade min mage som putar. Har nog aldrig älskat min mage som jag gör nu Solig

• SaJo81

Hej har BF 19 juli med nummer 3 här, har tvillingpojkar sen innan födda 3sep -09 (vecka 30+1)

Hoppas att denna enling gärna stannar längre i magen än så...är idag i vecka 25+5 

• Sunny K 76

Då var det knappa två månader kvar o nya "spännande" känslor o förändringar. Smidig som ett kylskåp o kan nästan bara sova på höger sida. Vaknar o är klarvaken minst två ggr per natt typ 1h/ggr, numera vid kl.1 och 3-4-tiden.

Gympa har jag knappt gjort den sista tiden men går på gravidyoga, vilket känns jätte bra! Inga särskilda "cravings" än så länge förutom något sött på eftermiddagarna för att orka. Dricker mjölk mot halsbränna när jag inte har det från Apoteket på jobbet.

• JockesTess

Nu har vi mindre än en månad kvar till BF, jag börjar bli nervös och lite rädd... Finns det någon som har några bra tips att komma med inför dagen D? Har ni packat era väskor?

Svar på tråden Vilket BF datum har vi?!