• Anonym (pinsamt..)

Får man inte bada vid mens?

Häromdagen sa en kvinna till mig att man absolut inte fick bada i simbassängen vid mens.
    Jag mumlade ett: men..?
    Men hon sa bara att nej, absolut aldrig!
    (Detta var inte för ens egen skull då utan för andras)

Jag har fått lära mig att det är okej om man har tampong.
    Nu skäms jag! Tänk om den som lärt mig detta hade fel? Och om jag gjort fel!?
    Jag har badat några gånger med tampong och vet andra som gör det med som motionssimmar.
    På allvar - får man inte bada när man har mens? En riktigt korkad fråga kanske, men jag har grunnat på den här kvinnans ord i dagar nu.. Hon kanske menade något annat, jag vet inte.

• Svar på tråden Får man inte bada vid mens?
  • Anonym
    ikafika skrev 2011-11-21 23:36:44 följande:
    Är du seriös? Då är det väl lika äckligt med alla andra människor som simmar runt med sina äckliga rövhål helt fritt, de används ju faktiskt för att bajsa med. Tror det finns minst lika mycket bajspartiklar som menspartiklar i en bassäng... 
    tror ni är helt knäppa här inne

gör en omröstning och se hur äckligt det är
  • Elena87

Hur visste kvinnan att du hade mens? :-S

• Anonym (!)
    Anonym skrev 2011-11-21 23:49:22 följande:
    tror ni är helt knäppa här inne

gör en omröstning och se hur äckligt det är
    Eller ännu bättre; du kan flytta tillbaks in under stenen du bott under hela ditt liv. Du slipper oss, vi slipper dig! Win-win!
    Det finns BRA mycket äckligare saker i badhusvatten att oroa sig över än någon droppe mens. Tänk bara på all hud, svett, snor, spott, kiss, bajs (ja, det finns tyvärr folk som bajsar i bassängerna), mögel, navelludd, var, vanligt blod och så vidare i all evighet. Du tycker alltså att det är helt okej att simma runt i, men lite mens är ett big no-no? Förstår inte alls hur du resonerar.
    Själva grejen med tampong är ju just att den stoppar flödet, man simmar därför inte runt med ett litet mensspår efter sig.

TS: de stora badhus jag pratat med har sagt att det går finfint att bada hos dem när man har mens, så länge man använder tampong.
  • Anonym

Självklart! Med tampong förståss.

• An0nym0us

Eeh...lite OT men när är det bäst att simma om man vill ha rent, nytt fräscht vatten? När byter dem vatten? Tidigt på morgonen? Finns det nåt ställe där man kan motionssimma privat? (Ja, jag vet men det skadar inte att fråga haha).

Sista frågan...ni som motionssimmar brukar ni ha på er badmössa?

• totten

Jag använder menskopp. Inget kommer in och inget kommer ut Men jag tycker tampong är OK. Precis som andra skriver ovan finns det bra mycket äckligare saker att bekymra sig för i en bassäng.

• Anonymsomfattarnada

Kan man bada utan tampong eller är det risk för infektion?

• Dixie
    Anonymsomfattarnada skrev 2015-01-20 21:35:44 följande:

Kan man bada utan tampong eller är det risk för infektion?

menar du att bada vid mens utan tampong i en simhall?? NEJ - det kan du inte göra! 
  • Anonym (. Y .)
    ikafika skrev 2011-11-21 23:36:44 följande:
    Är du seriös? Då är det väl lika äckligt med alla andra människor som simmar runt med sina äckliga rövhål helt fritt, de används ju faktiskt för att bajsa med. Tror det finns minst lika mycket bajspartiklar som menspartiklar i en bassäng... 
    Ja, jag är seriös, i ditt bajs brukar du inte hitta blod. i blod kan allt möjligt skit finnas, hepatit, hiv, fan o hans moster

Det är äckligt att bada i en simhall när man har mens. Lite jävla hänsyn får man visa för andra människor.
    Det är ju inte så att man brukar ha mens varje dag året runt eller hur? De få dagarna klarar man av att avstå
  • Dixie
    Anonym (. Y .) skrev 2015-01-29 20:46:05 följande:
    Ja, jag är seriös, i ditt bajs brukar du inte hitta blod. i blod kan allt möjligt skit finnas, hepatit, hiv, fan o hans moster

Det är äckligt att bada i en simhall när man har mens. Lite jävla hänsyn får man visa för andra människor.
    Det är ju inte så att man brukar ha mens varje dag året runt eller hur? De få dagarna klarar man av att avstå
    varför skulle det vara äckligt - blodet kommer ju inte ut i bassängen! då är det ju äckligare med de som envisas med att gå i vattnet med sina kalsonger...... 

finns ju faktiskt en del som är i vattnet i sitt yrke - menar du att de ska avstår sitt arbete 4-5dagar per månad? 
  • Anonym1177

Vad gör man om man sim tränar 3 ggr i veckan för jag tror att jag kanske fått mens.?

• Dixie
    Anonym1177 skrev 2015-02-22 18:03:28 följande:

Vad gör man om man sim tränar 3 ggr i veckan för jag tror att jag kanske fått mens.?

använder tampong! 
Svar på tråden Får man inte bada vid mens?