• ettsyskon

- tack för att du förstörde min helg! Det var min chefs svar när jag berättade att jag var gravid idag! :-(

Jag jobbar på ett börsnoterat bolag så det är inte så att jag tynger ner någon liten firmas ekonomi eller sätter dom i skiten eller så....

Han blev jättebesviken, inget grattis eller vad kul för dig men tråkigt för oss.. typ!

Jag är ledsen! Gråter  Jag ångrade att jag berättade, skulle väntat någon månad. Jag är bara i v.8.

• Svar på tråden - tack för att du förstörde min helg! Det var min chefs svar när jag berättade att jag var gravid idag! :-(
  • EnaLena

åh vad tråkigt för dig - en fd kollega till mig gjorde likadant mot mig i min förra graviditet. svårt att ta emot hennes empati när jag var tvungen att berätta att jag fått missfall! hade jag varit dig hade jag uttryckt min besvikelse över kommentaren till min chef.

är gravid nu i vecka 29 och jobbar som tur är inte kvar på min förra arbetsplats

stooooooooort grattis till dig! håller tummarna för att allt går som det ska.

• Dohgon

har en liknande chef här. innan jag blev gravid fick jag höra att bli nu inte gravid bara bad du än gör. ja någon månad senare så satt jag där, gravid och nere.
    ett par månader senare visade det sig vara en riskgraviditet också som gjorde att jag blev sjukskriven rätt tidigt i graviditeten och var borta rätt länge från jobbet. nu har jag kommit tillbaka och ja det funkar, men har inte alls samma kontakt med chefen längre

• Cicek

Men fan vilken idiot. Som sagt, snart slipper du väl honom.. och stort grattis från mig i alla fall!!! :)

• Malin Elovsson

Hahahahaha ett manlig barnlöst rövhål hör jag....vilket nolla!!!!
    GRATTIS TILL Er :D 

• Genid aa

om du tänker efter så var det nog inte personligt mot dig, han mår säkert dåligt själv av något.. han kanske är bitter för han själv inte har barn, kanske han lever väldigt stressigt och tycker det blev jobbigt med graviditet för det innebär han måste skaffa någon ny osv. jag menar absolut inte att det är en ursäkt till hans beteende, inte okej säga så och tråkigt folk måste behandla andra dåligt för de själva mår dåligt. men däremot kanske det kan vara en förklaring och kanske blir lättare för dig att inse det antagligen inte hade med dig att göra.

vad sa du till han när han sa så? det positiva är ävl att han är ärlig med sina känslor, vet inte om jag gillat mer någon som klämt fram et "grattis" när den inte alls menar det och man ser hur jobbigt den tycker det är..

• Genid aa

det ja ville säga vara väl egentligen bara, försök inte ta dig åt det han sa. det var otrevligt sagt men va glad åt din graviditet även om han inte kan det! låt inte en sån bitter person förstöra!

• Mumin80

Du kanske ska ta upp frågan lite försiktigt med chefens chef eller med dom fackliga. Man behöver ju inte rikta in sig på detta specifika fall, och jag vet iofs inte hur attityden är annars i bolaget, men en liten snabbkurs i jämställdhet och bra ledarskap kanske skulle vara på sin plats...

• MeandHim

Inte värre än min gamla chef som gav folk sparken när man blev gravid.
    Chefen "krävde" att man skulle berätta den dagen man slutade med p-piller. Härlig människa va?!

• Carisma95

Vilken jävla respons?!
    Vad svarade du? Du har ingen annan ansvarig "ovanför" eller kanske personalchef som du kan prata med om du känner att du blivit riktigt illa bemött. Visst ska man ta det med personen i fråga först kanske, men någon måtta får det väl vara...  Obestämd

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Katarina30

Om stort bolag, så anmäl till HR. De har säkert en process för att hantera situationer där chefen inte uppträtt korrekt.

• Le petite moi

Fy vilken idiot till chef, jag skulle ha sagt upp mig. Inte skulle jag jobba för ett sånt svin....

• annhan

Ja, ta detta med antingen ditt fackombud eller HR-avdelningen direkt. Eller båda.

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • NEsson

Usch vad tråkigt!:(

När jag berättade för min chef (eller vad man ska kalla det) att jag var gravid och att det var därför jag hade varit hemma en vecka och mått illa svarade han "Jaha, så du ska vara hemma i 9 månader nu alltså?" Inget grattis eller nåt därifrån inte... 

• Mini 82

Jag fick sparken när jag berättade på mitt gamla jobb... Tyvärr provanställning och då tydligen rättighetslös. Tycker du ska anmäla honom! Gå till en högre chef.

• Caspersmama

Håller med dem andra att eventuellt prata med chefens chef eller liknande. När jag berättade för vår personalchef att jag är gravid (förra veckan, det är en man i 60-årsåldern) fick jag till svar att det slog alla OS-guld tillsammans! kändes så skönt att höra :) hoppas det löser sig och att chefen får vad han tål!

• Bollen2

Vilken hemsk chef.. Jag var gravid när jag började på nytt jobb, berättade för chefen ganska snabbt efterultraljudet. Hon grattade mig iaf :)

Svar på tråden - tack för att du förstörde min helg! Det var min chefs svar när jag berättade att jag var gravid idag! :-(