• Yosa

Boende Legoland och färja Varberg-Grenå. Berätta om er resa/boende? Tips sökes!

Har planerat att åka till legoland (Billund) 4 vuxna och 2 barn (2 olika rum) i sommar. Färjan blir Varberg-Grenå.

har du tips på bra och prisvärt boende? Vi vill inte bo flera mil från legoland men det behöver ju naturligtvis inte vara gångavstång. Vi har tänkt oss hotell för att få frukost. Har du förslag på annat boende men där frukost ingår?

Det behöver inte finnas "mycket" att göra runt boendet då dagarna (2 ) ska vigas åt legoland och umgås med varandra. Vi räknar med 2 resdagar så totalt 4 dagar dvs 3 nätter.   

Hur bodde ni, vad hette hotellet/boendet?

Berätta gärna och tipsa mig!

Tack på förhand!          

• Svar på tråden Boende Legoland och färja Varberg-Grenå. Berätta om er resa/boende? Tips sökes!
  • cid

Vi bodde på Scandic i Kolding. Det är ju ett par mil från Billund, men jag tyckte absolut inte att det var någon fara att åka den biten.

Annars finns ju Legolands egna hotell som ligger på området. Har inte en aning om vad det kostar, vi var där och åt middag under vårt besök och det var VERKLIGEN ett häftigt hotell. Hade vi haft en större budget eller valt bort något annat under semestern hade vi lugnt bott där.
    Och även om ni inte bor på hotellet så kan det varmt rekommenderas att äta där. Vi åt där EFTER att de hade haft sin lunch. Priserna blev då lite dyrare, men man kunde å andra sidan välja precis vad man ville ha och det var LUGNT. Helt otroligt lugnt. Det behövdes verkligen för att sedan fortsätta i stojet i parken.

Jag tror också att man kan hyra stugor i anslutning till området, frågan är om man inte då får tillgång till både legoland och lalandia. Vi åkte med tre barn mellan 1 och 6 år. För vår del tyckte vi att det räckte med en dag på Legoland. Då kändes det fortfarande spännande men "gjort". Hade gärna tagit en dag på Lalandia också.

Vet inte hur det brukar vara, men när vi var där, åt vi på McDonalds ( i Kolding) och barnen fick gratisentré i sina Happy Meal. Kan ju vara något att testa om ni inte redan har inträdesbiljetter.        

• Yosa

Tack snälla för ditt svar! Ska söka på det hotellet du nämner. köpte ni paket färja+boende eller är det mer prisvärt att boka var för sig?

• cid

vi hade en hel vecka i danmark och åkte uppifrån skagen, genom hela danmark och slutligen från köpenhamn till malmö... Jag vet faktiskt inte vad som är billigast. Vi hade lyckats samla på oss kuponger och grejer. McDonalds hade som sagt gratisbiljetter, genom McDonalds-klubben hade vi fått biljetter hem i brevlådan, och sonen fick även genom lego-klubben som han är medlem i. Så för oss 5 tror jag vi slutligen betalade 350:- ungefär. (kuponger och liknande gäller oftast bara för barn tillsammans med en betalande vuxen). Såg förra våren att det även kom mycket sånna klipp-ut-erbjudanden, t.ex. på bullförpackningar och sådant. Så jag hade nog haft is i magen och väntat med att betala på plats. Ett tips i så fall är att fixa biljetter på hotellet ni bor på, det missade vi och fick köa rejält. När ska ni åka? Vi åkte andra veckan i augusti, då var det ganska mycket folk, men ändå rimliga köer. cirka 5-20 minuters kö till alla attraktioner. Allra mest är det karuseller och sådant att åka, det kan vara bra att förbereda sig på....

• Hanna36

Vi bodde på Lalandia och dt var fantastiskt bra! 2 övernattningar och 2 dagar på legoland, resten av tiden spenderade vi inne på Lalandia och Aquadome.. kan varmt rekommenderas.. och husen var kanonfina!

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Boende Legoland och färja Varberg-Grenå. Berätta om er resa/boende? Tips sökes!