• Jennie1987

Ägglossning men ingen mens...

Jag hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig!

Jag har pco, och har av ren slump fått bekräftat att jag ägglossat på egen hand denna månaden!
    Det var nämligen så att jag var hos min gyn och han såg på VUL att jag troligtvis hade haft egen ägglossning bara några dagar tidigare, ca den 8 november.
    Jag fick ta ett blodprov, och det visade att jag hade haft en bra ägglossning! Såklart blev jag jätteglad!
    Jag fick börja invänta mens, för enligt min gyn så skulle den komma igång nu efter äl.
    10 dagar efter ägglossningen fick jag jätteont (mensvärk) och brun/röda flytningar.
    Dagen efter fick jag en riktigt blödning, och räknade den som min mensdag 1.
    Jag skulle få börja med Pergotime på mensdag 5. Men det blev bara en blödning, en fylld tampong, inget mer. Bara dessa röd/bruna flytningar i ca 4-5 dagar, men fortsatt mensvärk.

Jag ringde min gyn och dom tyckte inte att jag skulle börja med Pergotime, eftersom detta inte kunde räknas som en fullständig mens.
    Mensvärken har fortsatt. Gyn sa åt mig att ta ett gravtest, som visade negativt (i onsdags).
    Då sa dom att jag skulle vänta över helgen och se om mensen kom igång, det gjorde den inte. Så idag tog jag ett nytt test, som också var negativt.
    Så idag ringde jag igen till gyn, man undrar ju vad som pågår.
    Jag ska dit på VUL på onsdag.

Men eftersom mens alltid ska komma efter ägglossning så måste väl något vara fel?!
    Och nu när jag dessutom fått bekräftat att jag verkligen haft en bra ägglossning så är det ju inga tvivel om det. Skulle bara önska att det kom igång en bra mens också, så hela denna cykeln var bra! Men det blev ju bara halvdan... Jag blir så ledsen.
    Enligt gyn så "verkar det som jag är gravid", eftersom utebliven mens är det säkraste tecknet på graviditet.
    Såklart önskar jag ju att jag är gravid, vi har försökt i många år nu.
    Men då borde väl testen visa något?
    Det är ju typ 3 veckor som jag hade min ägglossning.

Har någon varit med om något liknande?

Ledsen att det blev så långt, men mycket som behöver komma ut nu.

• Svar på tråden Ägglossning men ingen mens...
  • RosaGlitter

Har just ätit min pergokur nr 2. Har pcos o min 1a omg fick ja äl o ja som brukar ha en cykel på 18 dgr fick nu en cykel på 26 dgr! Tog alltså längre tid att få mens egtersom jag ägglossa! Kanske tar lite tid för dig med? Lr kanske va de där småblödningarna mensen, har haft liknande några ggr! Hoppas du får mens lr plus snarast!

• greeneyes

Har mild pco. Om jag har haft en kraftig mens förra gången får jag en mindre nästa gång, ungefär som du beskrev.

• Jennie1987
    RosaGlitter skrev 2011-11-28 13:22:10 följande:
    Har just ätit min pergokur nr 2. Har pcos o min 1a omg fick ja äl o ja som brukar ha en cykel på 18 dgr fick nu en cykel på 26 dgr! Tog alltså längre tid att få mens egtersom jag ägglossa! Kanske tar lite tid för dig med? Lr kanske va de där småblödningarna mensen, har haft liknande några ggr! Hoppas du får mens lr plus snarast!
    Javisst kan det vara så, min mens kanske kommer senare. Det jag funderar mycket på är vad det var konstiga flytningar/"blödningar" jag hade 10 dagar efter äl.
    Hoppas att min gyn kan se på vul på onsdag om allt som ska blöda ut har gjort det.
    Tack för ditt svar!
  • Jennie1987
    Hjärtefröjd skrev 2011-11-28 13:49:07 följande:
    Jag har aldrig mer blödningar än så och det räknas som min mens...
    Jaha, jag har aldrig haft såhär, min mens har alltid varit riklig, alltså runnit ordentligt ur mig! Så detta är inte riktigt som jag är van vid.
  • Jennie1987
    greeneyes skrev 2011-11-28 15:41:45 följande:
    Har mild pco. Om jag har haft en kraftig mens förra gången får jag en mindre nästa gång, ungefär som du beskrev.
    Jaha, så det kommer mycket eller lite varannan gång ungefär?
    Jag har väldigt oregelbunden mens, så har inte haft nån mens sen september, så jag har liksom inte mycket att utgå ifrån. Men nu när jag vet 100% att jag ägglossat så är det bara så konstigt att inte få en bra mens.
    Fast visst kan det varit min mens som jag hade förra helgen, bara jag som inte hade väntat mig en mens utan så mycket färskt blod, det var mer flytningar som var bruna och röda till färgen.
    Tack för ditt svar!
  • Nightrose

Brukar inte heller ha mycket mens... Har mens 1 dag sedan mindre rosa/bruna flytningar i ca 2-3 dagar, under hela perioden blöder jag inget alls under nattetid. Sen är det klart... och jag får ur mig hela min slemhinna (har bekräftat det med VuL på dag 2 nämligen.

Jag har tidigare haft rikliga mensblödningar, men sedan jag börjat ägglossa med hjälp av ägglossningsstimulerande samt viktnedgång så har det inte varit mycket mens...trots att slemhinnan varit tjock och fin i slutet av menscykeln. 

• Jennie1987
    Nightrose skrev 2011-12-01 03:38:35 följande:
    Brukar inte heller ha mycket mens... Har mens 1 dag sedan mindre rosa/bruna flytningar i ca 2-3 dagar, under hela perioden blöder jag inget alls under nattetid. Sen är det klart... och jag får ur mig hela min slemhinna (har bekräftat det med VuL på dag 2 nämligen.

Jag har tidigare haft rikliga mensblödningar, men sedan jag börjat ägglossa med hjälp av ägglossningsstimulerande samt viktnedgång så har det inte varit mycket mens...trots att slemhinnan varit tjock och fin i slutet av menscykeln. 
    Tack för att du delar med dig! :)

Jag var på vul igår, och då var hela min slemhinna kvar, den har alltså inte blött ut, som jag trodde.
    Och det verkar inte vilja komma ut något heller :(
  • Hjärtefröjd
    Jennie1987 skrev 2011-12-01 15:28:35 följande:
    Tack för att du delar med dig! :)

Jag var på vul igår, och då var hela min slemhinna kvar, den har alltså inte blött ut, som jag trodde.
    Och det verkar inte vilja komma ut något heller :(
    Vad konstigt att den är kvar, slemhinnan brukar ju antingen komma ut som mens eller tillbaka i kroppen. När slemhinnan är kvar brukar det ju tyda på graviditet.

Fick du ta något blodprov för att kolla om du har några HCG-hormoner i kroppen?
  • Jennie1987
    Hjärtefröjd skrev 2011-12-01 15:49:44 följande:
    Vad konstigt att den är kvar, slemhinnan brukar ju antingen komma ut som mens eller tillbaka i kroppen. När slemhinnan är kvar brukar det ju tyda på graviditet.

Fick du ta något blodprov för att kolla om du har några HCG-hormoner i kroppen?
    Ja, det är riktigt konstigt alltihop. Jag förstår inte alls vad som pågår :( Är bara förvirrad!
    Jag har fått Provera, för att se om mensen kommer igång, om den inte gör det, sa min gyn att jag nog måste vara gravid. Var för tidigt att se något på vul iaf. Men slemhinnan var kvar och inget ägg såg ut att vara på gång, så alltså ingen ny äl inom det närmaste, vilket iså fall hade kunnat förklara varför slemhinnan fortfarande var tjock, eftersom den såg ut som att den var redo att ta emot ett befruktat ägg, men det kanske redan har hänt då?

Nej, jag fick inte ta något prov.
    Men borde det inte synas på gravtest?? Jag blir inte klok på det här! :(
  • Jennie1987

Fortfarande ingen mens, och inget plus :(
    Bara massa massa massa flytningar!!
    Blir galen på det här. Har två Provera-tabletter kvar. Så får väl se om det kommer någon mens eller inte.

Vad hopplöst allt känns.

• Jennie1987
    DeenLängtandee skrev 2012-02-22 21:48:23 följande:
    Hur gick det för dig ts? Var du gravid?
    Nej, gravid var jag inte.
    Min kropp hade någon form av kris tror jag. Vet inte riktigt vad som hände.
    Nu är jag där igen, och väntar på en mens som inte verkar vilja komma.
    Har käkat Pergotime (och inte fått nån äl) och slemhinnan var såpass tjock så
    min gyn trodde att jag ändå skulle få en mens, men det verkar inte så.
    Så det blir väl Provera igen skulle jag tro.
Svar på tråden Ägglossning men ingen mens...