Hur ofta tvättar du dina jeans?
Går man in i en jeanshop såsom G-Star så rekommenderar de att man tvättar jeansen så sällan som möjligt. Hur gör du? Vi förutsätter att du inte fått någon fläck som bara går bort med en tvätt.
Går man in i en jeanshop såsom G-Star så rekommenderar de att man tvättar jeansen så sällan som möjligt. Hur gör du? Vi förutsätter att du inte fått någon fläck som bara går bort med en tvätt.
varje vecka, men det är bara för att jag tycker att dom känns skitiga efter det.
Det beror på, hur smutsiga dom är och hur mycket dom töjt sig. Lite dyrare jeans från ett bättre märke töjer sig mycket mindre än till exempel jeans från veromoda, så de tvättar jag mer sällan. (om det inte har blivit fläckar på då)
Nu när jag inte jobbar så tvättar jag mina jeans väldigt sällan. Jag har jobbat med barn innan jag blev arbetslös, då blir dom skitiga fort och behöver tvättas ofta
Så sällan som möjligt, om dom får fläckar eller luktar så åker dom i tvätten (med barn får dom fläckar ganska ofta tyvärr) annars vädrar ja dom bara...
Barnens hyfsat ofta, dom är ena riktiga skitgrisar. Mina egna däremot. Mycket sällan. Eller till och med mycket, mycket, mycket sällan.
Jag röstade varje vecka. Jag har Fornarina just nu, det är väl ett ok märke.
Om jag använder jeansen i några dagar så luktar de ofräscht och blir "sladdriga". Dessutom känner jag mig smutsig när jag har cyklat eller bara varit på jobbet.
Ni som tvättar jeans väldigt sällan, utsätter ni er inte för någon smuts? Tex cyklar till jobbet eller sitter på buss eller tunnelbana.