Hur ofta tvättar du dina jeans?
Går man in i en jeanshop såsom G-Star så rekommenderar de att man tvättar jeansen så sällan som möjligt. Hur gör du? Vi förutsätter att du inte fått någon fläck som bara går bort med en tvätt.
Går man in i en jeanshop såsom G-Star så rekommenderar de att man tvättar jeansen så sällan som möjligt. Hur gör du? Vi förutsätter att du inte fått någon fläck som bara går bort med en tvätt.
Typ aldrig, bara vid synliga fläckar.
När de blir skitiga och/eller luktar illa.
Varje vecka, även om det inte syns någon smuts. Personligen tycker jag inte att de är speciellt fräscht annars.
när de känns sladdriga eller ser smittsiga ut eller luktar illa.. så inte speciellt ofta..
Jag använder jeansen en vecka innan jag tvättar dom. Men som småbarnsmamma har jag ofta fläckar på dom när jag tvättar så det skulle inte gå att ha dom längre än så ;) Jag använder dom bara en kort stund varje dag (har blåställ på mig i jobbet) det är bara när jag hämtar barnen jag har dom så dom hinner inte börja lukta iaf :)
Hm. Det beror väl på hur mycket man har använt dem. Jag brukar nog tvätta mina efter 4-5 dagars användande. Ibland mer, ibland mindre, beroende på vad man har gjort och hur skitiga de känns.
Fan så snuskigt att inte tvätta dem efter 4-5 dagars användning.. *ryser*
Självklart så tvättar man jeansen varje vecka.
Typ en gång i månaden men jag använder dem ju inte varje dag.
Det är ett helvete med nytvättade jeans men vad ska man göra.
Alla män jag känner tvättar aldrig sina jeans. Jag är jävligt äcklad av det. Särskilt om de åker mycket buss och sitter på parkbänkar.
Efter varje användning, Tycker dom blir så sladdriga annars..
Eftersom jag i princip inte använder ett par byxor mer än en gång i veckan tvättas de ungefär en gång i månaden. De vädras desto oftare.