• smulpaj01

Aldrig mer filmkväll med denna "kompis"!!!

Så arg så jag kokar! Men nu har dem äntligen gått hem......

En väninna som precis fått barn ringde mig häromdagen och ville träffas. Vi har inte kunnat ses så mycket efterssom hon är nybliven mamma som sagt.

Jag föreslog en filmkväll, vilket vi hade nu ikväll. Jag hade förberett med snacks och läsk + en jättebra dvd som vi båda ville se.

Hon och bebisen kom hit. Vad tror ni händer - jo, precis när filmen började bli riktigt spännande så får hon för sig att hon måste byta blöja på bebisen. 
    Jag sa att hon kan ställa in barnet i hallen tills filmen är slut. Vi har nämligen en dörr mellan hallen och vardagsrummet så vi behöver inte känna bajslukten där vi satt.      
    Alternativt att hon ställer vagnen utanför dörren i trappuppgången, vilket såklart hade varit ännu bättre för då slipper vi höra om den skriker.

Det var bara 1.5 timme kvar av filmen - ÄNDÅ skulle hon prompt avbryta för att byta.......

Vad är det för j*vla daltande med ungar idag??? Herregud likssom...

Vad hade ni gjort?

Jag kastade ut dem bägge två - och nu väntar jag på en fet ursäkt innan jag kommer umgås med henne igen!!!          

• Svar på tråden Aldrig mer filmkväll med denna "kompis"!!!
  • Elephino

Vad jag hade gjort? Jag hade aldrig ens bjudit in någon med barn till mitt hem. Barn kan tillfoga mycket skada till ett hem. Det är inte värt det, helt enkelt. Nästa gång: Kolla på film och snacks själv.

• Kimona

Jag hoppas att detta inte är på allvar.
    Skulle du vilja ligga i din egen skit en timme?

• smulpaj01
    Elephino skrev 2011-11-30 21:48:25 följande:
    Vad jag hade gjort? Jag hade aldrig ens bjudit in någon med barn till mitt hem. Barn kan tillfoga mycket skada till ett hem. Det är inte värt det, helt enkelt. Nästa gång: Kolla på film och snacks själv.
    Precis, men mitt förslag att ställa ungen utanför ytterdörren passade tydligen inte heller........ suck.... Jag tyckte ju själv att jag var ursmart....... 
  • tackförfisken

Men hade det inte varit lite ohyfsat att ställa ungen utanför dörren. ? stackars grannar!
    Balkong kanske?

• Elephino
    tackförfisken skrev 2011-11-30 22:05:58 följande:
    Men hade det inte varit lite ohyfsat att ställa ungen utanför dörren. ? stackars grannar!
    Balkong kanske?
    Du tror inte ungen stört grannarna på balkongen? Ts, har du inget källar- eller vindsförråd?
  • smulpaj01
    tackförfisken skrev 2011-11-30 22:05:58 följande:
    Balkong kanske?

Ifs........ men balkongen använder ju vi när vi pausar filmen för att gå ut och röka. VI är ju viktigare än grannarna.

Bebisskrik och sånt i rökpauserna ......... nja........ känns inte helt okej.
    Men tanken var god faktiskt   
  • Quinna

Hade ni gjort som vi och satt en buttplugg innan filmtajm, så hade det aldrig blivit ett problem!

Gör om, gör rätt!

Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • Kimona
    MammaEmelie91 skrev 2011-11-30 21:59:29 följande:
    Men gud Ser du inte att tråden ligger i sandlådan?
    nej mitt fl krånglar så ibland ser jag inte kategorierna och menyn. Men det var ju tur
  • Quinna
    MammaEmelie91 skrev 2011-11-30 21:59:29 följande:
    Men gud Ser du inte att tråden ligger i sandlådan?
    Vad gulligt att du sabbade tråden innan den kom igång. Partypooper!
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • LaFontaine

Du hade inget vagnförråd att förvara ungen i? Ungen ligger i vagnen och vagnen bor i förrådet. Solklart ju!

• smulpaj01
    Quinna skrev 2011-11-30 22:14:37 följande:
    Hade ni gjort som vi och satt en buttplugg innan filmtajm, så hade det aldrig blivit ett problem!

Gör om, gör rätt!

Ja, jag föreslog det innan dem kom hit - men hon trodde jag skämtade........

Helt vansinnigt, varför skulle jag skämta om det? Så gjorde jag när mina barn var små, jag trodde det var ett vedertaget begrepp för nyblivna mammor.       
  • smulpaj01

Hittade denna gamla tråd och undrar om jag var full eller febrig när jag skrev den? Drömmer

Så dålig humor Obestämd

Svar på tråden Aldrig mer filmkväll med denna "kompis"!!!