Emeliie89 skrev 2011-12-01 09:29:59 följande:
Har en liten son på 15 månader som börjat gå sedan en tid tillbaka. Problemet är bara att han drar ner ALLTING och slänger i golvet. Kan inte ha en duk på soffbordet, en blomma i fönstret, toadörren öppen (för då går han in o river i allt han kommer åt). Säger han till honom så blir det ett himla skrik och trots.
Ska det va såhär? Ska man behöva plocka bort ALLT inom räckhåll? Enligt min mamma så rev jag aldrig ner nått för jag var sååå väluppfostrad. Men hur får man en så liten att förstå?
Man får anpassa sig. Livet rullar ju inte på precis som vanligt när man har fått barn.
Vi har en 13 månader gammal son här hemma som och är en riktig liten pillekille. Vi plockar undan sådant som vi är rädda om och sånt han skulle kunna skada sig på, men för övrigt får han pilla och plocka med det mesta; pilla på TV'n, knäppa på stereon, dra i lådor, plocka med husgeråd etc. Man får ju se till att vara i samma rum bara, så att man kan avstyra sånt som kan sluta illa.
Det är ju jättespännande att följa en sån liten pilleparvel! Tänk dig själv att du vaknar varje morgon och upptäcker världen och allt är bara såååå spännande! Måste ju vara fantastiskt!