• Pepsi

Ägglossnings test med PCO.

Har en liten fråga om ägglossnings test och PCO, har för mig att jag läst någonstans att ägglossningstest kan vara missvisande när man lider av PCO är det någon som har någon erfarenhet av det?

Tog nämligen ett sådant spontat i söndags för att jag har haft två mindre blödningar de två senaste månaderna. Då visade testet ett svagt men synligt streck, men i måndags var det inget streck på stickan. Hmm..Blev lite fundersam.. :)

• Svar på tråden Ägglossnings test med PCO.
  • Knasten83

Nä det e sant! Det hade säkert inte släppt än vid det laget. Man har ju äl 24-48 efter pos utslag på testen

• Sunblast

Har tagit pergotime*3 är på dag 19. Har slarvat med ÄL testet två dagar o idag hade jag ett svagt + så jag vet inte om jag "missat" något men det får blodprovet säga.

Jag fick ju + på dag 19 med två tabletter så jag vet inte om jag fick det tidigare nu när jag har 3 tabl. :)  

• RedTopaz

Det har missvisat för mig, jag lärde mig istället att läsa min kropp, tillsammans med det och äl- test fick jag bra koll! :) (läst kroppen främst med hjälp av att kolla av livmodertappen och sekretet.. Inte så fräscht men det funkar!)

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Sunblast
    Knasten83 skrev 2012-01-21 22:23:08 följande:
    Okej! :) sexat på?
    Det missar vi inte Skrattande
  • Sunblast
    RedTopaz skrev 2012-01-21 22:29:29 följande:
    Det har missvisat för mig, jag lärde mig istället att läsa min kropp, tillsammans med det och äl- test fick jag bra koll! :) (läst kroppen främst med hjälp av att kolla av livmodertappen och sekretet.. Inte så fräscht men det funkar!)

Hur har det varit missvisande? 

Just nu är det bara ÄL test och sekretet jag tittar efter men har inte lärt mig än sen tar jag blodprov..... sen är det ju hoppet som finns här än Skrattande   

• Knasten83

Det kan va missvisande för oss med pco/Pcos eftersom vi har förhöjt LH, det som man normalt bara har vid äl. Det betyder att det kan ge utslag även om ingen äl är på gång.

Med temp kan man se att ägget verkligen SLÄPPT!

• Sunblast

Är det då missvisande under hela cyklen eller bara ibland?

När det har släppt har man högre temp då?

Tyvärr funkar inte tempmetoden på mig för tillfället då min kroppstemt hoppar som en jojo hela tiden.

Det blir tusen frågor från en som inte läst på ordentligt Skrattande      

• Knasten83

Det kan visa fel hela tiden, eller bara ibland.. Svårt att veta.

När ägget släppt höjs tempen inom 48 timmar.
    Man ska ta tempen på samma tidpunkt varje dag, innan man stigit upp, efter 4 sammanhängande timmars sömn.
    Kolla det under ett par månader så får man ganska bra koll på sin kropp! :)

• Sunblast
    Knasten83 skrev 2012-01-22 20:57:37 följande:
    Det kan visa fel hela tiden, eller bara ibland.. Svårt att veta.

När ägget släppt höjs tempen inom 48 timmar.
    Man ska ta tempen på samma tidpunkt varje dag, innan man stigit upp, efter 4 sammanhängande timmars sömn.
    Kolla det under ett par månader så får man ganska bra koll på sin kropp! :)

En hel vetenskap att bli gravid och ändå så är det så många som "råkar" bli gravida Skrattande

Min kropp spelar mig många spratt just nu pga annat så den är lite svårläst plus att jag vet inte hur mycket det andra ställer sig i vägen samtidigt så jag får bara göra som läkarna säger och sen hoppas      
Svar på tråden Ägglossnings test med PCO.