Imelda eller Esmeralda?
Vilket är finast?? Imelda betyder "powerful fighter" och har tyskt/italienskt ursprung.
Esmeralda betyder smaragd och har spanskt ursprung.
Syskonen till lilltjejen, nu 12 dagar ung, heter Ossian, Isolde och Sienna.
Vilket är finast?? Imelda betyder "powerful fighter" och har tyskt/italienskt ursprung.
Esmeralda betyder smaragd och har spanskt ursprung.
Syskonen till lilltjejen, nu 12 dagar ung, heter Ossian, Isolde och Sienna.
Imelda tycker jag är finast! Esmeralda är fint det också men lite för långt för min smak (mina döttrar har tvåstaviga namn).
Om Esmeralda känns för långt, varför inte Meralda?
Som Harry Potter-nörd så tycker jag såklart att Imelda är finast.
Tycker även att det låter lite "vuxnare" än Esmeralda.
Så vad blev det nu?!
Sisu: Nej, det har inte blitt nått! Känns otroligt ovärdigt för stackars lilla tjejen. Alla frågar och vi skakar på våra huvuden. Var och fotade i fredags hela nya familjen till tidningen och där står det tyvärr inget namn, så klart. SUCK!
jag förknippar också Imelda med diktatorfrun:)
Och om du nu vill ha en åsikt - Esmeralda, sååååå vackert...!
Imelda!
Min dotter heter Ivanilda i andranamn, efter gammelmormor i Brasilien. Fint! Finns bara 3 st i Sverige.
Absolut inte Imelda pga Marcos. Jag var väl knappt navlad när hon försvann, men ändå är det det enda jag förknippar med det namnet.
Imelda
Båda är lika hemska. Imelda förknippar jag med diktatorfrun som köpte skor medan folket svalt (och det gör nog hela världens befolkning). Esmeralda förknippar jag med zigenerskan i "Ringaren av Notre Dames". I och för sig vackert, men alldeles för konstigt i en svensk vardag.