• Mimmi74

Imelda eller Esmeralda?

Vilket är finast?? Imelda betyder "powerful fighter" och har tyskt/italienskt ursprung. 
    Esmeralda betyder smaragd och har spanskt ursprung.

Syskonen till lilltjejen, nu 12 dagar ung, heter Ossian, Isolde och Sienna. 

• Svar på tråden Imelda eller Esmeralda?
  • Nintendo

Imelda tycker jag är finast! Esmeralda är fint det också men lite för långt för min smak (mina döttrar har tvåstaviga namn).

• fluu

Som Harry Potter-nörd så tycker jag såklart att Imelda är finast.
    Tycker även att det låter lite "vuxnare" än Esmeralda.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Mimmi74

Sisu: Nej, det har inte blitt nått! Känns otroligt ovärdigt för stackars lilla tjejen. Alla frågar och vi skakar på våra huvuden. Var och fotade i fredags hela nya familjen till tidningen och där står det tyvärr inget namn, så klart. SUCK!

• såärdet

jag förknippar också Imelda med diktatorfrun:)

• Alvi
    Mimmi74 skrev 2011-12-04 21:48:57 följande:
    Sisu: Nej, det har inte blitt nått! Känns otroligt ovärdigt för stackars lilla tjejen. Alla frågar och vi skakar på våra huvuden. Var och fotade i fredags hela nya familjen till tidningen och där står det tyvärr inget namn, så klart. SUCK!
    Haha, det är anledningen till att vi ännu inte har tagit någon sådan bild. Dottern fick sitt namn vid 2,5 månads ålder, jippitjohej, jubel och fanfarer (och stolt announcement med foto på namnblanketten på Facebook)... för att 2 veckor senare komma till folk med svansen mellan benen och säga "Det bidde visst ingen Amelia... det bidde en Mira..."

Nu är hon 4 månader och vi ska dit vilken dag som helst... Drömmer
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

Och om du nu vill ha en åsikt - Esmeralda, sååååå vackert...! Solig

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Lajkie

Imelda!

Min dotter heter Ivanilda i andranamn, efter gammelmormor i Brasilien. Fint! Finns bara 3 st i Sverige.

• Krake

Absolut inte Imelda pga Marcos. Jag var väl knappt navlad när hon försvann, men ändå är det det enda jag förknippar med det namnet.

Moster, inte monster.
  • Brünnhilde

Båda är lika hemska. Imelda förknippar jag med diktatorfrun som köpte skor medan folket svalt (och det gör nog hela världens befolkning). Esmeralda förknippar jag med zigenerskan i "Ringaren av Notre Dames". I och för sig vackert, men alldeles för konstigt i en svensk vardag.

Svar på tråden Imelda eller Esmeralda?