• Erika 094

Magont, vad kan det vara?

Hm, har känt så här 2,3 dagar nu. Illamående, rapningar, rätt trött, ont i hela magen, och ibland svider det.. + att jag ibland blir hungrig ''i magen'' men halsen inte känner för att äta.. och ibland får jag sådant himla sötsug att jag äter allt jag kommer åt. men nu gör det bara ont, och jag är illamående och det liksom kör runt.. någon som vet vad det kan vara? Obestämd fast kan kännas bättre när jag har vart ute och gått en stund, men kommer snabbt tillbaka när jag är inne igen.. Har i o för sig stressat en hel del, mycket nu när min morfar gick bort, + att jag saknar mycket i vikt och fick en diagnos hos läkaren att jag har en ätstörning, men kan det ha något med det att göra?

• Svar på tråden Magont, vad kan det vara?
  • barnpsykologen margit

Hej!
    Ätstörningar är ett problem som har psykologiska orsaker men i högsta grad fysiologiska effekter.
    Detta ser du ju av att du gått ner i vikt och att du förmodligen har svårt att äta på det sätt som vore bra för dig.
    Jag tycker att du ska söka hjälp på närmsta klinik för ätstörningar eller om det inte finns så kan du söka till psykiatrin som också hjälper till med dessa problem.
    Då kan du få hjälp både med att komma åt orsaken till ditt ätbeteende men också hjälp så att dina smärtor ger sig.
    Med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden Magont, vad kan det vara?