Nästa dilemma - vem är viktigast: Din man/nya familj eller din bror/gamla familj
Kul att jag fick så stor respons på det första "dilemmat" jag lade ut som jag och min kille diskuterat om (det handlade om du skulle byta plats med en tolvårig tjej och bli våldtagen av rånare i hennes ställe).
Nu har jag en ny grej som jag och min kille har funderat på och "diskuterat" kring.
Och precis som det med bankrånet är det en helt påhittad grej men det kan ändå vara kul att fundera kring...
Låt säga följande: Du har en storebror som är ditt enda syskon. Ni har växt upp tillsammans och har så många fina minnen ihop. Han har ställt upp en hel massa för dig genom åren och ni har en stark sammanhållning i er familj och ni ställer alltid upp för varandra - alltid.
Du träffar en kille och efter att ni varit tillsammans i några månader blir du gravid och föder ett barn och du har en helt egen liten familj. Av någon anledning stör sig din bror allt mer på det och när ni har en släktmiddag misshandlar han din kille svårt för att han tagit dig ifrån honom och din kille får åka in på sjukhus.
Din kille vill att du polisanmäler din bror och vittnar mot honom. Men samtidigt vet du att hela din brors liv och tillvaro skulle slås i spillror och dessutom ställer din mamma ett ultimatum - gör du en polisanmälan och vittnar mot honom, då har du sett din släkt för sista gången. Då är du helt själv och kan inte komma till dem om det är något.
Ditt barn har ingen mormor eller morfar att hälsa på när det växer upp eftersom de sagt upp bekantskapen med dig. Samtidigt har du och din kille det knapert ställt och skulle behöva stödet av dina föräldrar, inte minst ekonomiskt.
Samtidigt hotar din kille att göra slut med dig och ta barnet ifrån dig om du inte gör en polisanmälan och vittnar mot din bror. Så vad gör du?
Jag vet vad jag skulle ha gjort - ni får mitt svar senare.