• Anonym (ledsen)

Tappat sexlusten, hjälp!

Vet inte riktigt när det började men jag minns att på midsommarafton försökte jag "slippa undan" sex med sambon. Annars har det inte varit några problem när jag varit onykter, men sen tog vi en liten kärleksweekend i juli tror jag det var och det var ju som gjort för en het natt men jag kände inte alls någon lust, men jag ställde ju upp ändå, även då onykter, annars hade jag nog varit ännu svårare. I september blev jag gravid med vårt andra barn och då blev det riktigt illa. Klarar inte av att kyssa min sambo, och blir nästan arg på honom när han tex tar mej på rumpan när han går förbi. Han är såklart mycket frustrerad och "tjatar" nästan varje dag. Vet inte vad jag ska göra.. I helgen har min mamma frågat om hon får vara barnvakt och det tyckte vi lät jättebra. Jag tänkte "yes, nu hinner vi handla julklappar och göra riktigt fint här hemma" han tänker "sex". Nu ångrar jag nästan att jag tackade ja till barnvakt..
    Jag tror inte att det har med sambon att göra, jag älskar honom och vill inte ha någon annan. 

• Svar på tråden Tappat sexlusten, hjälp!
  • Frökenkicki
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-14 15:44:10 följande:
    Ska säga det nästa gång han nämner något.. Jag är mest orolig att jag inte ska få tillbaka lusten alls..
    Hehe, det får du. Var så säker. Sen finns det piller man kan käka för att öka sexlusten så det löser sig nog.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (gravid&likadan) skrev 2011-12-14 15:41:43 följande:
    Du kan kanske bara va med honom och runka? Hjälpa till lite kanske?! Det hade kanske "räckt" för honom?!

Jo det vill han oxå,(och vi gör så ibland) men jag blir lite äcklad, men det är lättare än att suga av honom i alla fall.. 
  • Anonym (ledsen)
    Frökenkicki skrev 2011-12-14 15:42:45 följande:
    Jovars, jag vet hur det är. Har haft samma kille 9år. Men man visar ändå hänsyn när sin flickvän är gravid. Jag har svårt att visa min kille hänsyn när han inte vill ha sex ibland för han har inget att skylla på. Det har du. Flört Nej, men sen är det också så att har man varit tillsammans i många år så är man inte ständigt kåt. Sen är det alltid någon i förhållandet som är kåtare en den andra o då får den som är mer kåt helt enkelt lida lite. 

Hehe, jag får nämna de gånger han inte haft lust men jag har velat. Han har ibland sagt att han inte kan bli kåt sådär direkt bara för att jag säger att jag vill ha sex, men han är ju inte direkt så "smooth" själv när han vill :p
  • Frökenkicki
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-14 15:48:51 följande:
    Hehe, jag får nämna de gånger han inte haft lust men jag har velat. Han har ibland sagt att han inte kan bli kåt sådär direkt bara för att jag säger att jag vill ha sex, men han är ju inte direkt så "smooth" själv när han vill :p
    Mm brukar vara sådär. Men du ska se att när du minst anar de så kommer de pirra till och så kommer du bli sugen igen. Något som är fruktansvärt avtändande är ju att ha en partner som tjatar om sex. Det har jag hört ifrån flera vänner och jag vet själv att min kille som inte är lika sexuellt aktiv som mig kan säga ibland "alltså handlar allt om sex eller?"  Så det är nog lika jobbigt för er båda två, men han borde visa mer hänsyn. Faktiskt. 
  • Little Star

Frökenkicki/ vad heter tabletterna som ökar sexlusten? De vill jag har tag i:)

• Anonym (ledsen)

Jag hoppas det. Jag får ta ett snack med honom ikväll, hoppas han inte blir sårad :P Och skulle inte sexlusten komma tillbaka efter att barnet är fött får jag testa piller. Tycker synd om sambon för han är verkligen frustrerad, han får stånd om vi kramas eller om vi sitter i soffan och jag håller handen nära hans skrev.. Då känner jag mej pressad och undviker sånna situationer och det är ju inte bra för någon av oss..

• Frökenkicki
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-14 15:58:48 följande:
    Jag hoppas det. Jag får ta ett snack med honom ikväll, hoppas han inte blir sårad :P Och skulle inte sexlusten komma tillbaka efter att barnet är fött får jag testa piller. Tycker synd om sambon för han är verkligen frustrerad, han får stånd om vi kramas eller om vi sitter i soffan och jag håller handen nära hans skrev.. Då känner jag mej pressad och undviker sånna situationer och det är ju inte bra för någon av oss..
    Haha vi får byta. Du kan få min torrboll så tar ja din kåtbock. Flört
  • Anonym (ledsen)
    Frökenkicki skrev 2011-12-14 16:05:45 följande:
    Haha vi får byta. Du kan få min torrboll så tar ja din kåtbock. Flört

haha, ja det kanske vore det bästa :p förr hade jag inga problem med det här och min sambo säger att han saknar sin "gamla" flickvän.. Hoppas jag återvänder till mitt vanliga jag.
  • Frökenkicki
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-14 16:08:36 följande:
    haha, ja det kanske vore det bästa :p förr hade jag inga problem med det här och min sambo säger att han saknar sin "gamla" flickvän.. Hoppas jag återvänder till mitt vanliga jag.
    Ja fast man ändras med åren. De där har jag också fått höra. (Inte gällande sexet då) Men annat, och de är inte alltid kul. 
  • jensa87
    http://www.vestibulit.se/Default.aspx

"Det finns inget som tyder på att kvinnor som varit utsatta för sexuellt våld eller tvång är mer drabbade än andra kvinnor, och det vanligaste är att drabbade kvinnor haft ett helt normalt och smärtfritt sexliv innan de drabbades av vestibulit. Kvinnorna som drabbas tycks sällan vara överviktiga, utan smala eller ?normala? till sin kroppsvikt, och det finns också tecken på att kvinnor som är målmedvetna och har en hög ambitionsnivå drabbas i större utsträckning"
  • jonte02
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-14 15:58:48 följande:
    Jag känner med din frustrerade man...men även med dig och alla andra som lever i förhållanden med olika lust.

Precis som på din man så reser sig "empire state building" ganska fort även på mig när min fru håller om mig eller lägger sin hand intill, men det behöver inte alltid mena att jag vill sexa även om jag inte hade haft något emot det :) Tycker inte du skall känna press pga en sån grej men det är klart att har man som du "stått" ut med tjat o sura miner ett tag så blir det väl så antar jag. Kan tänka mig att min fru känner något liknande.

Nä, att undvika situationer av närhet är verkligen inte bra för någon part i ett förhållande. Det är nog värre med utebliven närhet än uteblivet sex om du frågar mig...men balansen där imellan tycker jag är svår.
  • Anonym (ledsen)

Tack för alla svar :) Det känns bättre nu, han har inte nämnt något på två dagar (utan att jag sagt något om att han måste ge sej) Han har dock haft stånd några gånger men jag har inte mått dåligt av det utan la faktiskt handen på den igår och det behövde inte bli mer än så. Det känns skönt.

• Frökenkicki
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-16 11:53:19 följande:
    Tack för alla svar :) Det känns bättre nu, han har inte nämnt något på två dagar (utan att jag sagt något om att han måste ge sej) Han har dock haft stånd några gånger men jag har inte mått dåligt av det utan la faktiskt handen på den igår och det behövde inte bli mer än så. Det känns skönt.
    Hoppas det går bra för dig TS. Jag känner mig som din kåta pojkvän imellanåt. Synd att inte alla har samma lust. Cool Ha en fin jul. GODJUL.
  • Anonym (E)

Jag har haft liknande problem. Först försökte jag som du undvika "sexsituationer", men det fungerar ju inte, förhållandet tar skada av det! Tog tag i saken och förklarade för min sambo att jag tyckte att det kändes jobbigt, speciellt att bli pressad - då, om inte förr, tappar man ALL sexlust. Han tyckte att det var jätteskönt att jag satte ord på det, så vi kunde hitta en lösning tillsammans.

Vår lösning blev: Vi kom överrens om att inte ha sex på två veckor. Då kunde jag släppa pressen. Men vi kramades och smektes (osexuellt, alltså inte på könen eller brösten) och kysstes varje kväll.

Det är ju så att kroppskontakt ökar endorfinerna i kroppen vilket man mår bra av, så ju mer vi rörde vid varandra kravlöst - desto bättre kunde jag slappna av igen och till slut känna mig "kåt" och nu är det mycket mycket bättre!

Svar på tråden Tappat sexlusten, hjälp!