• Alicia 72

Olga Rönnbergs 6 veckors magcoachning?

Hej!
    Funderar på att anmäla mig till Olga Rönnbergs 6 veckors magcoachningsprogram. Det kostar ju dock en slant och jag undrar om någon där ute har erfarenhet av det att delge?
    Nyfiken på upplägget och hur du tycker det har fungerat.
    Undrar också om hon varit lätt att komma i kontakt med när man väl är kund. Jag har mailat henne frågor kring detta program tre gånger under 6 veckors tid och har fortfarande inte fått svar på något av mailen. Vilket gör mig lite skeptisk till om den utlovade responsen verkligen funkar.

ALicia

• Svar på tråden Olga Rönnbergs 6 veckors magcoachning?
  • Träningsexpert Elmina

Hej

Jag tar 750 kr för den första månaden och därefter 450 kr i månaden. Mitt upplägg går ut på att jag anpassar träningen efter dina speciella behov. Du kommer att får göra ett par tester hemma och därefter får du ett träningsprogram. Jag är inte inne på den här tråden så ofta, så enklast får ni svar av mig genom att maila [email protected] 

God jul! 

• glädje
    Alicia 72 skrev 2011-12-20 20:19:33 följande:
    Så oerhört snällt av dig att hjälpa mig! Jag skickar gärna en bild om det underlättar! Kan man skicka bilder via FLs inbox? Annars kan du väl inboxa mig din email så skickar jag bild den vägen!

Gällande framfallet så tror jag inte det har blivit bättre, har bara varit på efterkontrollen hos bm. Gyn tar inte emot för framfall första halvåret efter förlossning då det tydligen ofta går tillbaka i alla fall något. Knipövningarna har gjort stort resultat på "knipet". Jag känner det själv samt att BM tyckte jag hade bra knip, som kunde hållas länge.
    Jag joggar absolut inte nu, det skulle jag nog inte gjort även om jag inte haft framfallet - är alldeles för svag i bålen känner jag. Min förhoppning är att någon gång kunna jogga igen, det är meditation för mig. Men innan jag ens provar så ska jag bli tokstark i bålen, det hjälper ju bäckenbotten det med! SÅ motionen får nu bestå av powerwalks - ska tänka på knipet - samt att jag efter jul tänkt gå på mamma-barn-gympa på SATS.
    Är oerhört försiktig med allt. Har inte lyft min 4-åring sen förlossningen.

Meddela hur du vill ha bilden så fixar jag det!

10000 TACK!!!

Alicia
    Hej Alicia!

Jag ska strax kolla min inbox

Och tack igen för all info,det hjälper!

Och det är jättesvårt för mig att veta när exakt ditt schema blir klart,men beroende på hur mycket jag harf att göra
    så kan det ta några dagar,så håll ut
  • EmmaFemma75

Åh, jag är också intresserad av Olgas magcoachningsprogram!!!
    Verkligen ingen här på FL som använt sig av det och bara kan förklara lite upplägg?

Emma

• LMH84

Jag undrar också över olgas magcoachning, om det är värt pengarna? Ja det är ju klart det är värt att komma i form, men om hennes program är sååå fantastiskt och olikt från övningar man kan läsa sig till själv.

Har tränat i lite drygt 1 månad, födde för 7,5 månader sedan. Har tyvärr blivit lite sit-ups och crunchies efter jag första gången på gymmet frågade om det var nåt särskilt jag skulle tänka på men fick till svar "nej då det är bara att köra på".

Nu kör jag plankan så det ryker om det. Vad mer kan jag göra? Olga rekommenderar ju att man inte springer men jag förstår inte riktigt varför?

Förlåt om jag hoppar in i tråden såhär, men jag grubblar verkligen över det här!

• Alicia72

LMH84, fast Olga säger att man ska vänta MINST ett halvår innan man springer. Detta pga att det är vad det tar för underlivet att återhämta sig. Efter det och förutsatt att man blivit stark i bålen är hon ju väldigt mycket för att springa. Plankor är jättebra, finns i hur många varianter som helst! Googla på spiderman-plankan eller promenadplanka wmtill exempel. Jag skulle lägga på rumpan och ryggen för att få med hela korsetten. Alicia

• LMH84

Okej, då är jag med! Gällande löpning alltså. 
    Jag tycker mycket om att träna bodycombat, men känner lite oro där med gällande alla sparkar och benböj och liknande.
    Och vad gäller ryggövningar så kör jag den där man ligger på mage och lyfter upp överkroppen. Finns det någon annan som är bra. Är inte så förtjust i maskiner utan tränar helst på matta med ev. pilatesboll eller viktplatta.
    Är sjukt taggad att komma i form nu!
    Tack för tipsen!    

• Lisa1980

Hej,
    Vet inte om intresset fortfarande finns men jag får hjälp av Olga just nu och har varit hos henne sedan den 12 januari. Jag tog först magcoachning 6 veckor och har sedan fortsatt hos henne. Nu är det 3 månader sedan jag började. Jag kan ju bara prata för mig sälv men jag är supernöjd. Visst är det tufft ibörjan att få ihop tid för träning och rätt kosthållning men man ser resultat väldigt fort. Redan efter 1 vecka kände jag skillnaden och efter 2 veckor kände jag mig riktigt stark i magen. Efter 4 veckor tog jag nya kort och jämförde och henne jisses där fanns ju magmuskler under allt fettet.
     Sen hur ofta man har kontakt med Olga, ja ca var 3e dag. Men jag får ju alla verktyg av henne och det är ju jag som ska genomföra detta. Så mer behövs inte enligt mig. Sen har man ju alla andra tjejer att prata med och diskutera saker med.
    Jag kan som sagt bara tala för min egen erfarenhet och jag är supernöjd och tänker stanna ett tag till.   

• hoppitossan
    Lisa1980 skrev 2012-04-11 15:25:55 följande:
    Hej,
    Vet inte om intresset fortfarande finns men jag får hjälp av Olga just nu och har varit hos henne sedan den 12 januari. Jag tog först magcoachning 6 veckor och har sedan fortsatt hos henne. Nu är det 3 månader sedan jag började. Jag kan ju bara prata för mig sälv men jag är supernöjd. Visst är det tufft ibörjan att få ihop tid för träning och rätt kosthållning men man ser resultat väldigt fort. Redan efter 1 vecka kände jag skillnaden och efter 2 veckor kände jag mig riktigt stark i magen. Efter 4 veckor tog jag nya kort och jämförde och henne jisses där fanns ju magmuskler under allt fettet.
     Sen hur ofta man har kontakt med Olga, ja ca var 3e dag. Men jag får ju alla verktyg av henne och det är ju jag som ska genomföra detta. Så mer behövs inte enligt mig. Sen har man ju alla andra tjejer att prata med och diskutera saker med.
    Jag kan som sagt bara tala för min egen erfarenhet och jag är supernöjd och tänker stanna ett tag till.   
    Åh vad kul att höra någon med egna erfarenheter, positiva sådana :)
    Jag börjar med magcoachningen på måndag, känns lite nervöst men jag är taggad! Nu jävlar ska magen väck!  :)
    Kör du hennes PT online nu? är det mycket som skiljer sig från magcoachningen? 
  • Lisa1980
    hoppitossan skrev 2012-04-12 09:53:34 följande:
    Åh vad kul att höra någon med egna erfarenheter, positiva sådana :)
    Jag börjar med magcoachningen på måndag, känns lite nervöst men jag är taggad! Nu jävlar ska magen väck!  :)
    Kör du hennes PT online nu? är det mycket som skiljer sig från magcoachningen? 

Det kommer säkert att gå jättebra, det är tufft. Det ska man inte sticka under stolen med och ibland kämpar man med motivationen men kör du bara enligt Olgas schema så kommer du märka resultaten fort. Jag kör magcoachning fortsättning nu efter mina 6 veckor och det är ungefär samma sak som Pt Online, skillnaden är att efter de första 6 veckorna köper man 30 dagar till ett billigare pris. Sen innebär ju magcoachning mycket koncentration på magen. Nu när jag äntligen kommit igång efter alla dessa år så älskar jag Olgas träning, jag kör helt på hemmaträning. Så alla program är anpassade så att jag klarar dem hemma och det är underbart. Jag kan träna precis när jag har tid.
    Det allra roligaste är att hitta glädjen i att träna och de dagar jag nu har vila (det har man inte de första 6 veckorna :o) så längtar jag efter mina träningsdagar. Jag kommer att stanna hos Olga minst tills sommaren.
  • Alicia72

LIsa1980; vad roligt att höra!
    Jag började PT Online den 1 april men än så länge har det bara varit kostrapportering. Träningsschemat kommer nästa vecka! Jag är inte alls rädd att ta i men kanske att det kommer vara svårt att få ihop tiden!
    Är lite nyfiken på vad cardio-biten kommer bestå av för mig som tränar hemma. Vad har cardion bestått av för dig?

Alicia

• dec06

Hejsan, 
    Jag började PT-online 1 mars och ser redan stort resultat! Nu ägde jag inte så fasligt mycket före men har gått ned 2 kg (har ca.½ kg kvar till "före-barn-vikten" bara). Men jag har fått muskler som syns överallt!
    Dock putar magen rätt mycket om jag slappnar av vilket är irri....men snart så   Spänner jag den ser man tydligt ett sex-pack....så coolt
    Jag är jättenöjd! Lite frustrerande ibland av att man har så lite kontakt å får svar sällan, men men, jag är stolt över att jag fixat det själv trots allt  

• Alicia72

Ja nu har jag ju kört PT Online sedan 1 april så jag kan ju delge er min erfarenhet so far.
    Programmen är bra, man får resultat om man följer dem och sköter kosten!
    MEN - vill man med en PT ha lite stött och pepp, konkret feedback och inte bara få ett träningsprogram, ja då är inte Olga rätt person att vända sig till.
    Jag har under denna tid fått svar på EN DEL av de (inte för många) frågor jag haft, gällande programmet. Samt två st återkopplingar gällande träningen i form av en enda mening per återkoppling.
    Massor av frågor som jag haft och skrivit i träningsdagboken (som man ska) har jag inte fått svar på. Vilket jag tolkar som att hon faktiskt inte ens läser det man gjort.
    Det känns slarvigt och löpandebandsteknik, som att hon sätter sig 2 minuter per kund och hafsar ihop något snabbt och sen vidare till nästa.
    Det är vägning och mätning varje fredag men inte en enda gång har hon kommenterat att man gjort en bra vecka eller fångat upp en för att kolla vad en eventuell viktUPPgång kan bero på.

Näe, jag känner mig riktigt besviken på Olga som PT. Det stör mig fruktansvärt att hon inte är mer rädd om sina kunder. Men, som jag sa tidigare, programmen funkar och hon är oerhört kunnig! Men man får inte vad man betalar för!

Alicia

• Alicia72
    Alicia72 skrev 2012-05-14 20:42:46 följande:
    Ja nu har jag ju kört PT Online sedan 1 april så jag kan ju delge er min erfarenhet so far.
    Programmen är bra, man får resultat om man följer dem och sköter kosten!
    MEN - vill man med en PT ha lite stött och pepp, konkret feedback och inte bara få ett träningsprogram, ja då är inte Olga rätt person att vända sig till.
    Jag har under denna tid fått svar på EN DEL av de (inte för många) frågor jag haft, gällande programmet. Samt två st återkopplingar gällande träningen i form av en enda mening per återkoppling.
    Massor av frågor som jag haft och skrivit i träningsdagboken (som man ska) har jag inte fått svar på. Vilket jag tolkar som att hon faktiskt inte ens läser det man gjort.
    Det känns slarvigt och löpandebandsteknik, som att hon sätter sig 2 minuter per kund och hafsar ihop något snabbt och sen vidare till nästa.
    Det är vägning och mätning varje fredag men inte en enda gång har hon kommenterat att man gjort en bra vecka eller fångat upp en för att kolla vad en eventuell viktUPPgång kan bero på.

Näe, jag känner mig riktigt besviken på Olga som PT. Det stör mig fruktansvärt att hon inte är mer rädd om sina kunder. Men, som jag sa tidigare, programmen funkar och hon är oerhört kunnig! Men man får inte vad man betalar för!

Alicia

Kan ju säga att det SKA ingå kontakt och feedback var tredje dag. You do the math....

Svar på tråden Olga Rönnbergs 6 veckors magcoachning?