Hur ska man leva i en relation man inte orkar leva i?
Jag lever just nu med en kille som jag varit tillsammans med i två år, jag blev med barn ganska snabbt och det var inget alternativ för mig att göra abort då jag bara har en äggstock!
Killen jag vart med barn med finns fortfarande i mitt liv men jag känner att han inte är den rätta och att han bara är där för att vi har barn ihop.
Vi har precis köpt radhus och har renoverat hela stället! Vi är helt olika båda två, han- pedant och ekonomiskt oberoende. Jag- har tre jobb, pluggar och fösöker vara en bra människa genom att försöka få ekonomin för min del att gå ihop!
Vi ska dela på alla utgifter som vi har, lika ska vara lika säger han och ska nu ha halva barnbidraget för att han ska vara hemma och vara pappa ledig! Medans jag kämpar för att jag ska ha råd att kunna betala min del av lån, ränta och se till att våran son har det han behöver!
Jag försöker städa och tvätta så gott det går mellan arbetspassen men när jag kommer hem ser det likadant ut som innan jag städat. Han har alltid kompisar hemma hos oss även fast jag sagt till att när jag är hemma vill jag bara vara med vår son och kunna slappna av, men till svars får jag bara-När du var hemma och var mamma ledig umgicks du med dina vänner... Jag satt på cafeer och var hemma hos andra, gick på babycafé! Han vägrade skriva över en enda dag då han ville SPARA hans dagar. Han har inte på fyra månader skickat in papprena till försäkringskassan då han redan har pengar så det räcker och blir över på kontot! Så jag var tvungen att gå och jobba när min son var dryga 6 månader för att mina dagar var slut och min kille vägrade ge mig dagar!
Droppen var idag då han har mage att kläcka ur sig att jag inte betalat halva elräkningen.. 400kr...
Då har vi ett gemensamt konto där jag sätter över 1000kr mer än vad lån och hyra är på och dom är slut av någon anledning!!
Nu funderar jag på att lämna honom och starta ett eget liv med min son, men vihar ju gemensam vårdnad och jag vill inte förlora min son varannan vecka!!
Ledssen mamma