• astrum

Pampers active fit på dagen, natten då?

Hej! Jag har en son på sju månader, med storlek fyra på blöjorna. Vi har hittills alltid använt Liberos blöjor, men nu när han rör sig mer så vill vi ha en tunnare blöja, som INTE är en byxblöja, och det har inte Libero. Dessutom läcker blöjan på natten.. Får byta minst två gånger per natt. (inte så kul att ställa klockan för den sakens skull då grabben sover hela nätterna). Så vi har i alla fall provat Pampers active fit nu, so far so good... (har inte fått någon bajsblöja än så jag kan inte bedömma den på den fronten). Men på dagen var den helt okej, lagom tunn, läcker inte osv.. Jag har dock fortfarande klivit upp i natt för art byta blöjan för säkerhetsskull, för active fit känns mer som en dag-blöja... De har ju även baby dry, anpassad för nätterna vad jag förstår. Är det någon som har/haft de blöjorna? Funkar de bra och är fria från läckage? Ni som använder active fit till barnen, har ni samma på natten eller har ni någon annan blöja då? T ex baby dry? Tack på förhand :)

• Svar på tråden Pampers active fit på dagen, natten då?
  • mammasgullar

Provade pampers till sonen på 3 år och har aldrig varit så missnöjd, inte säker på om det var active fit eller baby dry, men dels var den väldigt blöt, kändes inte alls bra, sen varje morgon när vi vaknade stank det kiss!!

Sonen är en liberokille!
    Hade libero up and go från ca 1 år tills han blev torr, har fortfarande blöja ibland vid bajseriet.

• Eris

Vi kör för tillfället Active fit till vårt barn som är 10 månader och hos oss fungerar den lika bra på natten som dagen.

• Tallen

Matilda77- active fit finns i storlek 4+, vi använder den till vår son

• matilda77
    Tallen skrev 2011-12-20 19:29:08 följande:
    Matilda77- active fit finns i storlek 4+, vi använder den till vår son
    vaaaa!jag hittar inte någonstans!har bara sett babydry.

vart köper ni dom??
    jag har kollat alla affärer där vi bor, men de är sååå dåligt utbud överallt.
  • LilaRos

Vi har baby dry på matte. Och de läcker aldrig. 300ml välling innan sonen somnar med så den blir riktigt full. Han har haft blöjorna så länge jag minns.. Är 2 nu

• astrum

Tack för alla svar! Det är verkligen olika vad som funkar på ens barn och inte.. Men nu till nästa fråga... Är det bara jag som tycker att active fit luktar FÖRJÄVLIGT?! :O till och med då den är oanvänd så luktar den riktigt illa, och med kiss i så är det ju vidrigt!
    Är nöjd med blöjan so far efter ett dygn men just av den anledningen så funderar jag på att faktiskt fortsätta med libero :o

• Mornie Alantie

Sist vi köpte Liberos 4or (för ett par veckor sedan) var det ny modell, mycket tunnare än de gamla. Har du testat dem? De funkar utmärkt för oss och känns torra även efter mycket kiss och klarar en natt utan problem. Ett par gånger har det läckt bajs dock men jag tror inte det var blöjans fel. Oftast går det bra.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • irruz

vi har active fit på dagen o baby dry på natten.. baby dry funkar hur bra som helst för vår lilla!!

• Natulcien

Vi har använt Pampers Baby Dry till sonen (nu 13,5 månader) sen han föddes. Både dag och natt. Har funkat jätterbra och aldrig läckt.
    Däremot har varenda Libero-blöja vi har provat läckt med en gång.

• Coyote

Pampers luktar ju vidrigt, jag vill inte använda dem av den anledningen. Känns inte vidare bra att känna den där stanken hela tiden. Vi har Libero, femmor på dagtid (varvar byxblöjor och tejpblöjor) och sexor på nätterna, just eftersom de började läcka framåt morgonen.

• Herden

Vi kör Active Fit både på dagen och på natten. Dom är sjukt överlägset torrast, och det känns ju rätt viktigt för ungarna...

• Mellanmjölkens land

Vi har kört Active Fit på nätterna. Nu hatar dottern iofs allt vad fuktig blöja heter. Det kan vara den mest absorberande blöjan i världshistorien, hon kommer ändå kinka. Den behöver alltså inte vara blöt utan det räcker med att den inte är helt torr Eftersom hon dessutom vaknar till och skriker när hon ska kissa byter vi oftast en blöja per natt.

Svar på tråden Pampers active fit på dagen, natten då?