• Mixxa

Min bebis växer inte som det ska, orolig.

Var på UL idag är i v. 18+2. Har gjort några UL tidigare och allt såg fint ut så var inte särkilt orolig inför detta och hoppades på att få veta kön.

Men bm såg inte det hon ville se så fick gå till en doktor 20 min senare.
    Hjärtat och hjärnan såg fina ut. Men barnet växer inte som det ska. Barnet har mått som om jag vore i v. 15, vilket jag inte är.

Så ett fostervattensprov gjordes och nu inväntas det långa dagar inför svaren. Det första svaret ska komma om några dagar och det andra svaret kommer efter nyår.

Är det någon mer som har upplevt detta att bebisen inte växer som den ska men att ni har en frisk bebis nu??? Jag behöver lite hopp!

• Svar på tråden Min bebis växer inte som det ska, orolig.
  • Mixxa

Tindistar: då hoppas jag att det är så för oss oxå. Har de kollat dig extra noga då?

Tack söta ni som bryr er!

• ECL

Hej
    Jag fick tvillingar för ett år sen och den ena växte inte som hon skulle pga lite sämre flöde från moderkakan. Jag fick gå på ultraljud 3 ggr i veckan från v 31 då det upptäcktes för att se till att flödet var tillräckligt annars skulle de plockas ut.
    Flödet höll sig på ok nivå och när de föddes i v 36+6 ( bra för att vara tvillingar som ofta kommer tidigt) så vägde de 2,8 o 2,1 - med lika stora huvuden. Louise låg under alla kurvor med växte ikapp jätte snabbt. Det skiljer idag ca 500 g mellan tjejerna och jag märker ingen skillnad annars. Hon mår jättebra.
    Så trots att tillväxthämning låter läskigt så behöver det inte betyda problem. Se till att du ha bra bm som kan svara på dina frågor o följer utvecklingen.
    Lycka till!

• Mixxa

ECL: Vad skönt att dina flickor mår bra Jag hoppas att jag och lilljäntan inne i magen får samma tur.

• tindistar
    Mixxa skrev 2011-12-21 12:37:19 följande:
    Tindistar: då hoppas jag att det är så för oss oxå. Har de kollat dig extra noga då?

Tack söta ni som bryr er!
    Ja, jag får komma tillbaka på ett nytt rul så de ser att bebisen växer. Annars har det inte varit några extra ul.
  • Mixxa

Oki, men gjorde de fostervattenprov på dig oxå?

• tindistar

Nej inget fostervattenprov eller något annat. Det är tydligen så mina barn växer.

• LillaVanilla

Slinkywookie: Självklart finns där risk för oro, och det har nog både ts och resten av oss fattat. Vad jag menar är att ser hjärta och hjärna bra ut så finns där hopp om livet. Det finns ingen mening med att måla fan på väggen, det gör inte ts ett enda dugg lugnare. Skulle saker och ting inte stå rätt till så kommer det fram så småningom, och då har ts åtminstone haft lite gott hopp. Om allt däremot skulle vara bra och vi jagat upp ts så har hon varit orolig i onödan. Och ja, jag är väl medveten om att ts troligen redan är orolig. Men inte lugnar ditt inlägg henne något nämnvärt. Ta det lugnt och hoppas på det bästa!

• slinkywookie
    LillaVanilla skrev 2011-12-23 09:45:14 följande:
    Slinkywookie: Självklart finns där risk för oro, och det har nog både ts och resten av oss fattat. Vad jag menar är att ser hjärta och hjärna bra ut så finns där hopp om livet. Det finns ingen mening med att måla fan på väggen, det gör inte ts ett enda dugg lugnare. Skulle saker och ting inte stå rätt till så kommer det fram så småningom, och då har ts åtminstone haft lite gott hopp. Om allt däremot skulle vara bra och vi jagat upp ts så har hon varit orolig i onödan. Och ja, jag är väl medveten om att ts troligen redan är orolig. Men inte lugnar ditt inlägg henne något nämnvärt. Ta det lugnt och hoppas på det bästa!
    Da du skrev felaktigt att sa lange hjarta och hjarna ser bra ut kommer nog allting ga val, tror jag inte att det hjalpte TS namnvart da det sager sig sjalvt att sa inte ar fallet.

Du var ratt otydlig med din kommentar om du bara var ute efter litet lyckonskning, da jag tolkade det bara som okunskap.

Ar helt overtygad om att TS ar medveten om att det finns inget de kan gora annat halla tummarna och halla ett oga pa det lilla, manga fall gar val trots det avviker fran mangden. Sedan om TS har beraknat eget BF som skiljer sig fran det beraknat pa UL vet jag inte heller. Det ar vanligt att mammor gor det, vilket ar stor orsak till oro da de tror att fostret ar for litet (nar det egentligen ar precis sa stort som det ska).
  • Mixxa

Jag hade inte beräknat eget datum. Vi hade genom gått en insemination på en klinik.

Igår när vi skulle lyssna på hjärtljuden hos Bm så hittade dom inga så jag blev skickad till närmsta akut sjukhus. Väl framme så konstaterade tre läkare att bebisen har dött.

För en vecka sedan levde hon och rörde på sig. Känns helt sjukt overkligt och jag måste gå i ca en vecka nu och vänta på att föda ut henne.

Tyvärr gick det inte hela vägen denna gång. Kommer vara som en mardröm nästa gång man kanske blir gravid och gå och vänta tills man har gått 19+3 för att kanske kunna putsa ut.

Tack för allt ert stöd iaf.

• stor och liten

Saa fruktansvärt tragiskt... Jag förlorade en pojke i v 18 för tvaa aar sedan och vet ungerfär vad du har framför dej.... Stora styrkekramar.....

• snart2

Fick veta igår på ul . Beräkning enligt bm 16+ och igår på ul v:12 :( bebis va 6 cm , en lång väntan på 5 veckor har påbörjats , har nytt ul 27 feb . Hoppas inerligt bebis växt och blivit så stor som den ska i vecka 17 :/ är alltså fel beräknad 5 veckor eller något fel på bebis :/

• Mixxa

Åh vilken jobbig period, gjorde de inga tester?! Hoppas det går bra för er. Kramar

• Jen08

Hej Mixxa, hoppas allt gick bra med förlossningen av din lilla änglatjej och att ni snart har ett plus igen och får en liten syster eller bror.

Svar på tråden Min bebis växer inte som det ska, orolig.