• camillsing

9 dagar till BF och rädd

Hej på er,

idag har jag 9 dagar till BF, det vill säga nyårsafton...Nu hoppas vi bebis väntar till efter 12 slaget...Men det spelar ingen roll..
    Jag är bara såååå rädd, dels för att jag inte vet hur det kommer att kännas när det sätter igång. Om inte vatten eller slempropp går, hur vet jag vad en värk är..Hur vet jag vad en förvärk är? Det enda jag har är sammandragningar då magen blir stenhårt som en fotboll...Det har jag ofta nu..

Sen är jag rädd för själva utkrystningsskedet...Att det ska smärta och spricka och att dem inte ska ge mig den bedövning jag vill ha..Man har ju hört om sadistiska BM...

Tror det är mer detta att inte ha kontroll,för jag är uppenbarligen lite av ett kontrollfreak...fast jag sj inte märker det, hahhaha

• Svar på tråden 9 dagar till BF och rädd
  • camillsing

Då ska man knipa i 2 dagar till....sen får den komma tycker man ju...

Har dock inga känningar alls :(

• Lexikon
    camillsing skrev 2011-12-27 14:16:31 följande:
    Jag har köpt sån olja,men det står att man ska massera 10 min 4 ggr i veckan...Kändes sjukt udda så jag hoppade över det...
    Funkar även bra att använda som glidmedel under samlag. Största vinsten är väl kanske inte själva oljan, utan massagen. Massage eller sex ökar blodgenomströmningen som ökar elasticiteten; vävnaderna får lättare att töjas utan att spricka.

Men det viktigaste är att du kan ta det lugnt, slappna av i munnen, andas långsamt (ljudlöst), då löser sig det mesta. Skaffa en doula som du trivs med är mitt bästa tips. 
    Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts
  • Nejaos

Camillsing: Nej tyvärr inte men jag sitter med förvärkar och dem är väldigt osköna så kanske är det något på g :) Själv? Hur går det för dig?

• camillsing

Nope, inget här heller. Bebis trycker ner huvudet så det strålar ner som bara den...Lite förvärkar från och till...men den verkar inte vara på G tyvärr....sjukt tröttsamt för jag har fått ischiasnerven i kläm känner jag....

• Nejaos

Jag har haft ständiga värkar under natten. Var 6e minut som under dagen lugnat sig men som nu sätter fart igen. Hoppas det sätter igång på allvar nu

• Nejaos

Idag kom världens finaste tjej. Känslan är obeskrivlig. Lycka till nu Camillsing

• camillsing

Ååååå GRATTIS GRATTIS gud vad kul! Sj har jag inga sympton och börjar oroa mig för igångsättning....

• Lilla V

Hej hej!

Blev så nyfiken, hur gick dte för dig?:)

Sitter här själv 6 dagar över tiden och hade väl lite utav bekämpat en förlossningsrädsla som börjar komma tillbaka nu när jag fått så vidrigt mycket tid att tänka...

Har iofs fött en gång innan men det käns inte lugnande det heller precis.

MEn antar att dit barn kommit ut nu eller? Hoppas allt gick bra isåfall!

• camillsing

Hej, jo vi fick vår lilla, som blev en dotter söndagen den 8 jan. 8 dagar över tiden, men rätt sida av året :)

Det gick bra men var en lång förlossningsdag...Nu är vi hemma sen 1 vecka tillbaka och allt är så fantastiskt, även om allt är nytt och ovant..

Det kommer gå bra för dig med, jag var själv livrädd men väl på förlossningen var de så duktiga och  snälla och lustgas och ED hjälpte mig. Plus min underbara sambo som gjorde alla timmarna fantastiska..

Lycka till din lilla bebis är snart hos dog han/hon med...

kram

Svar på tråden 9 dagar till BF och rädd