Inlägg från: camillsing |Visa alla inlägg
  • camillsing

9 dagar till BF och rädd

Hej på er,

idag har jag 9 dagar till BF, det vill säga nyårsafton...Nu hoppas vi bebis väntar till efter 12 slaget...Men det spelar ingen roll..
    Jag är bara såååå rädd, dels för att jag inte vet hur det kommer att kännas när det sätter igång. Om inte vatten eller slempropp går, hur vet jag vad en värk är..Hur vet jag vad en förvärk är? Det enda jag har är sammandragningar då magen blir stenhårt som en fotboll...Det har jag ofta nu..

Sen är jag rädd för själva utkrystningsskedet...Att det ska smärta och spricka och att dem inte ska ge mig den bedövning jag vill ha..Man har ju hört om sadistiska BM...

Tror det är mer detta att inte ha kontroll,för jag är uppenbarligen lite av ett kontrollfreak...fast jag sj inte märker det, hahhaha

• Svar på tråden 9 dagar till BF och rädd
  • camillsing
    Nejaos, hur går det för dig...Har du några som helst känningar? Sj har jag bara sammandragningar och bebis som trycker ner i bäckenet så jag håller på att dööö..
  • camillsing

Hahaha..ja jag viker mig ibland då ungen trycker och det riktigt strålar ner..Fy inget skönt..Och sen har resten av bebiskroppen disco typ :)

Jag hoppas ju att man går över tiden 1 dag i allafall :)

• camillsing

7...? Jag tänkte knipa i 4-5 dagar till sen får den komma hahhaha..

Jag bor i Hbg så vi föder där. Du då?

• camillsing

Min mage är så sjukt hårt och bebis ligger sidleds känns det som..fast det gör den inte såklart :) Vill att slemproppen går på lör typ :) Vore toppen...för då är det snart dax...

• camillsing

Jag har köpt sån olja,men det står att man ska massera 10 min 4 ggr i veckan...Kändes sjukt udda så jag hoppade över det...

• camillsing

Eftersom man har BF om 3 dagar så får jag nog lägga mig i oljebad fram tills dess..men  man kanske ska testa ändå...

Gud i går hade jag menssmärtor och nu har sammandragningarna börjat göra ont...Hoppas att jag inte går äver 14 v..Funderar på att fråga min BM på fre om man kan få göra hinnsvepning på måndag eller så...Lider nu...

• camillsing

Tack...jag sänder samma kramar till dig nu är det inte långt kvar...Eller så är det mer än 14 dagar.. :)

Hur länge låter dem dig gå över innna de sätter igång dig?

• camillsing

Då ska man knipa i 2 dagar till....sen får den komma tycker man ju...

Har dock inga känningar alls :(

• camillsing

Nope, inget här heller. Bebis trycker ner huvudet så det strålar ner som bara den...Lite förvärkar från och till...men den verkar inte vara på G tyvärr....sjukt tröttsamt för jag har fått ischiasnerven i kläm känner jag....

• camillsing

Ååååå GRATTIS GRATTIS gud vad kul! Sj har jag inga sympton och börjar oroa mig för igångsättning....

• camillsing

Hej, jo vi fick vår lilla, som blev en dotter söndagen den 8 jan. 8 dagar över tiden, men rätt sida av året :)

Det gick bra men var en lång förlossningsdag...Nu är vi hemma sen 1 vecka tillbaka och allt är så fantastiskt, även om allt är nytt och ovant..

Det kommer gå bra för dig med, jag var själv livrädd men väl på förlossningen var de så duktiga och  snälla och lustgas och ED hjälpte mig. Plus min underbara sambo som gjorde alla timmarna fantastiska..

Lycka till din lilla bebis är snart hos dog han/hon med...

kram

Svar på tråden 9 dagar till BF och rädd