Hjälp -vad tänker hon? 6 år utan sex vad ska jag göra?
Jag har levt ihop med min sambo i snart 21 år, vi har alltid delat på arbeten hemma och även om min inkomst har varit mycket större har vi helt gemensam ekonomi. Bor fint, hon har familjens bästa bil och jag har alltid uppmuntrat henne till att försöka hitta det hon vill göra på fritiden... Men nu till saken... Vi har inte haft sex en ända gång på 6 år - inte på något sätt. Sexlivet började gå utför för mer än 10 år sedan - hon tog aldrig initiativet längre och en dag ville hon att jag skulle sluta för att det gjorde ont vilket jag gjorde. Det tog säkert två år innan hon tog sig till läkaren om problemet (vilket är nu löst) men intresset kom aldrig tillbaka... Inga kel, kram eller pussar... Har försökt prata om det men det är svårt att gå rak på sak då jag själv har gått in i någon slags "syskon" relation med henne så jag är inte säkert att jag skulle tända även om hon plötsligt visade intresse. Vi har inga barn ( hon gjorde abort utan att jag knappt fick säger till för 8 år sedan - fick veta när jag var ute på tjänsteresa och mer eller mindre fick köra henne till sjukhuset dagen jag kom hem - hon sa på grund av allt inte kändes rätt) För att vara rättvist så hade vi alltid sagt att vi inte skulle ha barn men när det väl var ett fakta var inte jag lika säker länge och idag saknar jag barn jättemycket.. Jag har mår så dåligt av allt detta...jag skulle kunna avsluta och gå direkt till ett nytt förhållande men slänga ett halvt liv tillsammans är svårt. Men jag är bara 46 och det känns som att vi börjat pensionärs livet redan. Och jag vill definitivt inte leva celibat resten av livet...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-23 13:04
Hmm , varför klumpas min text ihop på det viset. Jag skrev in det i paragrafer ...