Inget givande samtal på Aurora mottagningen :(
Jag var på en Aurora mottagning för 2 veckor sen eftersom jag har varit ledsen och orolig inför förlossning...
Men jag kände inte att det samtalet med den barnmorskan gav så mycket,
och sen fick jag journalen utskriven av min ordinarie bm för att se om det var nåt jag ville komplettera angående förlossningsplanen. Men jag blev ännu mer ledsen efter att jag läst den...
Till saken hör att jag var sjukskriven för depression för ca 2 år sen och det står med i den ordinarie bm-journalen att jag slutade med mina tabletter när jag blev gravid (hade ändå planerat att sluta med dem)
så det ser barnmorskorna som något som hela tiden ska bevakas...
MEN jag blev deprimerad för att jag då varit singel i drygt 5 år, hade fyllt 31, och var ledsen över att aldrig träffa någon speciell eller att få barn! (och hade inga bra vänner och stress på jobbet)
Men sen träffade jag en kille förra sommaren och allt föll på sin plats, vi flyttade ihop, förlovade oss, jag blev gravid och vi gifte oss nu i oktober!
Men i Aurora journalen står det:
förstföderska, haft depression tidigare, har varit flera stora förändringar i patientens liv på sista tiden bla relativt ny relation. stod på sertralin i början av graviditet men trappade ut ganska snart. graviditeten välkommen men pat har successivt känt en ökad rädsla inför förlossning. osv osv..
Jag blev arg och ledsen att "relationen" uppfattades som något dåligt! Det är ju min make!
Det kan ju uppfattas av någon (tex på förslossnings avd) som att jag precis träffat en kille eller att killen som kommer till förlossning inte ens är pappa till barnet!
Så nu har jag grubblat över detta och det har lagts till utöver min oro inför förlossningen... :(
Jag mailade till aurora bm, och hon skrev att hon tyckte det var tråkigt att jag uppfattade att det var fel fokus på samtalet, och att jag kunde ringa till henne.
Kan hon gå in och ändra på det som redan står i journalen? Eller kan hon bara komplettera?
Nån som vet?