Anonym (Man 41) skrev 2012-03-19 11:14:01 följande:
Min sambo har en alltmer dalande sexlust, trots att jag försöker skapa förutsättningar för henne genom att göra ännu mer hemma, ta barnen mer, alltid gå snyggt klädd och hålla mig ren och fräsch. Men hon tycker det är mer värt att ha egentid de stunder då barnen sover och allt är undanstädat. Kan nog säga att det finns tillfälle för sex i alla fall 4-5 ggr per vecka, men sex händer kanske en gång i månaden, och då alltid på mitt initiativ.
Visst så är det. Det hjälper oftast inte att bara skapa förutsättningar.
Försök 1: "Nej jag vill inte ha sex för barnen sover inte".
Ser till att barnen sover inför försök 2.
Försök 2: "Nej jag vill inte för jag tycker det är lite ostädat hemma och då kan jag inte ha sex"
Ser till att barnen sover och hemmet är välstädat inför försök 3.
Försök 3: "Nej jag vill inte för jag behöver ha lite egentid först. Sen kanske."
Ser till att barnen sover, det är välstädat samt att hon har fått egentid inför försök 4.
Försök 4: "Nej jag vill inte för jag tycker inte du har ägnat mig tillräckligt med uppmärksamhet innan på dagen"
Ser till att barnen sover, det är välstädat,att hon har fått egentid samt ägnat all annan tid åt att smickra henne, kramas, ge henne massage inför försök 5.
Försök 5: "Nej jag vill inte för det känns bara som du gör allt det här för att få sex. Det känns så stressande"