• Anonym (Utansex)

Hur påverkas ni av sexbrist?

Hur påverkas ni av sexbrist? Nu menar jag inte det omedelbara som tex man känner sig oattraktiv etc, utan mer långsiktigt. Hur påverkar det ert humör i allmänhet etc?

I mitt fall känner jag att det tar kraft från annat och gör mig irriterad och på dåligt humör.

• Svar på tråden Hur påverkas ni av sexbrist?
  • Anonym

Jag runkar mer... För att släppa på trycket...

• Anonym (halvnormal)

Har aldrig varit utan sex långsiktigt sedan jag blev sexuellt aktiv, har varit singel 3 månader som längst på 24 år.

Om min man är borta en vecka på resa så onanerar jag och svär över att han inte är hemma, that's it.

• Anonym (Man 41)

Min sambo har en alltmer dalande sexlust, trots att jag försöker skapa förutsättningar för henne genom att göra ännu mer hemma, ta barnen mer, alltid gå snyggt klädd och hålla mig ren och fräsch. Men hon tycker det är mer värt att ha egentid de stunder då barnen sover och allt är undanstädat. Kan nog säga att det finns tillfälle för sex i alla fall 4-5 ggr per vecka, men sex händer kanske en gång i månaden, och då alltid på mitt initiativ.

Jag blir påverkad på det viset att jag blir lättirriterad och har tappat en del av livsglädjen och inte visar henne lika mycket ömhet och kärlek längre.  Hon är just nu bara mamma och jag känner att jag tänder mindre och mindre på henne pga att det ändå inte är lönt. Det kvittar vad jag gör, men hennes sexlust är borta och även hennes ambition om att ha ett sexliv. Så har det varit i 2-3 år och tankarna på att vara otrogen finns där hela tiden, men jag kommer aldrig gå så långt, men fantasierna om andra kvinnor finns där ändå. För detta skäms jag och mår dåligt, så man kan lugnt säga att hennes brist på lust påverkar mig väldigt negativt.

Tråkigast är att hon vet att jag fixar saken själv och verkar nöjd med att slippa ta ansvar för vårt sexliv... Fortsätter det så här blir det skilsmässa, så enkelt är det...

• Anonym
    Anonym (Man 41) skrev 2012-03-19 11:14:01 följande:

Min sambo har en alltmer dalande sexlust, trots att jag försöker skapa förutsättningar för henne genom att göra ännu mer hemma, ta barnen mer, alltid gå snyggt klädd och hålla mig ren och fräsch. Men hon tycker det är mer värt att ha egentid de stunder då barnen sover och allt är undanstädat. Kan nog säga att det finns tillfälle för sex i alla fall 4-5 ggr per vecka, men sex händer kanske en gång i månaden, och då alltid på mitt initiativ.

Visst så är det. Det hjälper oftast inte att bara skapa förutsättningar.

Försök 1: "Nej jag vill inte ha sex för barnen sover inte".

Ser till att barnen sover inför försök 2.

Försök 2: "Nej jag vill inte för jag tycker det är lite ostädat hemma och då kan jag inte ha sex"

Ser till att barnen sover och hemmet är välstädat inför försök 3.

Försök 3: "Nej jag vill inte för jag behöver ha lite egentid först. Sen kanske."

Ser till att barnen sover, det är välstädat samt att hon har fått egentid inför försök 4.

Försök 4: "Nej jag vill inte för jag tycker inte du har ägnat mig tillräckligt med uppmärksamhet innan på dagen"

Ser till att barnen sover, det är välstädat,att hon har fått egentid samt ägnat all annan tid åt att smickra henne, kramas, ge henne massage inför försök 5.

Försök 5: "Nej jag vill inte för det känns bara som du gör allt det här för att få sex. Det känns så stressande"

• Anonym
    timri skrev 2012-01-12 19:44:35 följande:
    Jag påverkas på det sättet att jag blir sur, irriterad. Och det på ofta över småsaker.

Ja, det var jag det första året, nu har det gått två år utan sex, tja vad säger man, har blivit mer eller mindre likgiltig.
  • Anonym (Man 50)

I vårt fall ledde det till skilsmässa, då vi inte kunde enas om någon medelväg. Mitt ex såg mig som sexfixerad och vi kunde inte tala om det. Så det blev sex på hennes villkor, när det passade henne. Det kan döda vilket äktenskap som helst.

• Anonym (Man 41)
    Anonym skrev 2012-03-19 11:50:03 följande:

Visst så är det. Det hjälper oftast inte att bara skapa förutsättningar.

Försök 1: "Nej jag vill inte ha sex för barnen sover inte".

Ser till att barnen sover inför försök 2.

Försök 2: "Nej jag vill inte för jag tycker det är lite ostädat hemma och då kan jag inte ha sex"

Ser till att barnen sover och hemmet är välstädat inför försök 3.

Försök 3: "Nej jag vill inte för jag behöver ha lite egentid först. Sen kanske."

Ser till att barnen sover, det är välstädat samt att hon har fått egentid inför försök 4.

Försök 4: "Nej jag vill inte för jag tycker inte du har ägnat mig tillräckligt med uppmärksamhet innan på dagen"

Ser till att barnen sover, det är välstädat,att hon har fått egentid samt ägnat all annan tid åt att smickra henne, kramas, ge henne massage inför försök 5.

Försök 5: "Nej jag vill inte för det känns bara som du gör allt det här för att få sex. Det känns så stressande"

Onekligen ett inlägg man drar på smilbanden åt. Flört
    Men det tragiska är att det är ju faktiskt på det viset ibland. Hur man än gör så gör man fel... Men som kille får man inte klaga på ett obefintligt sexliv, för då är man hård och förstår inte sin sambos känslor osv.
  • Anonym (Man 41)
    Anonym (Man 50) skrev 2012-03-19 14:26:55 följande:
    I vårt fall ledde det till skilsmässa, då vi inte kunde enas om någon medelväg. Mitt ex såg mig som sexfixerad och vi kunde inte tala om det. Så det blev sex på hennes villkor, när det passade henne. Det kan döda vilket äktenskap som helst.
    Man kanske ska fixa hushållsysslor, gräsklippning och biltvätt på samma sätt, dvs på mina villkor och bara utföra dom när det passar mig... Cool
  • Anonym (Pussy Galore)
    Anonym (Man 41) skrev 2012-03-19 14:41:06 följande:
    Man kanske ska fixa hushållsysslor, gräsklippning och biltvätt på samma sätt, dvs på mina villkor och bara utföra dom när det passar mig... Cool
  • memschi

Blir nog mer lättirriterad, nedstämd. Deprimerad liksom och kan sällan komma på den egentliga anledningen direkt.

• FNMicke

Jag blir lättirriterad och fräser åt det mesta i vardagen.... Man kan ju inte alltid få sex när man själv vill men när mitt egna driv lockar mer än min sambos så tar jag till alla bilder och sexiga SMS som jag fått av henne.

• Pentra

Sexbrist med partner leder till att negativa och felaktiga tankar lättare tar överhand hos mig. Jag blir nedstämd, deprimerad, trött och känner mig allmänt misslyckad och kass, men jag är ändå verkligen fortsatt vansinnigt kåt.
    Jag kan börja gråta för ”skitsaker”. Drar mig undan. Den psykiska och fysiska tillvaron förfaller runt omkring mig och jag får i stort sett inget vettigt gjort. Får fysiskt ont i/runt solar plexus.
    Jag porr/erotiksurfar, för att se andra som njuter sensuellt av varandra och sig själva, letar efter att se människor irl som är nära varandra och suger åt mig och njuter av värmen de utstrålar och bevisar på detta sätt för mig själv att världen inte är så eländig bara för att jag själv tillfälligtvis tycker att jag råkar ha det så.
    Jag fortsätter att onanera mig till orgasmer även om jag egentligen är för trött. Detta för att "lura" kroppen att den är mer sexuellt aktiv än den är, så att jag får upp mer än näsan ovanför vattenytan tills jag återhämtar mig helt igen, samt av den anledningen att jag vet att orgasmer är hälsosamma eftersom de har en god och balanserande effekt på psyket.
    Det händer också att jag får orgasmer i sömnen, utan att jag ens smeker mig själv...

/Pentra

• Anonym (mamma3barn)

Jag blir irriterad, känner mig oattraktiv, grälar lätt, blir nedstämd. "Behöver" sex minst 2-3 ggr i veckan för att må bra. Skulle lätt kunna ha det flera ggr/dag om tillfälle gavs.

• alice85

Blir sur och irriterad, känner mig rastlös och ful och tråkig. Sen när jag väl får sex så släpper det och jag blir nöjd, tillfreds och känner mig i harmoni med världen liksom, haha :)

• Anonym (ledsen)

Vi har sex kanske en gång varannan månad. Min sambo vill inte ha sex med dig. Jag känner mig värdelös. Oattraktiv, oälskad, som ett stort neutrum. Osynlig. Det påverkar hela min existens och just nu vet jag inte ens om jag är kvinna eller helt utan kön.

• Anonym

Jag är snart 50 och har aldrig haft ett riktigt förhållande med en kvinna och därmed aldrig hellre något riktigt sexliv trots att jag längtar efter det något så enormt ibland. Inte minst då ömheten kring det hela. Men jag går ännu upprätt förutom att jag går till terapeuten för att prata av mig och gråta ut lite då och då. Annars så går livet sin lilla gång precis som vanligt. Med undantag för alla självmordförsök. Så visst går det att klara sig utan!

• VanillaT

Singel i nio månader nu. Innan det ihop i 14 år, med ett bra till mycket bra sexliv... aldrig dåligt.

Kan säga att jag saknar sex mycket mer än jag hade ens funderat på. OMG! Och närhet! Ibland vaknar jag på nätterna av drömmar som e så verkliga att det gör ont att vakna :)! 

• Anonym

Jag märkte aldrig hur mycket det påverkade mig förrän jag bröt upp från ett i det närmaste sexlöst förhållande. Men sedan levde jag upp något oerhört och förstod hur mycket jag hade saknat det. Livet hade varit väldigt grått utan sex.

• Anonym

Då jag inte ville lämna min sambo pga barn ordnade jag detta på annat håll. När barnen var tillräckligt gamla lämnade jag henne och stortrivs med det  liv jag nu skapat. Något ni alla borde göra med dessa "torra" partners ni annars får gå och dras med. En sak är säker, det blir nästan aldrig bättre i det förhållandet!

Svar på tråden Hur påverkas ni av sexbrist?