• von Brev

Movitz

Jaa, vad tycks om den här gamla favoriten?
    Någon som vet någon fakta om namnet, det låter judiskt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Movitz
  • Krake
    von Brev skrev 2012-01-02 23:10:51 följande:
    Jaa, men Moritz låter som en härstamning från Mauritz?
    Säkert, eller tvärtom. Movitz är finare hur som helst.
    Moster, inte monster.
  • von Brev
    Jessa med 3 skrev 2012-01-02 23:11:45 följande:
    Känner en Movitz och tycker det är jättefint!
    Är han svensk eller utländsk?
  • fluu

Fint och fint. Intressant är det i alla fall,jag gillar det på något vis. Och så gillar jag Bellman så det är ju en schysst association.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • fluu

Nu känner jag mig borta,finns det ett bnd som heter Movitz? Jaja,man lär sig alltid något nytt.
    Och det här med att döpa efter en fyllegubbe och att det skulle vara negativt för barnet tror inte riktigt att det skulle bli.  Det finns ju massa ungar som heter Josef och jag tror inte de blir mobbade bara för att de är namne med Stalin.

Dessutom är det kasst med Bellmankunskaper hos unga idag har jag märkt så de associerar nog inte namnet till Bellmans karaktär.

• Mary Jo
    fluu skrev 2012-01-03 01:28:05 följande:
    Nu känner jag mig borta,finns det ett bnd som heter Movitz? Jaja,man lär sig alltid något nytt.
    Och det här med att döpa efter en fyllegubbe och att det skulle vara negativt för barnet tror inte riktigt att det skulle bli.  Det finns ju massa ungar som heter Josef och jag tror inte de blir mobbade bara för att de är namne med Stalin.

Dessutom är det kasst med Bellmankunskaper hos unga idag har jag märkt så de associerar nog inte namnet till Bellmans karaktär.
    Ja,ett  band.Dom är grammisnominerade och har turnerat över typ hela Sverige och Usa
    Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • IsDimma

Kan vara det fulaste namn jag någonsin läst om  

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • fluu
    Mary Jo skrev 2012-01-03 07:26:43 följande:
    Ja,ett  band.Dom är grammisnominerade och har turnerat över typ hela Sverige och Usa
    Okej,nu känner jag mig ännu mer borta :P Det låter ju som nåt man borde känna till.
  • Mary Jo
    fluu skrev 2012-01-03 20:49:59 följande:
    Okej,nu känner jag mig ännu mer borta :P Det låter ju som nåt man borde känna till.
    Dom gör jazzig hiphop. Tycker dom är bra! Men sen blir väl jag lite partisk när dom är härifrån Movits! – Na Na Nah!
    Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • fluu
    Mary Jo skrev 2012-01-03 20:53:58 följande:
    Dom gör jazzig hiphop. Tycker dom är bra! Men sen blir väl jag lite partisk när dom är härifrån Movits! – Na Na Nah!
    Ah,där var förklaringen till varför jag inte känner till dem. Jag är helt lost på hiphop Skäms
  • så mycket bättre

Jag tyckte nog att det var sådär innan, men en av mina bästa vänners son heter Movitz och jag älskar det!

• Superbia

Movitz är hårt! Förmodligen det enda namn med Z som jag gillar.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • von Brev
    Superbia skrev 2012-01-08 19:54:51 följande:
    Movitz är hårt! Förmodligen det enda namn med Z som jag gillar.
    Hårt som i något positivt? :)
  • Superbia
    von Brev skrev 2012-01-08 23:19:00 följande:
    Hårt som i något positivt? :)
    Jajjemän! Skrattande
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
Svar på tråden Movitz