Mode (pojke)
Själv tycker jag att det är fint... men kalla sin son för "mode" är som upplagt för skämt tyvärr... eller?
Själv tycker jag att det är fint... men kalla sin son för "mode" är som upplagt för skämt tyvärr... eller?
Jag tänkte inte ens på Mode som i trender och kläder förrän jag läste det i omröstningen. Mode är för mig så associerat med Tors son Mode, så det är såklart jag tänker på det i betydelsen "modig".
Efter att ha läst ca 10 ggr så förstod jag att det var ett namn du menade.
Jag trodde att du skulle kalla din son för mode, alltså att han var en trend. Jag tror jag måste sova...
Tufft och fint. Gillar verkligen dessa riktigt gamla nordiska namn,mycket möjligt att vårt barn får ett sådant namn. Kul att de verkar på g tillbaka!
Jag läste trådstarten igår och kunde inte komma på vad det handlade om (läste i appen och där syns det inte att det är en omröstning och inte att den ligger där den ligger). Jag kunde inte lista ut att du tyckte det var ett namn Nej, fult oavsett måste rösten hamna på.
Det blev alternativ 3 för mig också. Jag förstod inte den fornnordiska kopplingen alls, utan tänkte bara på ordet mode, alternativt Mode med engelskt uttal, typ Möud, som i tidningen Ugly Betty jobbade på i tv-serien. Tycker inte det är så lämpligt med namn som kräver en förklaring för att folk inte ska missförstå: "Nä inte mode som Blondinbella skriver om, utan Mode som i nordisk mytologi"...
Fult oavsett. Visste inte ens att det är ett namn.
Fungerar inte för mig, tyvärr - oavsett betydelse.
Röstar på alternativ två- det är fint men tyvärr tar det en stunden innan polletten trillar ner, jag just det det är ett fornnordiskt namn :D
Tycker egentligen att det låter ganska vackert, men tycker samtidigt inte att det fungerar som namn på grund av den andra mode-betydelsen.
Varför inte använda Magne i stället i så fall?