• Älsko

vikt/längd på era 2-3,3 åringar ?

Hur lång eran pojke på 2 år och hur mkt väger han ?? 
    Tänkte var på bvc igår och de sa att han var lite kort och väger inte så mkt som han ska.
    Han var 86 cm lång och vägde 12.8 kg
    Min dotter är också kort och väger lite mindre en normalt, hon är väl ca 93 cm lång och väger ca 11,5 kg.

De ser varken tjocka eller underviktiga ut tycker snarare grabben ser stadig ut helt normal.
    De äter jätte bra och så så inga problem. Jag är kort och har alltid varit smal/normalviktig är bara 152 men pappan är 185 lång men smal.

• Svar på tråden vikt/längd på era 2-3,3 åringar ?
  • Luulu

Min son som fyllde 2 år den 30/12 väger ca 12,5 kg och är ca 89 cm lång. :)

• Lindis41

Men d va väl bra?!
    Min som är 2 år o 3 mån va 93 cm o
    Vägde 14,5 kg

• teec

Jag har en flicka som snart är två (23 mån) och hon väger 10,7 kg till 83-84 cm kanske.

Liten och nätt men hon följer sin kurva ( alltid legat på -1).

• Magnoliah

Min äldste var när han var 2 år 82 cm och vägde 11 kg. När han fyllde 3 år var han 92 cm och vägde 13 kg. 

Min yngste är större; vid 18 månader var han 84 cm och vägde 11 kg.  

• cosinus

2 söner:

Den äldre var vid 2 år 89 cm och 12.25 kg

Den yngre var vid 2 år 82 cm och 9.1 kg.

• majsan4873

Min son är 2 år och 4 månader och är 94 cm lång och väger 13 kg. Han har vuxit rejält på längden senaste halvåret. Dina barn är ju helt normala, alla växer ju olika.

• meullis

Min son är 1 år 11 månader och 3 veckor ungefär. Han fyller 2 år nästa vecka och nu på torsdag ska vi på 2-års kontrollen, det ska bli jättespännande. Ingen aning om vad han väger eller hur lång han är men skulle tippa på att han väger kanske en 13-14 kg då han på 18 månaders kontrollen vägde 11995 gram och var 83 cm lång.

Så nu kanske han har växt en 2-3 centimeter. Jag får återkomma

Det är så olika från barn till barn och jag tycker det är väldigt roligt för ärligt talat väger vi ju alla olika hela livet.   

• Just Like Honey

Ja han är lite kortare och väger lite mindre än medel, men det är väl bara att accepter. Bvc har ju medelkurvor som de tittar på och alla kan ju inte ligga precis på medel. Han ligger ju inom +-1-nivåerna på kurvan vilket är helt normalt.

• Flickan och kråkan

Jag har inga giganter till söner-. Äldsta har precis fyllt 4 år. han är 98 cm och väger hissnande 14½ kilo . När han var 2 år så var han 86 cm och vägde 11,4 kilo = nästan 1½ kilo mindre än din son TS.

Lillebror är tyngre men ungefär lika lång som storebror. Han är idag 2 år + 9 månader. Vet inte exakt hur lång han är men drar 92 i centilång på kläder och väger 14,4. Han brottar lätt ner sin "tanige" storebror , men storebror är snabb i tanken  .  

• anyXX

Min son blir 2 i mars. Han väger 13,5. Är lite osäker på hur lång han är men kanske runt 85? Jag uppfattar honom som rätt tung för sin ålder. Min dotter blir 4 i mars och hon väger 14,2 och är kanske 96 cm. Hon är rätt liten och smal för sin ålder. Jag är inte så lång heller, ca 160.

flicka 2008 & pojke 2010
  • over the moon

2 fin fina Döttrar 

Dotter 1     Då hon var 2år-  ca12kg  och 86 cm (Nu 4,3år väger 16.2 och är 105cm)

Dotter 2    Är nu 2,3 år och väger ca 15kg och är 92cm  

Då de föddes vägde dotter 1       3800 o var   52 cm,
                                       dotter 2      4005 och 52cm

Inte så stor skillnad då men ändå så olika sen :)

Svar på tråden vikt/längd på era 2-3,3 åringar ?