moruppgren skrev 2012-01-04 08:58:48 följande:
Jag var också livrädd när jag väntade mitt första barn. Jag kunde inte sova, hade ångest och ångrade mig. Jag skulle minsann inte ha något barn längre.
Jag fick gå på samtal med en aouroabarnmorska. (vette sjutton om jag stavade rätt där)
Det hjälpte mig otroligt mycket. Jag fick besöka förlossningen, titta in på rummen och göra en bra plan med henne innan min förlossning.
Jag var fortfarande rädd men inte lika mycket. Sista 3 veckorna var jag så less på att vara gravid att det inte skulle spela någon roll hur ungen kom ut.
Nu efteråt kan jag säga att föda barn är det bästa och roligare jag gjort. Sjukhuset kändes inte som ett sjukhus, utan en plats där nån hjälpte mig att få mitt barn till världen.
Försök att få prata med någon och få lite stöd innan förlossningen. Det kommet säkerligen gå jätte bra!
Lycka till! :)
Det är exakt så jag känner,sover knappt,ångest oro å känner ånger att jag vart gravid..Jag mår skit dåligt över denna oro..jag känner mej uppstressad nästan hela tiden,å har sååå svårt att slappna av,försöker,men det går bara inte.. Jag e så rädd för smärtan å kännslan å hela grejen.. största tanken jag har e ju: Kommer jag att klara av detta??
Jag har så låg smärt gräns oxo,jag har så svårt att stå ut med sånt som gör ont.. Jag var med på min systers förlossning när hon fick sin första,det var i december 2010.. å det tänker jag jätte mycket på..hon skrek å grät å ville inte mer..
Jag var så glad innan att jag äntligen blivit gravid å att våran dröm om ett liten barn har slagit in,så kommer denna j*kla förlossnings räddsla,nu e jag istället bara nedstämd å orolig å stressad..
Ska va hos min BM den 7/2 å berätta då hur jag mår å hur jag känner,å hoppas på att hon vill hjälpa mej..