Diskutera sex med flickvännen
Hejsan familjeliv,
jag har sedan ett par månader tillbaka haft extrema problem med mitt självförtroende när det kommer till sex, och ikväll tänkte jag ta tag i det hela och prata med min flickvän om situationen. Vi har varit tillsammans i drygt tre år och var från början väldigt sexuella av oss och hade ofta sex (säkert 2-3 ggr i veckan, det ska dock noteras att jag hade önskat mer även då) som var bra och ofta långa. Nu ser verkligheten helt annorlunda ut. Efter ett par månader av kämpande emot skavsår i underlivet hos min flickvän, och 15-16 veckors totalt frånvarande av sex så har vi återigen kunnat komma igång. Hon har ofta pratat om att hon helst har sex 3-5 ggr i veckan tidigare, men nu är intresset nästan lika med noll. Hon säger att hon inte alls har några problem med smärta när vi har sex, men ändå är lusten typ död. Mobilen, datorn och framförallt facebook är otroligt mycket mer intressant än jag och när jag desperat (då det normalt är tvärtom) försöker ta initiativ till något blir det ett 'nej, inte ikväll, kanske imorgon?' etc, etc. Först tänkte jag att detta var på grund av att hon var rädd för att hennes situation med smärta efter sex skulle uppstå, men nu tvekar jag på detta. Under hela processen då vi hade problem var det jag som var drivande i att försöka hitta en lösning, till slut fick jag nästan boka en tid hos gynekologen själv för att hon själv inte vågade / orkade.
Allt detta har gjort att jag tillslut börjat skylla det hela på mig, att jag varit för på eller bara kass i sänghalmen, vilket gjort att hon tappat intresset.
Vi har inte haft sex mer än en gång i månaden den sista tiden och vi håller aldrig på i längre än fem minuter, det funkar inte för mig, det känns som att jag är den enda som kämpar för något i sängen i vårat förhållande.
Hur tar jag upp detta för henne (om det är det jag bör göra enligt dig?) utan att framstå som ett rövhål?
Om du tycker jag borde gå ifrån detta förhållande så är det inte ett alternativ, jag älskar henne och kommer inte ge upp.