• Anonym

Känner sig män hotade av starka kvinnor?

Jag är en ganska bestämd kvinna med mycket självförtroende. Jag säger vad jag tycker och lindar inte in nåt på nå sätt. Raka rör all the way baby! Jag styrketränar även och har ett kroppsspråk med attityd. Kan det bli för mycket för en man?

Hittills har jag träffat två män, som båda krympt ihop till små fega pojkar så fort de umgåtts med mig. Män som jag ansett borde ha lite "spunk"
    Jag känner att jag vill vara ärlig från början med vad jag vill ha ut av livet eftersom jag inte blir nå yngre. Är det så att man inte får tala om drömmar och mål med män?
    Lägger de alltid benen på ryggen?
    Tror män att livet är över för att de skaffar barn?

Jag har även en väninna som har barn sen innan, men nu träffat en man som inte har barn. Och han verkar livrädd för att skaffa barn med henne, trots att han umgås med barn dagligen. Ska väl lägga till att de är förlovade och har levt ihop några år nu.

Jag vet inte om det finns nåt logiskt i det jag skrivit men man funderar ju och blir nyfiken. 

• Svar på tråden Känner sig män hotade av starka kvinnor?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-10-16 21:18:13 följande:

Jag gillar ödmjuka kvinnor

Det gör dom flesta män. Men man kan vara både stark och ödmjuk.
  • Ascendere
    Anonym skrev 2012-01-08 18:57:23 följande:
    Känner sig män hotade av starka kvinnor?

Jag är en ganska bestämd kvinna med mycket självförtroende. Jag säger vad jag tycker och lindar inte in nåt på nå sätt. Raka rör all the way baby! Jag styrketränar även och har ett kroppsspråk med attityd. Kan det bli för mycket för en man?

Hittills har jag träffat två män, som båda krympt ihop till små fega pojkar så fort de umgåtts med mig. Män som jag ansett borde ha lite "spunk"
    Jag känner att jag vill vara ärlig från början med vad jag vill ha ut av livet eftersom jag inte blir nå yngre. Är det så att man inte får tala om drömmar och mål med män?
    Lägger de alltid benen på ryggen?
    Tror män att livet är över för att de skaffar barn?

Jag har även en väninna som har barn sen innan, men nu träffat en man som inte har barn. Och han verkar livrädd för att skaffa barn med henne, trots att han umgås med barn dagligen. Ska väl lägga till att de är förlovade och har levt ihop några år nu.

Jag vet inte om det finns nåt logiskt i det jag skrivit men man funderar ju och blir nyfiken. 

finns en rad andra förhållningssätt förutom antingen bli attraherad eller känna sig hotad. Typ milt ointresserad, avtänd, neutral osv.
    Själv blir jag ointresserad, åtminstone om vi pratar som romantisk partner. som kompis visst, inga problem, gymmar gärna ihop 

• Anonym (Nja)
    Jag skulle inte själv vilja leva med en man som.är alldeles för burdus, käftar emot och kör över folk.
    Jag gillar "starka män med självförtroende " .Som.är aktiva - Men lugna till sättet. Jag tycker alla bör vara lite ödmjuka och kunna lyssna in andra också

Du vet väl att man kan vara stark utan att vara gapig och kräva att andra bara lyssnar på dig eller att du alltid tycker att du vet bäst. Nä, jag förstår varför en hel del.män avviker.
  • Ascendere
    Anonym (Nja) skrev 2024-10-16 22:58:21 följande:
    Jag skulle inte själv vilja leva med en man som.är alldeles för burdus, käftar emot och kör över folk.
    Jag gillar "starka män med självförtroende " .Som.är aktiva - Men lugna till sättet. Jag tycker alla bör vara lite ödmjuka och kunna lyssna in andra också

Du vet väl att man kan vara stark utan att vara gapig och kräva att andra bara lyssnar på dig eller att du alltid tycker att du vet bäst. Nä, jag förstår varför en hel del.män avviker.
    Ja på något sätt så förknippar jag ?stark kvinna? med en person med halvtaskig social kompetens men som istället byggt sin identitet på att vara stark.

har träffat många starka kvinnor men som för den skull inte tänker på sig själva som det, än mindre skulle presentera sig som det 
  • Anonym (Mjukisbralla)

Hur skulle du känna för en manlig motsvarighet till dig själv? Är det det du letar efter eller är det någon som kan komplettera dina egenskaper? Isf är det någon som är mjukare och mer inkännande du letar efter.

Eller om du kan få både och. Någon som är lik dig och som kompletterar dig. Vad skulle det bli, en baguette? Hård utanpå, men mjuk inuti!

• Anonym (Ja)

Svar, ja.

Enligt mina egna observationer i livet. Så är det inte dom starka kvinnorna,som vågar säga ifrån. Som är i majoriteten vad gäller fruar/flickvänner med barn i ett förhållande/äktenskap t.ex.

Detta beror på att män vill ha kvinnor som är följsamma och lyder dom. Detta styrks av undersökningar där kvinnor oftast gör allt jobb, eller "dubbel jobbar" Alltså tar på sig hela ansvaret för hushållet och barn med.  Och blir ofta utbrända. Många vågar helt enkelt inte säga ifrån. Och så fortsätter det. Sen finns det säkert dom som faktiskt får nog, och lämnar relationen.

Men om man tittar på vad undersökningarna säger, och det underlaget. Så innebär det ju faktiskt att en stor skara kvinnor lever så. Män väljer detta, av bekvämlighet. Eller lathet. Men förmodligen för att dom tycker om att vara den som bestämmer.

Sen finns det såklart förhållanden där båda hjälps åt. Man kan ju önska att den andelen ökar i framtiden. Då jag tycker det upplägget jag nämnt. Mer liknar ett slav kontrakt.

Män vill ha kvinnor som är vackra/snygga att titta på, och som är tysta och inte ifrågasätter. Lite så.  Annars heter det att du är en bitch.  

För mig personligen, om det är negativt.  Handlar det om en kvinna som ska synas och höras överallt. Trycker ner andra och har ett enormt bekräftelsebehov. Otrevlig emot alla och har svårt att sätta sig in i andra människors situationer. Den här kategorin är inte alltför sällan mobbare. Tänk en tjejgrupp.  Där det finns en tjej som inte följer hennes pipa. Och henne ska hon trycka ned till varje pris. Alltså mycket giftig person. Raka motsatsen till stark.

• Anonym (Man)

Vi får snart reda ut begreppet följsam också. Det verkar som att det är synonymt med att man lyder sin man.

Jag tänket att man är lugn, trevlig, kompromissbar och går att prata och samarbeta med.

Om en kvinna anses vara stark när hon gapar, skriker, bara tänker på sina behov etc? Är det då samma för män? Jag tror knappast att en man skulle definieras som stark bara för att han gapar, skriker, inte kan kompromissa och bara tänker på sina behov, eller?

• Anonym (Mjukisbralla)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-17 00:11:33 följande:

Svar, ja.

Enligt mina egna observationer i livet. Så är det inte dom starka kvinnorna,som vågar säga ifrån. Som är i majoriteten vad gäller fruar/flickvänner med barn i ett förhållande/äktenskap t.ex.

Detta beror på att män vill ha kvinnor som är följsamma och lyder dom. Detta styrks av undersökningar där kvinnor oftast gör allt jobb, eller "dubbel jobbar" Alltså tar på sig hela ansvaret för hushållet och barn med.  Och blir ofta utbrända. Många vågar helt enkelt inte säga ifrån. Och så fortsätter det. Sen finns det säkert dom som faktiskt får nog, och lämnar relationen.

Men om man tittar på vad undersökningarna säger, och det underlaget. Så innebär det ju faktiskt att en stor skara kvinnor lever så. Män väljer detta, av bekvämlighet. Eller lathet. Men förmodligen för att dom tycker om att vara den som bestämmer.

Sen finns det såklart förhållanden där båda hjälps åt. Man kan ju önska att den andelen ökar i framtiden. Då jag tycker det upplägget jag nämnt. Mer liknar ett slav kontrakt.

Män vill ha kvinnor som är vackra/snygga att titta på, och som är tysta och inte ifrågasätter. Lite så.  Annars heter det att du är en bitch.  

För mig personligen, om det är negativt.  Handlar det om en kvinna som ska synas och höras överallt. Trycker ner andra och har ett enormt bekräftelsebehov. Otrevlig emot alla och har svårt att sätta sig in i andra människors situationer. Den här kategorin är inte alltför sällan mobbare. Tänk en tjejgrupp.  Där det finns en tjej som inte följer hennes pipa. Och henne ska hon trycka ned till varje pris. Alltså mycket giftig person. Raka motsatsen till stark.

Beklagar att du bara träffat ynkliga män som inte tar ansvar och lämnar allt arbete till sin fru.
  • Anonym (Me)

Bland de starkast å klokast människor med självförtroende, behöver varken synas eller höra de vet vilka de e å hur de använder de på ett klokt bra sätt. De som gapar högst e oftast de som som syns minst i slut ändan ett  tomt skal!

• Anonym (J.a)

Svaret är JA.

Om en kvinna är stark dvs uttrycker sin åsikt och står upp för vad hon tycker utan att för den delen vara otrevlig, högljudd eller arg så benämns hon ofta som bestämmande och kontrollerande av osäkra män som känner sig underlägsna. De känner sig hotade av starka kvinnor och vill därför trycka ner dem med nedsättande ord som tex att de har en stark personlighet eller är kontrollerande. Men tyvärr ser nog inte de här männen att problemet ligger hos dem själva och att det handlar om deras egen osäkerhet.

• Anonym (Wtf)

Tråden är från 2012!

Men för att svara på frågan, vissa män känner sig hotade, andra män gör inte det.

• Anonym (Man)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-18 11:57:09 följande:

Tråden är från 2012!

Men för att svara på frågan, vissa män känner sig hotade, andra män gör inte det.

Rimligt svar, då var det färdigdiskuterat i tråden.
  • Anonym (Kvinnor förstår inte styrka)

Kvinnor (Jag är undantagen) förstår inte vad styrka är. De tror det är att tjäna pengar, ha nån pretto-utbildning. Nej. Styrka är fysiskt och du är så mycket svagare än en man att det är löjligt, särskilt i överkroppen.

När jag skall bära en tung möbel (Jag är stark för att vara tjej) så gör jag hellre detta med min 65åriga gubbstrutt till pappa än med tre brudar. Det går smidigare så. Eller för den delen med en tanig 16årig pojke som bärhjälp. Kvinnor (generellt) är så fysiskt svaga att det är löjligt. Så svaga att man SKÄMS.

Om en kvinna är obeväpnad och en man känner sig hotad så är han omedveten om hur svaga kvinnor faktiskt är eller så är han kanske 100 år och förlamad.

• Anonym (J.a)
    Anonym (Kvinnor förstår inte styrka) skrev 2024-10-18 17:37:48 följande:

Kvinnor (Jag är undantagen) förstår inte vad styrka är. De tror det är att tjäna pengar, ha nån pretto-utbildning. Nej. Styrka är fysiskt och du är så mycket svagare än en man att det är löjligt, särskilt i överkroppen.

När jag skall bära en tung möbel (Jag är stark för att vara tjej) så gör jag hellre detta med min 65åriga gubbstrutt till pappa än med tre brudar. Det går smidigare så. Eller för den delen med en tanig 16årig pojke som bärhjälp. Kvinnor (generellt) är så fysiskt svaga att det är löjligt. Så svaga att man SKÄMS.

Om en kvinna är obeväpnad och en man känner sig hotad så är han omedveten om hur svaga kvinnor faktiskt är eller så är han kanske 100 år och förlamad.

Det finns något som heter mental styrka.
  • Anonym (Man)
    Anonym (J.a) skrev 2024-10-18 17:52:09 följande:
    Det finns något som heter mental styrka.
    Tänker du i förhållande till andra kvinnor, eller menar du att kvinnor skulle vara starkare än män mentalt?
Svar på tråden Känner sig män hotade av starka kvinnor?