Echidna skrev 2012-01-09 10:54:02 följande:
Mina funderingar är att sonen sover dåligt vissa nätter o ställer sig ofta upp i sängen. Har han då en vanlig säng så lär han ju krypa ur sängen. Kommer han då att komma till oss eller kommer han att röja runt i huset? Vissa nätter bökar han runt mkt och jag vill naturligtvis inte att han ramlar ur sängen eller nåt - även om jag har en sån där bräda. De gånger vi har försökt få honom att sova i vår säng så busar han bara runt i den o då den är ganska hög så vill jag inte att han riskerar att ramla ur den även om han är rätt duktig på att ta sig ner från den på ett säkert sätt. Men visst han kan ju inte sova i spjälsäng tills han är 4 år gammal!
Jag har märkt att om det är helt kolsvart i huset går sonen alltid direkt till vårt sovrum om han vaknar på natten, lyser det däremot någonstans (som nu under jultiden) tar han ibland en tur till de andra rummen innan han kommer till oss. Alltså, finns det inget som lockar någon annan stans kommer min direkt, speciellt eftersom han är lite mörkrädd och de enda rummen som har lite belysning är hans rum och hallen utanför vårt sovrum.