• Att dansa är att leva

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Ni som går in i 2:a trimestern vad väger ni just nu? Har ni gått upp mycket, lite eller ingenting alls?

Jag är i vecka 14 och vägde mig imorse...vägde 61kg. Totalt har jag gått upp 1 kilo sedan jag blev gravid.

Bör man bli orolig?

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp i vikt?
  • Sirpan

v18 och +7kg
    +6 första tre månaderna, när jag var hungrig exakt hela tiden ..

tyckte det var jätte jobbigt att gå upp i vikt i början, men nu skiter jag i vilket - så länge vårt barn mår bra! Glad

• allena

Vecka 16 -2 kg, men då har jag mått illa hela första trimestern och kräkts och därefter gjort en tandoperation som också hindrade mig från att äta. Kan äta normal sedan typ en vecka tillbaka :)

• Madeleiiiine

Jag går in i v 16 på måndag och hittills visar vågen på samma som innan ca48kg. Är orolig över att inte kunna gå upp som normalt då jag har hög ämnesomsättning.. Har inte mått illa alls under hela graviditeten heller så har ätit mer är vanligt också!

• Nina 27

vecka 25 och viktnedgång på 6-7 kg

• DrakUlla

Jag är i vecka 20 och vägde 57kg innan jag blev gravid, nu väger jag 73! Så 16kg :/

• ius lexis

är i vecka 27+5 och har en viktökning på 5.5 kg

• med mirakel i magen

gick ner som en tok med första barnet till en början, fast jag åt och mådde bra.
    men efter halv graviditeten vände det och jag slutade på +6kg (v35+1)

med andra barnet gick jag upp från dag ett och slutade på +4kg (v27+2) 

nu är jag 15+3 gången och har väl ökat ett halvt kilo :) ....so far! 

adbro.blogg.se barn, änglabarn och änglasyskon
  • Suil

Jag är i vecka 21 (20+5) och har gått upp 1,5 kg så det är ju väldigt nöjd över! Har verkligen försökt att tänka på att röra på mig och äta bra :) Och det verkar ju ha fungerat hittills.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp i vikt?