• Anonym (för lite...)

Han anser att vi har för lite sex^^

När vi träffades hade vi sex som kaniner, minst en gång om dagen men oftast flera. Detta pågick ganska länge men under senare delen av graviditeten (som kom rätt fort) så vart de ca 1 gång om dagen. Nu efter 2 år så har vi sex ca en gång i veckan men ibland kan det gå 1½ upp till 2 (enligt honom, jag trodde jag had ekoll på att de blev iaf en gång i veckan)

Nu till min fråga: Hur ofta har ni sex? Anser ni att jag är "för tråkig"? jag vill inte ha sex bara för att, så jag ser till att vilja när det behövs, men det är ju ganska jobbigt med kladdet o allt runtomkring... 

• Svar på tråden Han anser att vi har för lite sex^^
  • Anonym (s)
    Anonym (s.) skrev 2012-01-12 08:55:55 följande:
    Min man och jag har varit tillsammans i över 2 år, är nu gravid i vecka 26.
    Vi har sex minst 1 gång per dag. Ibland 3 gånger. :)
    Morgonen , när han kommer hem från jobbet och läggdags.
  • Anonym
    maskinpilot skrev 2012-01-12 08:47:38 följande:
    En tanke för de med inlägg nr 4 och 5.

Jo jag förstod väl det, men kan du utveckla lite? Jag har skrivit inlägg #4
  • RebornEve

om jag bara fick sex en gång i veckan eller mer sällan skulle jag vara lite olycklig.
    jag vill helst varje dag, gärna fler gånger om dagen men det kan bli svårt när man har två barn som är under 3 år... 

jag blir hellre ogillad för den jag är, än gillad för den jag inte är...
  • maskinpilot

inlää nr 12. Som du skriver, sexvägrar, tror du då att det leder relationen framåt, att med någon form av tvång från din sida nå framgång i relationen.

• Anonym
    maskinpilot skrev 2012-01-12 19:54:22 följande:
    inlää nr 12. Som du skriver, sexvägrar, tror du då att det leder relationen framåt, att med någon form av tvång från din sida nå framgång i relationen.

Men män gör ju precis samma sak. Pressar och tjatar sig till sex och det är väl också en form av tvång? Ser inte skillnaden. Ser inte varför tjat skulle vara något bättre?
  • Anonym (Bu)

Gud vad jag skulle vara GLAD om min sambo tog initiativet med sex så ofta!! Han ser hellre porr än myser med mig, det är knappast bättre än att "offra" sig lite ibland för kärlekens skull!!

• Anonym

Vad gör man då ens man endast vill ha sex  och ingen annan kommunikation eller aktivitet,och är arbetsnarkoman.Nu beskyller han mig för att sexvägra men är jag konstig tycker ni

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-12 20:24:04 följande:
    Vad gör man då ens man endast vill ha sex  och ingen annan kommunikation eller aktivitet,och är arbetsnarkoman.Nu beskyller han mig för att sexvägra men är jag konstig tycker ni

Nej jag tycker inte du är konstig. Vägrar han dig kommunikation eller annan aktivitet så är det din fulla rätt att sexvägra!
  • Exet

Efter 2 år är det nog i genomsnitt en gång om dagen...förr var det mer men nu har vi nog hittat en nivå vi ändå trivs med...

• Anonym (här med)
    Anonym (Bu) skrev 2012-01-12 20:11:07 följande:
    Gud vad jag skulle vara GLAD om min sambo tog initiativet med sex så ofta!! Han ser hellre porr än myser med mig, det är knappast bättre än att "offra" sig lite ibland för kärlekens skull!!
    Här har du en olyckssyster! Jag har testat att inte ta intitiativ till sex eller kroppskontakt men då blir det inget alls och det är trots allt ännu värre än att "tjata".

Jag vet inte längre vad jag ska göra för att få upp hans intresse för vårt sexliv, han är så nöjd med att runka och porrsurfa. Snart ger jag upp.
  • Smecker
    Anonym (för lite...) skrev 2012-01-11 23:23:13 följande:
    alltså, jag gillar sex när vi väl är där, det är att komma dit samt efteråt det är jobbigt :) Nej, du har helt rätt, jag har faktiskt inte haft något problme med vårt sexliv alls utan tyckt det vart super tills jag fick höra hans gnäll om att vi har för lite sex...
    Gnäll? Vilken mysig inställning du verkar ha till din respektive..

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • MrSmith

Alltså alla som skyller på tidsbrist prioritera helt enkelt inte sexlivet. Vi har två barn en 3 åring och en 1 åring hemma. Bägge jobbar mer än heltid men ser till att jobba mot varandra dvs barnen går ca 2 tim på dagis 4 dagar i veckan. Vad är då knepet. Enkelt prioritera varandra. Enkel regel vi har att aldrig lämna över någon hushålls syssla till den andra. Jag jobbar ex alltid dag börjar mellan 0430- 0700 beroende på hur mycket som vi har på jobbet. Slutar alltid 16. Hustrun jobbar 1500-2300. Hon ser till att diskmaskinen är urplockad och att mat till middag är förberedd. Jag lagar middag plockar i diskmaskinen. Dammsuger av torkar vid behov och håller undan. Vi storstäder söndagar tillsammans. Tvätt är stortvätt onsdag och lätt tvätt torsdagar. Nu tar hushålls sysslorna Max 2.5 Tim för mig vilket betyder att vid 19 är jag klar. Då kollar jag och barnen på tv tillsammans till klockan 20 de går då och lägger sig. Jag tar en halvtimme och förbereder morgon dagen ex laddar bakmaskinen så det finns bröd. Inventera vad som ska handlas och skriver upp det. Lägger mig och somnar runt 21 vaknar till vid 23 går upp umgås lite med hustrun och 2-3 gånger i veckan har vi sex och somnar sen tillsammans.
    Vi har ork och lust till sex för det går före tv, dator. Vi prioritera varandra och gör man allt man orkar för att den andra ska ha så lite som möjligt att göra så blir det väldigt lite kvar att göra som känns jobbigt. Så om man vill knulla och ha lust så får man fan prioritera varandra. Sluta leta ursäkter för att inte ha lust och hitta vad som inte ger lust istället, innan någon annan hittar den åt er partner.

Svar på tråden Han anser att vi har för lite sex^^