• Videli

Idun, pojk eller flicknamn?

eller unisex? 

• Svar på tråden Idun, pojk eller flicknamn?
  • Janice01

Förbannat fullt i vilket fall!
    Någon som på allvar skulle döpa sitt barn till det numera?

• Galino
    Janice01 skrev 2012-01-12 15:09:59 följande:
    Det håller jag inte alls med om, Idun är jättefint! Jag gillar nordiska namn och det här klingar verkligen så!

Jag förstår inte vitsen med att kritisera i en sån här tråd - om du inte gillar det håll det för dig själv och läs en annan tråd istället...
  • Videli
    Galino skrev 2012-01-12 15:18:13 följande:
    Det håller jag inte alls med om, Idun är jättefint! Jag gillar nordiska namn och det här klingar verkligen så!

Jag förstår inte vitsen med att kritisera i en sån här tråd - om du inte gillar det håll det för dig själv och läs en annan tråd istället...
    Låt h*n döpa sina barn till Kevin, Venessa, Liam... Så har vi våra fina nordiska namn för oss Hahahahaha
  • Janice01
    Galino skrev 2012-01-12 15:18:13 följande:

Åhh ingen yttrandefrihet...

Provade bland kollegorna här (15 st blandade kön), dom skrattade och tyckte också det var gräsligt!
  • Galino
    Videli skrev 2012-01-12 15:23:38 följande:
    Låt h*n döpa sina barn till Kevin, Venessa, Liam... Så har vi våra fina nordiska namn för oss Hahahahaha
    Haha, sant! Ska tänka på den banan i fortsättningen Solig
  • Sarilariz

Flicknamn helt klart.

Idun är en Gudinna ifrån Asatron. Hon vaktade ungdomens äpplen bl.a . 

• DenNamnbitne
    Janice01 skrev 2012-01-12 15:09:59 följande:
    Numera? Det har aldrig varit vanligt tidigare. Nu är det rätt poppis. Mycket vackert flicknamn :)
  • DenNamnbitne
    Mrs Moneybags skrev 2012-01-12 16:36:37 följande:
    Det har väl aldrig varit ett pojknamn?
    Nej, sedan förkristen tid har namnet varit flicknamn
  • Lepanden

Tänk att det namnet är det enda flicknamnet som min sambo kunde komma på...och faktiskt så kan jag också tänka mig det. Tycker det är fint!!

Svar på tråden Idun, pojk eller flicknamn?