Funderar på att lämna. Hur bestämmer man sig?
Ju längre tid som går ju mer funderar jag på att separera. Vi har två barn tillsammans, en på 2 år och en på 5 månader.
Vi har inte längre någon kärleksfull relation till varandra utan driver mer ett "företag" tillsammans för att få vardagen att gå ihop. Det är inte så att vi bråkar eller på något annat sätt har det dåligt ihop, jag känner bara att jag vill inte leva i en sån här relation resten av livet och varför ska jag då inte avsluta det redan nu? varför vänta?
Jag tror inte att jag kommer hitta tillbaka till honom, det har gått för lång tid och det är för många saker i hans personlighet som jag får svårare och svårare för ju längre tid som går.
Det som stoppar mig från att separera just nu är våra barn. (jag vill inte vara ifrån dom. men jag kan heller inte neka pappan till att ha dom halva tiden så klart). Sen är det så mycket praktiska "problem". Lägenheten är min, så "kastar jag ut" honom sitter han lite i klistret när det kommer till att hitta boende då vi bor i sthlm. samtidigt så är det han som drar in pengarna, så jag kommer sitta tajt ekonomiskt om vi separerar, dessutom vill jag studera, vilket skulle leda till ännu sämre ekonomi om jag är själv.
så rent PRAKTISKT har vi det bättre ihop, men det känns inte rätt att "utnyttja" honom pga det. vi borde båda två ha rätt och möjlighet att träffa någon vi VILL dela våra liv med.
Hur ska man kunna fatta ett beslut och sluta grubbla? kämpa på eller lämna?