Säger inte till när han kissat eller bajsat
Hej!
Vi slutade med blöja på vår kille när han var 2,8 år för att han visade stort intresse för pottan. Han har fortfarande blöja på natten. Nu har vi kämpat i åtta månader och han skvätter mycket i byxorna. Han säger inte heller till när han behöver kissa eller bajsa och inte ens efter att han har gjort det. Ofta märker vi det på en blöt fläck på byxorna eller att det luktar bajs. När vi säger "kom så går vi och byter byxorna" skriker han alltid "jag har inte kissat" eller jag har inte bajsat" och blir alltid helt hysterisk.
Vi sätter honom alltid på toaletten innan maten och innan vi går ut. Ibland funkar det jätte bra ibland får vi truga. Ibland blir han helt hysterisk och då låter vi det vara. Vi vill ju inte tvinga honom. Vi har verkligen försökt allt, han har fått välja kalsonger i affären, vi har gett honom en guldstjärna varje gång, vi har testat att vänta för att se om han säger till själv.
Han har blivit oftare och oftare hysterisk när man säger att "Nu går vi och kissar" både hemma och på förskolan och på förskolan har specialpedagogen sagt att man kanske ska börja med blöja igen. Detta vill varken jag eller min man. Vi vill verkligen ge detta en chans att vända men hur ska vi göra?
Han säger ofta att han inte vill bli stor. Kan det ha med detta att göra? Inget har hänt i hans liv sista året och han är ensambarn. Han har en aktiv personlighet med stor vilja vilket säkert också påverkar.
Mvh