Skulle du kunna tänka dig att stå krokimodell? (Nakenmodell)
Jag jobbade som krokimodell på en folkhögskola för ett par år sedan. Bara att slänga av sig morgonrocken och stå still, piece of cake.
Skulle du vilja jobba som krokimodell?
Jag jobbade som krokimodell på en folkhögskola för ett par år sedan. Bara att slänga av sig morgonrocken och stå still, piece of cake.
Skulle du vilja jobba som krokimodell?
Jag har varit det och att bara slänga av sig morgonrocken och stå still var det ju inte riktigt. Det var faktiskt rätt jobbigt ibland, men en bra extrainkomst vid sidan av studierna. Lite jobbigt kunde det vara när man träffade på de som man varit modell för i andra sammanhang. Hamnade en gång på samma middag som en kille som haft mig som modell och den kvällen blev lite smådryg.
Nope, har alldeles för mycket komplex. Är dessutom sjukt frusen ;)
Fy tusan vad starka/trygga i er själva ni som står nakenmodell måste vara!
Helt klart att jag kan tänka mig det då jag redan har många uppdrag som modell för kroki.
Är någon nyfiken så läs gärna på bloggen oblyg.blogspot.com
Nej, det skulle kunna bli pinsamt tycker jag om jag träffar på någon av dem senare.
Jag har gjort det en gång hittills och hoppas på flera. För mig var det en mycket positiv upplevelse.
Jag har jobbat som krokimodell, det är inget märkvärdigt för mig, inte första gången heller. Att rita och måla naket är naturligt och inget konstigt.
Ja absolut, jag är inte blyg för att vara naken och skulle tvärtom tycka det är roligt att se hur de tecknar av mig.
När jag läste till arkitekt hade vi kroki en dag i veckan så jag har tecknat mycket kroki själv, och jag vet ju att när man tecknar tittar man inte på kroppen utan man fokuserar på formerna, tyngdpunkten, skuggor, proportioner, mellanrum. Människokroppen är så intressant att teckna av och när man står och detaljstuderar en kropp, oavsett hur den ser ut, så blir den vacker. Allas vår favoritmodell var en fyllig gammal dam med spännande valkar och skuggor. Överviktig men så skör. Det jag minns mest av hennes utseende är att hon hade så otroligt vackra vader. Hihi.
Jag stod förresten modell själv en gång under nollningen för ettorna. Vi hade ett rätt kul prank där en äldreårselev låtsades vara ny student som just fått en reservplats och en annan student som låtsades vara krokilärare, och eftersom krokimodellen ringde sig sjuk i sista sekunden och ingen ville ställa upp som modell frivilligt så valde läraren bara ett namn i klasslistan, som råkade vara jag såklart då. Det var lite smånervöst att ställa sig naken framför en hel klass studenter som jag ju skulle lära känna irl efteråt, och för dem blev jag för alltid ihågkommen som den som stod krokimodell och fick höra det under resten av studietiden Men det var kul ;)
Hej,
Jag står regelbundet modell på krokikurser, event, och har även gjort lite naket på film. Det är inte något krav att man ska se ut på något speciellt vis, tvärtom så vill man ha stor variation på utseende för att eleverna skall bli bra på att teckna.
Dessutom så är eleverna på kurser upptagna av sitt tecknande så dom tänker inte på nakenheten som man kanske tror.
Det är dock inte bara att stå still, ofta så skall man byta position ofta, ibland varje minut, sen varierar tiderna upp till 15-30 minuter. Och det kräver god kondition för det är rätt ansträngande.
Att man skulle stöta på någon som sett en naken i något annat sammanhang är inget att bry sig om, det är bara att fråga hur dom kände igen mig trots att jag hade kläder på mig.
När man är nakenmodell på t.ex. konstevent inför publik så är det lite annorlunda, då krävs det att man är oblyg och trygg i sig själv. För då är deltagarna av någon anledning väldigt intresserade av just din nakenhet och ditt kön. Är man dessutom som jag helt rakad så får man mycket uppmärksamhet och blickar på skrevet.