• Selfish Geene

Borde ALLA sorters sexhandel (mellan vuxna) vara lagligt?

Jag har funderat på en grej!

Ni som är för legalisering av prostitution, är ni för alla förmer av sexköp?

Är det tex moraliskt acceptabelt att betala någon för att få våldta denne?
    Eller att betala någon en månadslön för att ha ständig tillgång till dennes kropp?

Själv är jag kluven (men är generellt för att legalisera sexköp).

Vad tycker ni? Finns det någon form av handel med kroppar som är off limits

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde ALLA sorters sexhandel (mellan vuxna) vara lagligt?
  • Selfish Geene
    woopie skrev 2012-01-16 23:29:00 följande:

Jag kom på ett bra sätt att formulera det :)

Att köpa en tjänst som innebär att skada en tredje part som inte är medveten om avtalet.

ska man få köpa rätten att döda någon? (den som ingår avtalet)
  • woopie
    Selfish Geene skrev 2012-01-16 23:30:23 följande:
    så man ska har rätt att köpa mord (på sig själv) och sälja tjänsten (att döda någon annan mot betalning)?

Selfish Geene skrev 2012-01-16 23:31:22 följande:

Trodde vi pratade aktiv dödshjäp vid sjukdom...  men ja... om jag vill bli dödad så borde det vara min rätt att bli det så länge jag är tillräknerlig. Alltså borde det finnas ett speciellt avtal för det.

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • woopie

Men man ska ju vara medveten om att det är ett köp som kan vara svårt att häva...

• woopie

eller ångra...

• Selfish Geene
    woopie skrev 2012-01-16 23:45:25 följande:

Selfish Geene skrev 2012-01-16 23:31:22 följande:

Trodde vi pratade aktiv dödshjäp vid sjukdom...  men ja... om jag vill bli dödad så borde det vara min rätt att bli det så länge jag är tillräknerlig. Alltså borde det finnas ett speciellt avtal för det.

Tycker du att det ska vara tillåtet att köpa rätten att döda någon? (alltså, inte rätten att bli dödad utan rätten att köpa någons liv)
  • woopie
    Selfish Geene skrev 2012-01-17 00:13:38 följande:
    Tycker du att det ska vara tillåtet att köpa rätten att döda någon? (alltså, inte rätten att bli dödad utan rätten att köpa någons liv)

Nu har jag väl målat in mig själv i ett hörn men i princip ja... tillgång och efterfrågan...Men det är ju inte bara att gå ut och döda vem som helst hur som helst utan baserat på vad den som vill bli dödad efterfrågar...
  • AlreadyBurning

mord är väl gränsen. men jag tycker inte det är sex. Folks moraler ska andra ge fan i.

I tried to teach niggas how to be kings And all they ever wanted to be was soldiers So the love is gone, Til blood is drawn.
  • Binegar
    Selfish Geene skrev 2012-01-16 22:55:55 följande:
    jag tror att jag förstår.

Säg att kontraktet avtalar endast milt våld, men säljaren ångrar sig och vill inte ens få pytte-lite smisk.
    Ska h*n då kunna bötfällas för kontraktsbrott? 
    Nej. Eftersom "pyttelite" inte går att definiera så tycker jag inte det hade varit rätt. Då är man där igen. Pyttelite för dig är kanske en 5a på en skala mellan 1-10 medan det för någon annan kanske ändå är 12.

Så det enklaste hade ju varit att helt enkelt skippa våldet..tror jag.
  • Binegar
    Selfish Geene skrev 2012-01-16 22:53:33 följande:
    man får slå någon om man har dennes samtycke, men hur mycket våld man kan utsätta en människa för utan att riskera allmänt åtal vet jag inte (att slå någon så att denne dör är inte lagligt tror jag, antar att det skulle räknas som assisterat självmord)

Att rollspela en grov våldtäkt är så vitt jag förstår lagligt (så länge inte pengar byter ägare)
    Ja jag tror väl att allt inom sex är lagligt så länge båda är med på vad som händer eller vad som komma skall.
    Men, som du säger, inte när pengar skickas mellan händer.

Sedan är det ju så lätt att som KÖPARE åka dit på det. Vilket de ju gör idag i vilket fall..men låt säga såhär.

köpare: - Vi skrev ett kontrakt (underskrifter finns från båda parter) på si & så mycket våld, och jag utövade inget mer än vad vi kommit överens om. (låt säga att detta faktiskt är sant.)
    säljare: - Nej, du gjorde inte alls det som jag gått med på, du gick grovt över gränsen för du gjorde detta & detta. (Säljaren blåljuger och det finns ingenting som bevisar att det varken är sant eller falskt. Inga blåmärken, rivsår etc).

Läggs det ner då? (ja, i Sverige hade det väl gjort det).
    Så, där står man ord mot ord och har man tur kommer inte någon oskyldig att dömas.
    Annars hade väl den stackars köparen att åka dit för något som denne faktiskt inte har gjort..

Båda har alltså samtyckt till våld, men förr eller senare kommer den ena att uppfatta något som för mycket eller försöka sätta dit köparen av ren djävulskap.

Och det hade ju säkert kunnat gå till på tusen andra sätt också..men detta var min spontana tanke.
    Men vi får väl hoppas att det aldrig skulle gått så långt att den ene skulle mista livet.

Men förstår du hur jag tänker? Det hade blivit rörigt som bara den.
  • Selfish Geene
    Binegar skrev 2012-01-17 18:33:09 följande:
    Nej. Eftersom "pyttelite" inte går att definiera så tycker jag inte det hade varit rätt. Då är man där igen. Pyttelite för dig är kanske en 5a på en skala mellan 1-10 medan det för någon annan kanske ändå är 12.

Så det enklaste hade ju varit att helt enkelt skippa våldet..tror jag.
    jag tror absolut att den exakta graden av våld kan definieras i ett kontrakt.

Tycker du att det är rätt att den som avtalat att låta sig utsättas för våld ska hållas ansvarig (tex bötfällas) om h*n inte uppfyller sin del av avtalet? 
  • Binegar
    Selfish Geene skrev 2012-01-17 18:58:06 följande:
    jag tror absolut att den exakta graden av våld kan definieras i ett kontrakt.

Tycker du att det är rätt att den som avtalat att låta sig utsättas för våld ska hållas ansvarig (tex bötfällas) om h*n inte uppfyller sin del av avtalet? 
    Hur menar du att man skulle kunna ange den exakta graden? Jag ifrågasätter dig inte, jag kommer bara inte fram till hur man skulle kunna göra det.

"Tycker du att det är rätt att den som avtalat att låta sig utsättas för våld ska hållas ansvarig (tex bötfällas) om h*n inte uppfyller sin del av avtalet?"

Som sagt. Har man skrivit under ett kontrakt så har man. Och ett kontrakt är till för att följas, annars kan man ju väcka civilmål om det & man kan åka dit på det. Det handlar ju inte bara om just ett sådant kontrakt. Det handlar ju om alla typer av kontrakt. Har du inte följt det du har skrivit under så har du ju brutit avtalet & då ska man ju ta det vidare.

Hur hade det sett ut om folk skulle bryta kontrakt hej vilt?
  • Selfish Geene
    Binegar skrev 2012-01-17 21:05:21 följande:
    Hur menar du att man skulle kunna ange den exakta graden? Jag ifrågasätter dig inte, jag kommer bara inte fram till hur man skulle kunna göra det.

"Tycker du att det är rätt att den som avtalat att låta sig utsättas för våld ska hållas ansvarig (tex bötfällas) om h*n inte uppfyller sin del av avtalet?"

Som sagt. Har man skrivit under ett kontrakt så har man. Och ett kontrakt är till för att följas, annars kan man ju väcka civilmål om det & man kan åka dit på det. Det handlar ju inte bara om just ett sådant kontrakt. Det handlar ju om alla typer av kontrakt. Har du inte följt det du har skrivit under så har du ju brutit avtalet & då ska man ju ta det vidare.

Hur hade det sett ut om folk skulle bryta kontrakt hej vilt?
    Man skulle tex kunna definiera vilka skador som är acceptabla eller vilka verktyg som får användas (tex slag med öppen hand, men inte med knuten näve)

Säljaren har skrivit under ett kontrakt som ger köparen rätt att tex utföra analsex med skador på tarmen som acceptabel följd samtidigt som h*n får strypa säljaren tills medvetslöshet uppstår (men inte längre) 

Säg nu att säljaren ångrar sig, h*n vill inte längre uppfylla sin del av avtalet, borde köparen ha rätt att utöva påtryckningar (tex utfärda ett vitesföreläggande) för att tvinga säljaren att genomföra akten?
  • Binegar

Men där har vi det ju igen. Förlåt, men jag kan inte komma undan det där med HUR man anger eventuella skador, grepp eller smisk i en sådan exakthet som behövs:

"Säljaren har skrivit under ett kontrakt som ger köparen rätt att tex utföra analsex med skador på tarmen som acceptabel följd samtidigt"

"Skador på tarmen". Vilka skador? Hur mycket skador? Till vilken grad följer skadorna överenskommelsen och när har det gått över styr & man kan yrka på kontraktsbrott? osv osv osv...förstår du hur jag menar?
    ALLA eventuella skador MÅSTE preciseras så till den milda grad att det inte finns en enda lucka för någon att kunna fällas oskyldigt.

Låt säga såhär:
    "Säljaren ha gått med på att ta emot blåmärken, oavsett rörande kroppsdel"..där är det igen, jovisst, blåmärken..men hur många? Hur mycket? Hur allvarliga? Hur stora? I vilken utsträckning binder man sig till att stå ut? osv osv osv

Eller menar du att skadans uträckning inte spelar någon som helst roll om säljaren gått med på just "att ta emot skador"? Sedan om det handlar om en ynka skada på tarmen eller om hela tarmsystemet skulle balla ur för all framtid spelar ingen roll? Nu tog jag i överdrivet, men förstår du hur jag tänker?

Säg nu att säljaren ångrar sig, h*n vill inte längre uppfylla sin del av avtalet, borde köparen ha rätt att utöva påtryckningar (tex utfärda ett vitesföreläggande) för att tvinga säljaren att genomföra akten?

NEJ!!!!
    Du har köpt en tjänst och även om säljaren nekar så kan man INTE TVINGA någon. Då är det kontraktsbrott som gäller. Tycker jag.  Kanske försöka övertala säljaren vid ett tillfälle, men du kan ALDRIG TVINGA någon till någonting. Hoppas jag inte skulle fungera i alla fall..

Om det inte duger för köparen får henne driva fram ett civilmål & sedan hitta en annan säljare.
    Det är väl lugnast för båda parter.

Kommer man helt plötsligt att kunna tvinga folk till höger & vänster..varför ska man då ha kontrakt?
    Ja, den sista meningen går inte riktigt ihop sig. Det här var svårdiskuterat, men jag gillar dina motfrågor!

• Selfish Geene
    Binegar skrev 2012-01-17 21:27:49 följande:
    Men där har vi det ju igen. Förlåt, men jag kan inte komma undan det där med HUR man anger eventuella skador, grepp eller smisk i en sådan exakthet som behövs:

"Säljaren har skrivit under ett kontrakt som ger köparen rätt att tex utföra analsex med skador på tarmen som acceptabel följd samtidigt"

"Skador på tarmen". Vilka skador? Hur mycket skador? Till vilken grad följer skadorna överenskommelsen och när har det gått över styr & man kan yrka på kontraktsbrott? osv osv osv...förstår du hur jag menar?
    ALLA eventuella skador MÅSTE preciseras så till den milda grad att det inte finns en enda lucka för någon att kunna fällas oskyldigt.

Låt säga såhär:
    "Säljaren ha gått med på att ta emot blåmärken, oavsett rörande kroppsdel"..där är det igen, jovisst, blåmärken..men hur många? Hur mycket? Hur allvarliga? Hur stora? I vilken utsträckning binder man sig till att stå ut? osv osv osv

Eller menar du att skadans uträckning inte spelar någon som helst roll om säljaren gått med på just "att ta emot skador"? Sedan om det handlar om en ynka skada på tarmen eller om hela tarmsystemet skulle balla ur för all framtid spelar ingen roll? Nu tog jag i överdrivet, men förstår du hur jag tänker?

NEJ!!!!
    Du har köpt en tjänst och även om säljaren nekar så kan man INTE TVINGA någon. Då är det kontraktsbrott som gäller. Tycker jag.  Kanske försöka övertala säljaren vid ett tillfälle, men du kan ALDRIG TVINGA någon till någonting. Hoppas jag inte skulle fungera i alla fall..

Om det inte duger för köparen får henne driva fram ett civilmål & sedan hitta en annan säljare.
    Det är väl lugnast för båda parter.

Kommer man helt plötsligt att kunna tvinga folk till höger & vänster..varför ska man då ha kontrakt?
    Ja, den sista meningen går inte riktigt ihop sig. Det här var svårdiskuterat, men jag gillar dina motfrågor!
    man kan väl precisera hur stor del av kroppen som maximalt får täckas av blåmärken, hur många frakturer (och var) som är acceptabelt, hur stor blod- och medvetande-förlust som är godtagbar och vilka bestående med som får uppstå till följd av misshandeln.
    I övrigt skulle samma typ av reglering kunna användas som praktiserar inom olika typer av våldsrelaterade sporter (tex MMA) 
  • Binegar
    Selfish Geene skrev 2012-01-17 21:35:12 följande:
    man kan väl precisera hur stor del av kroppen som maximalt får täckas av blåmärken, hur många frakturer (och var) som är acceptabelt, hur stor blod- och medvetande-förlust som är godtagbar och vilka bestående med som får uppstå till följd av misshandeln.
    I övrigt skulle samma typ av reglering kunna användas som praktiserar inom olika typer av våldsrelaterade sporter (tex MMA) 
    Hur ska man precisera hur stor del av kroppen som får täckas av blåmärken? I procent eller i delar? att en tredjedel är okej? osv.

Haha, det här håller ju på och bli galet & handlar inte så mycket om sex längre. Nu känns det mer som att vi diskuterar en utgångsfråga som skulle kunna vara;

Är det tex moraliskt acceptabelt att betala någon för att få misshandla denne?
    Eller att betala någon en månadslön för att ha ständig tillgång till dennes kropp, för misshandel?

:D
  • oIo

Det var mig en luddig ts, hur kan man köpa "rätten att våldta" våldtar gör man utan pengar inblandade, betalar man så blir det väl sexköp och inte våldtäkt

ALLA lagar som inte skyddar människan utan riktar sig mer på att förbjuda en handling som inte skadar bör avskaffas.

• MoonlightRose

jag anser att så länge båda parterna är med på det utan någon form av tvång så är det ok.

Att säljaren pressas för att göra det av antingen köparen eller andra. Så är det Inte ok. 

Dock kan det bli knepigt med gränserna för varje affärs uppgörelse.  Hur mycket våld som får användas etc.
     Men OM säljaren skulle ångra sig, så ska den kunna göra det. Då det gäller saker som kan få kvarvarande men. vilket det inte skulle bli om en målare var tvungen att måla. 

Svar på tråden Borde ALLA sorters sexhandel (mellan vuxna) vara lagligt?