Selfish Geene skrev 2012-01-16 22:53:33 följande:
man får slå någon om man har dennes samtycke, men hur mycket våld man kan utsätta en människa för utan att riskera allmänt åtal vet jag inte (att slå någon så att denne dör är inte lagligt tror jag, antar att det skulle räknas som assisterat självmord)
Att rollspela en grov våldtäkt är så vitt jag förstår lagligt (så länge inte pengar byter ägare)
Ja jag tror väl att allt inom sex är lagligt så länge båda är med på vad som händer eller vad som komma skall.
Men, som du säger, inte när pengar skickas mellan händer.
Sedan är det ju så lätt att som KÖPARE åka dit på det. Vilket de ju gör idag i vilket fall..men låt säga såhär.
köpare: - Vi skrev ett kontrakt (underskrifter finns från båda parter) på si & så mycket våld, och jag utövade inget mer än vad vi kommit överens om. (låt säga att detta faktiskt är sant.)
säljare: - Nej, du gjorde inte alls det som jag gått med på, du gick grovt över gränsen för du gjorde detta & detta. (Säljaren blåljuger och det finns ingenting som bevisar att det varken är sant eller falskt. Inga blåmärken, rivsår etc).
Läggs det ner då? (ja, i Sverige hade det väl gjort det).
Så, där står man ord mot ord och har man tur kommer inte någon oskyldig att dömas.
Annars hade väl den stackars köparen att åka dit för något som denne faktiskt inte har gjort..
Båda har alltså samtyckt till våld, men förr eller senare kommer den ena att uppfatta något som för mycket eller försöka sätta dit köparen av ren djävulskap.
Och det hade ju säkert kunnat gå till på tusen andra sätt också..men detta var min spontana tanke.
Men vi får väl hoppas att det aldrig skulle gått så långt att den ene skulle mista livet.
Men förstår du hur jag tänker? Det hade blivit rörigt som bara den.