• Krake

Efter-förlossningen-armsvett!!??

Någon mer än jag som har vääldigt starkt luktande armsvett såhär dagarna efter förlossningen? Trots hygien och deo...

Är det nån hormongrej eller? 

Moster, inte monster.
  • Svar på tråden Efter-förlossningen-armsvett!!??
  • Krake

Ärligt? Bara jag som stinker vad jag än gör?

Moster, inte monster.
  • ELLEoClara

Ja, det är en hormongrej.

Hade inte direkt armsvett, men svettades som en gris på nätterna. Behövde byta blöta lakan!

Gick över på 1-2 veckor.

• Flisan79

Japp, extra svettningar är vanligt efter förlossningen. Blir bättre efter ett tag men kan hålla på ett par månader.

• Sapato

Samma här

Man känner sig så fräsch: Svettas, läcker mjölk från brösten, avslag och går runt som en babian pga ont i underlivet.. Haha!!

• Krake

Jag svettas inte mer, men luktar som en urkvinna verkligen.... Minns inte detta från förra gången.

Moster, inte monster.
  • Theo2010

Mitt svett luktar typ bränt. Skitvidrigt hade likadant med första också! Har kört med absolut torr vilket funkat! ;)

• TRION

med första barnet luktade jag också enormt mycket, tvättade och tog på deo flera gånger per dag,

men det som hjälpte var en special deo från apoteket men kommer inte ihåg namnet, vit flaska med röd text tror jag det var

• samban

Yes, luktar svett på etthelt annat sätt nu efter förlossningen. Svettas mängder på natten också,.

• Krake

När går det över, undrar jag... Lite trött på detta nu! Ensam med två ungar hinner man ju inte duscha jämt heller. Blir till att skaffa starkare deo kanske...

Svar på tråden Efter-förlossningen-armsvett!!??