Matilda03 skrev 2012-07-13 13:36:43 följande:
Hej!
Jag fick också ägglossning flera ggr av pergotime o av mig själv innan men ändå har det inte tagit sig. Sen blev jag tydligen resistent mot pergo o fick inte ägglossning på tre månader.. Nu är det spolning först som gäller och sen sprutor. Så jag hoppas det går bättre, har läst om flera som blivit gravida av sprutor när pergo inte har funkat. Vad är härnäst för dig?
Kämpa på, din tur kommer förhoppningsvis snart!
Kram
Hej Matilda!
Vad fint att höra från dig
Skönt att man inte är helt ensam om att pergotime faktiskt funkar, men att det inte tar sig ändå.
Vårt nästa steg är att min man ska lämna spermaprov (det har inte gjorts innan pga att han har barn innan).
Sen får man vänta nån månad på besked, och sen blir vi nog kallade till sjukhuset, lite beroende på vad det visar.
Tror också att det är spolning som väntar för mig då.
Men jag sitter här och är jättenervös.
Jag är på dag 34, och ingen mens har kommit...förra månaden hade jag 33 dagars cykel, har aldrig haft mer än så sen jag började med pergo.
Men vågar inte testa! Så jobbigt att se neg resultat!
Jag tog progesterontest dag 22, och min gyn ringde och sa att det var skyhögt, så jag hade haft "ägglossning med besked" som han sa

haha.
Det ska väl vara som högst en vecka innan mens?
Eller så e det två ägg som har lossnat o så tar det längre tid för kroppen att stöta ut dem....
JAG VET INTE!
Förlåt, nu blev det värsta svamlet, men sitter bara här och känner efter om mensen e på g, och intalar mig att nu kommer den snart, för att jag inte ska bli besviken...
Vill gärna höra mer från dig framöver Matilda! Kramar