• Saraetta 79

Pergotimestart januari 2012, någon mer?

Hallå,

har nu hittat hit igen... Sist var jag gravid och fick vårt mirakel 2008.
    Sedan april 2010 har vi försökt att få barn nummer två, utan större framgång, nej vi har inte ens plussat :(

Oregelbundna menstrationer har vart det stora problemet, endast 5 st under hela 2011...

På fredag påbörjar vi vår första Pergotime-behandling och jag vill gärna hitta andra som är i samma situation så vi kan följa och peppa varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 09:32
    Saraetta
    Pergotime 20-24jan
    UL 27 jan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-18 08:28
    Jag bloggar och ni kan läsa om ni har lust
    www.saralunds.blogg.se

• Svar på tråden Pergotimestart januari 2012, någon mer?
  • Matilda03
    ebbe85 skrev 2012-07-09 21:16:48 följande:
    Hej mina vänner

Har inte varit här inne på länge. Är väldigt deppig.
    Min mamma gick bort i slutet av april, och jag har varit väldigt ledsen.
    Det hjälper ju inte att det går åt skogen med bebisverkstaden... + att min ´bästa kompis precis fått barn.
    Jag får ägglossning med pergotime, enkelkur, men det går inte ändå!
    Har prickat in äl flera gånger, men inget händer!
    Jag ger snart upp!

Men visst är det fler av er som inte har lyckats?
    Behöver lite peppning!
    Kram till er ♥          

Hej!

Jag fick också ägglossning flera ggr av pergotime o av mig själv innan men ändå har det inte tagit sig. Sen blev jag tydligen resistent mot pergo o fick inte ägglossning på tre månader.. Nu är det spolning först som gäller och sen sprutor. Så jag hoppas det går bättre, har läst om flera som blivit gravida av sprutor när pergo inte har funkat. Vad är härnäst för dig?

Kämpa på, din tur kommer förhoppningsvis snart!
    Kram  
  • ebbe85
    Matilda03 skrev 2012-07-13 13:36:43 följande:

Hej!

Jag fick också ägglossning flera ggr av pergotime o av mig själv innan men ändå har det inte tagit sig. Sen blev jag tydligen resistent mot pergo o fick inte ägglossning på tre månader.. Nu är det spolning först som gäller och sen sprutor. Så jag hoppas det går bättre, har läst om flera som blivit gravida av sprutor när pergo inte har funkat. Vad är härnäst för dig?

Kämpa på, din tur kommer förhoppningsvis snart!
    Kram  

Hej Matilda!
    Vad fint att höra från dig
    Skönt att man inte är helt ensam om att pergotime faktiskt funkar, men att det inte tar sig ändå.
    Vårt nästa steg är att min man ska lämna spermaprov (det har inte gjorts innan pga att han har barn innan).
    Sen får man vänta nån månad på besked, och sen blir vi nog kallade till sjukhuset, lite beroende på vad det visar.
    Tror också att det är spolning som väntar för mig då.

Men jag sitter här och är jättenervös.
    Jag är på dag 34, och ingen mens har kommit...förra månaden hade jag 33 dagars cykel, har aldrig haft mer än så sen jag började med pergo.
    Men vågar inte testa! Så jobbigt att se neg resultat!
    Jag tog progesterontest dag 22, och min gyn ringde och sa att det var skyhögt, så jag hade haft "ägglossning med besked" som han sa haha.
    Det ska väl vara som högst en vecka innan mens?
    Eller så e det två ägg som har lossnat o så tar det längre tid för kroppen att stöta ut dem....
    JAG VET INTE!
    Förlåt, nu blev det värsta svamlet, men sitter bara här och känner efter om mensen e på g, och intalar mig att nu kommer den snart, för att jag inte ska bli besviken...

Vill gärna höra mer från dig framöver Matilda! Kramar               
  • 72dagar

Tillbaka från semestern.
    Troligen ingen äl på denna trippelkur heller. Längtar till aug å puregon.
    Vad händer hos er andra?

• ebbe85

Hejsan mina pergo-vänner
    Jag tänker på er ofta, och undrar hur det går.

Här har det omöjliga hänt, jag har plussat!
    Gjorde uppehåll en månad när min mamma gick bort, men tänkte sedan att det e lika bra att fortsätta kämpa på.
    fick också levaxin utskrivet av gyn, och ni kan tänka er hur paff jag blev när mensvärken inte var mensvärk..!

Om jag räknar rätt blev det på min fjärde kur pergotime (gjorde två utspridda uppehåll).       
    Och jag tänkte INTE mindre på det när jag var gravid.
    Testade med äl-stickor, fick positivt tre dagar i rad, och lurade min man i säng alla tre dagarna

Så det går fast man tänker massor, och längtar massor!
    Och jag var den sista som trodde det skulle bli något.
    Så kan jag så kan vem som helst av er!
    Jag är nu i vecka 7, går snart in i vecka 8. Svårt att förstå!

Kram till er alla, och håll ut!
    För oss tog det 1,5 år            

• 12324765767

Jag trodde aldrig att jag skulle få lägga upp ett sånt här inlägg. Men idag har jag plussat!! Jag vaknade imorse och kände rent spontant bara att "fasen, jag gör ett gravtest för att dra igång mensen". Det är så det brukar bli nämligen. Men upp kom ett extra streck och jag fattade ingenting. Drog istället fram ett clearblue och visst, det var ett plus där.

På idag på CD 30 och har tagit min 4:e kur pergotime. En kur där min gynekolog inte var nöjd med resultatet på äggblåsan (13mm på CD13) men det funkade ändå! Nästa månad skulle vi bli kallade till vårt första IVF möte.. Jag förstå ingenting!!! Jag är så glad, rädd och förväntansfull!

Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • ebbe85

Grattis Nicholeski! Det verkar som om kur nummer fyra är ett vinnande koncept
    Jag vill också visa min +-bild nu ju!   

Jag plussade den 15e juli
    Och är också glad, rädd och förväntansfull! O illamående    

• Cice

Hej
    Jag   skulle vilja veta lite mer om hur man använder Pergotime och i vilka dagar som man ska använda det... Jag fick en lite info från min läkare,  och det skulle vara skönt att höra lite grann om era erfarenheter när det gäller pergotime...

Stor Tack,
    Cice    

• 12324765767
    ebbe85 skrev 2012-07-29 18:31:49 följande:
    Grattis Nicholeski! Det verkar som om kur nummer fyra är ett vinnande koncept
    Jag vill också visa min +-bild nu ju!   

Jag plussade den 15e juli
    Och är också glad, rädd och förväntansfull! O illamående    

Ååååh så fiiiiint =) Tok starkt ju!
    Själv har jag inga symptom alls.. Lite oroande och TRÅKIGT. Vill ju känna av att jag är gravid =)
    Lite annorlunda känsla i bröst och utebliven mens är det enda =(
    Snälla älskade mirakel, stanna nu hos oss. BF 7 april
  • 72dagar

Välkommen cice!
    Läkaren ordinerar olika. Kan vara cykeldag 3-7, 4-8 eller 5-9.
    Bara att äta ordinerad dos (1-3) tabletter vid samma tid vArje dag i 5 dgr.
    På mig funkade det 2009 men inte nu.

Vad har de sagt till dig?

• Cice

Tack tack 72dagar..

Precis de ger olika ordination som stämmer inte alls med FASS el 1177.

Enligt min läkare ; jag ska äta pergo från  cykeldag 2 -6.
    Jag hoppas  verkligen att den fungera. Det är  min första gång med pergo...
    Jag har använde stimulering bara en gång innan, och jag mådde inte  riktig bra . Jag hoppas att det går bra..  

Kram  

• Saraetta 79
    ebbe85 skrev 2012-07-29 10:29:57 följande:
    Hejsan mina pergo-vänner
    Jag tänker på er ofta, och undrar hur det går.

Här har det omöjliga hänt, jag har plussat!
    Gjorde uppehåll en månad när min mamma gick bort, men tänkte sedan att det e lika bra att fortsätta kämpa på.
    fick också levaxin utskrivet av gyn, och ni kan tänka er hur paff jag blev när mensvärken inte var mensvärk..!

Om jag räknar rätt blev det på min fjärde kur pergotime (gjorde två utspridda uppehåll).       
    Och jag tänkte INTE mindre på det när jag var gravid.
    Testade med äl-stickor, fick positivt tre dagar i rad, och lurade min man i säng alla tre dagarna

Så det går fast man tänker massor, och längtar massor!
    Och jag var den sista som trodde det skulle bli något.
    Så kan jag så kan vem som helst av er!
    Jag är nu i vecka 7, går snart in i vecka 8. Svårt att förstå!

Kram till er alla, och håll ut!
    För oss tog det 1,5 år            
    Grattis, vad roligt!!
    Här har jag kommit till vecka 18, ska på UL nu på onsdag!
    Kramar  
  • 72dagar

Varit hos dr idag. Första ivf-besöket.
    Är på ca dag 60 efter trippelkur pergo. Hade en äggblåsa på 12,5 så vi avvaktar å tar nytt besök mån. Då avgörs om det blir enbart puregon eller ivf direkt. Spännande!

• Minönskan

Grattis till er som blivit gravida!

Jag var aktiv i dessa trådar i ca 1 år innan det tog sig för oss. På fjärde Pergotimekuren lyckades jag bli gravid. Jag går in lite då och då och kikar hur ni har det men är dålig på att kommentera dock..

Har nu kommit till vecka 18 och har RUL på måndag.

Lycka till er andra som fortfarande kämpar!!!

Plussen kommer!!!!

• Lindulf

Vad roligt att läsa för er alla som lyckats bli gravida! Och det känns bra att få läsa om er som är i samma sits som jag.

Jag har ätit min 3dje pergotime kur nu sen jag fick veta att jag har pcos. Läkaren sa att vi skulle köra tre kurer och sen hitta på ngt nytt. Jag känner mig besviken att inget hänt, för det kändes som om tabletterna skulle göra allt bra. De gjorde ju faktiskt så jag fick ägglossning iaf! Men fortf inget plus. Ska ha mensen imorrn och jag har sån otrolig läglig mensvärk, så jag sitter mest och väntar ut den nu.
    Samtidigt står det ju att bara 15% blir gravida med pergo. Inga bra odds, men jag vill ju gärna vara en av dom! 

Svar på tråden Pergotimestart januari 2012, någon mer?