• underverket 06

Vilken vagn ska jag ta med till vår 3 åring på charterresa?

Vi åker 2 veckor till Lazarote nu på lör. Vår son är 3 år drygt o åker såklart inte så mycket vagn längre. Men på resan tänkte jag ta med en vagn. Kan vara bra att ha på utflykter o ev om han skulle vilja sova i vagnen på kvällen. Vi har en billig vagn med lufthjul o den har vi lagat en gång i handtaget. Den skulle ju kunna paja i handtaget o däcken bli punka på, men samtidigt gör det inte mycket om det blir skavanker på den under flygresan. Sedan har vi en nyare vagn med vanliga hjul som det inte kan bli punka på o som styret inte pajar lätt på. Dock kan ju vad som helst hända på resan o vagnen kan ju blir förstörd under transporten o det är ju värre om den vagnen går sönder.

Så frågan är vilken vagn ska vi ta? Vill ju inte gärna stå där med en vagn som inte går att använda på semestern.

Vi fick våe sullky förstörd får 2 år sedan under flygresan. Är det vanlig att vagnen blir förstörd under flygresan?

• Svar på tråden Vilken vagn ska jag ta med till vår 3 åring på charterresa?
  • Alexi

Vilket bolag åker ni med? Åker ni med ett bra bolag så ersätter ju de ev skador och då skulle jag chansa på den bättre vagnen som har större chans att hålla men också då kan bli ersatt vid hemkomst om den fått skador.

• Barbabok

Vi fyndade en paraplyvagn på Blocket med fullt liggläge innan semestern. Ful och lite rost men funkade perfekt.

• underverket 06

Problemet är ju om vagnen blir skadat på ditresan, men då får man väl i värsta fall klara sig utan vagn. Han är ju iallafall 3 år,

• Khaleesi

Minst och lättast tänkbara paraplysulky. Om ni VERKLIGEN behöver något. Trötta treåringar kan man faktiskt bära på axlarna eller på ryggen en bit om det skulle behövas.

• Alexi

Vi har en vagn till vår dotter, en brio sitty, men den har inte liggläge så den skulle inte funka om man tänker att hon ska sova i den. Vi har den mest för längre promenader osv. Vi skulle absolut ta med vagn på en sån lång semester tror jag. Men antagligen någon liten och lätt.

• Dixie
    Khaleesi skrev 2012-01-19 21:13:52 följande:
    Minst och lättast tänkbara paraplysulky. Om ni VERKLIGEN behöver något. Trötta treåringar kan man faktiskt bära på axlarna eller på ryggen en bit om det skulle behövas.
    jag hade helt klart tagit med vagn, förutom att det är smidigt att lasta saker i när man är iväg på utflykter, så slipper man ju anpassa hemgång till barnet ska sova - de kan ju sova i vagnen och man själv har möjlighet att sitta kvar på restaurangen och äta i lugn och ro!

TS - jag hade tagit med den nyare vagnen! 
Svar på tråden Vilken vagn ska jag ta med till vår 3 åring på charterresa?