• En glad tjej

Fler resgalna som reser utomlands varje år?

Jag och min man älskar att resa och detta har vi fortsatt med även efter vi fått barn. Undrar om det finns fler i vår sits?

Vi kom nyss hem från senaste resan, Teneriffa. Vår äldsta dotter som fyller sex år i maj har varit på sex solsemestrar sedan hon föddes.

Vi älskar värme och försöker resa till varma ställen. Längsta resan vi gjort är till Thailand.

Var brukar ni åka och vad rekommenderar ni? 

• Svar på tråden Fler resgalna som reser utomlands varje år?
  • sweetsandra

Vi reser gärna utomlands en gång per år med våra tjejer som är 2,5 år och 5 år. Är insnöade på Sunwing Resorts så 2010 blev det SWR Kallithea på Rhodos och 2011 SWR Arguineguin på Gran Canaria. Kan rekommendera både ställena och öarna mycket! Nu 2012 blir det SWR Makrigialos på Kreta :)

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • anyXX
    NSM skrev 2012-02-02 12:28:39 följande:

Håller med!

Nu senast när vi åkte innan jul så var det en unge som skrek konstant! Jag försökte blunda på planet men det gick verkligen inte. Barnet hade inte kolik eftesom hon var ganska gammal. Men bortskämd! Föräldrarna bara daltade med henne. Det var också ett sådant jobbigt skrik, ljust och gällt så det bara skar i öronen på mig.

Alla föräldrar runt omkring suckade och stönade. Ingen var särskilt glad över en resa med ett konstant gapande barn. Tillslut skrek massvis. "Kan någon få tyst på den jäkla ungjäveln". Inte så tjusigt sagt kanske. Men dem flesta höll nog med honom.

Ska man resa med barn ska man kunna ha koll på dem med!

Men stackars barn, kanske hade det ont i öronen? Självklart ska man göra stt bästa för att hålla sitt barn lugnt, men vad ska man göra hålla handen för munnen eller? Svårt att veta i förväg hur det ska gå liksom....
    flicka 2008 & pojke 2010
  • NSM
    anyXX skrev 2012-02-02 14:16:44 följande:
    Men stackars barn, kanske hade det ont i öronen? Självklart ska man göra stt bästa för att hålla sitt barn lugnt, men vad ska man göra hålla handen för munnen eller? Svårt att veta i förväg hur det ska gå liksom....
    Nej det var inte ett "ont" gnäll och skrik. Utan gapade och hade sig för att få uppmärksamhet. Bortskämd. Föräldrarna sa inte ens 1 gång att ungen skulle vara tyst. Hade barnet haft ont är det en annan sak, självklart.
  • Machapuchare

Älskar att resa och det har inte ändrat sig sedan vi fick barn. Har mest varit ganska enkla, bekväma resmål med barnen; Mallorca, Teneriffa, Rhodos, Gran Canaria... Längtar efter att göra en lite mer äventyrlig resa! Fast vi har gjort massor av spännande saker på de resor vi varit på också.

• evaoregon
    NSM skrev 2012-02-02 12:28:39 följande:

Håller med!

Nu senast när vi åkte innan jul så var det en unge som skrek konstant! Jag försökte blunda på planet men det gick verkligen inte. Barnet hade inte kolik eftesom hon var ganska gammal. Men bortskämd! Föräldrarna bara daltade med henne. Det var också ett sådant jobbigt skrik, ljust och gällt så det bara skar i öronen på mig.

Alla föräldrar runt omkring suckade och stönade. Ingen var särskilt glad över en resa med ett konstant gapande barn. Tillslut skrek massvis. "Kan någon få tyst på den jäkla ungjäveln". Inte så tjusigt sagt kanske. Men dem flesta höll nog med honom.

Ska man resa med barn ska man kunna ha koll på dem med!

Ja, skrikande barn är jättejobbigt, tycker jag.   Om föräldrarna gör sitt bästa känns det dock mer ok än om det rör sig om ett bortskämt barn som föräldrarna bara daltar med. 
  • anyXX
    NSM skrev 2012-02-02 14:45:42 följande:
    Nej det var inte ett "ont" gnäll och skrik. Utan gapade och hade sig för att få uppmärksamhet. Bortskämd. Föräldrarna sa inte ens 1 gång att ungen skulle vara tyst. Hade barnet haft ont är det en annan sak, självklart.
    Ok då förstår jag. Oartigt!
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Elli47

Ja vi har rest mycket både före och efter barnen. Resmålet har varierat men enklast med mindre barn är ju sandstränder tycker jag... Våra barn är 9 och 12, de har hunnit med Egypten 2 ggr, Mallorca 2 ggr, Thailand 2 ggr, Tunisien 2 ggr, Jordanien, Turkiet. Det går utmärkt att resa med barn, vi började när de var små och nu är de så luttrade så de skulle nog klara av att åka ensamma också

• Duckan

Då var sommaren räddad!
    Igår bokade vi Mallorca med Bamseklubb en vecka. Sen blir det en vecka i Villefranche, rivierans guldkorn. Ah, härligt!

• NSM
    Duckan skrev 2012-02-03 10:17:27 följande:
    Då var sommaren räddad!
    Igår bokade vi Mallorca med Bamseklubb en vecka. Sen blir det en vecka i Villefranche, rivierans guldkorn. Ah, härligt!
    Cool
  • ZacksMamma01

Vi har också bokat nu....Sumwing resort Sandy bay på Cypern i September :) härligt att ha något att se fram emot

• lillalflygiz

Vi har oxå rest mkt med vår son han är nu 1,5 år och vi åker på vår 6e utlandsresa m honom i mars till Thailand igen :) Jag älskar alla Sunwing resorts de e grymma när man reser med barn.

läs om våra resor å massa bra resa m barn tips

http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz/

• Ville och Agnes

Vi älskar också att resa och försöker komma iväg så mycket vi kan!

Med barnen har vi varit i Thailand, Polen och Teneriffa och självklart svenska fjällen (Sälen och Åre).

Nu i maj åker vi 2 veckor till Mallis, Sunwing Resort i Alcudia.

Sen ska vi antingen åka på kryssning i Medelhavet i sommar eller till Thailand , Malaysia i höst.

Barnen är 3,5 år och 2,5 månad. Så Mallis blir sonens första resa

• hellokitty

Sen äldsta dotterns föddes i december 2005 har vi varit på följande resor:

Nya Zeeland -07 6 veckor (dottern drygt 1 år. lillebror i magen) + Ungern 1 vecka

Dominica -08 2 veckor (lillebror 3 mån) + Spanien en långweekend

Costa Rica -09 4 veckor + Cap Verde 9 dagar   

England -10 1 vecka   (lillebror nr 2 2 mån)

Malaysia och Singapore -11

Sri lanka -12       

För oss har det aldrig inneburit några problem att resa med barn. Flera av resmålen kan jag  varmt rekommendera för resesugna barnfamiljer!    

• Struvan

Har en sexåring och en femåring. Har alltid tyckt om att resa men njuter ännu mer av det nu när vi har barn och man ser allt genom deras ögon Skrattande.

Vi har varit på Sunwing på Sandy bay, Side och Bangtao och till sommaren åker vi till O.B.C på Kreta. Har även varit på ett par Blue Village; Fig Tree Bay och Rhodos. Tycker det är skönt när man inte behöver tänka på något annat än att slappa...  Kan rekommendera alla ställen men ska jag välja något blir det nog Sandy Bay eller Bangtao.

Svar på tråden Fler resgalna som reser utomlands varje år?